Tramvaje MHD Ostrava
Tramvaje
ČKD T3
Za dobu výroby čtyřnápravových tramvají typu T3 v letech 1962 až 1989 byl vyroben úctyhodný počet těchto vozů – téměř 14 tisíc. Je to také nejpočetněji zastoupený typ tramvaje v ostravských ulicích. Prvních 20 "té trojek" bylo do Ostravy dodáno na podzim roku 1965. Prioritou výrobce ČKD Tatra Smíchov byla výroba vozů T3 pro export do Sovětského svazu. Protože dodávky pro tuzemský trh představovaly jen malou část výroby byly dopravním podnikům dodávány upravené exportní verze označené T3SUCS. Do Ostravy byly dodávány od roku 1982. Za dobu svého provozu prošly vozy mnoha úpravami a modernizacemi, od drobných úprav přes výměnu elektrovýzbroje až po komplexní přestavbu na nový typ tramvaje. Dopravní podnik používá tramvaje T3 s několika druhy elektrické výzbroje: s původní odporovou regulací, s výzbrojí TV8, výzbrojí Europulse a Alstom TV Progress.
Základní technické údaje
Délka skříně: 14 000 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 059 mm
Vzdálenost otočných čepů: 6 400 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 16 300 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 31/72
ČKD K2
Prvními článkovými tramvajemi v Ostravě byly dva prototypy s označením K1 vybavené elektropneumatickou výzbrojí, které dodal výrobce ČKD Tatra Smíchov ke zkušebnímu provozu v roce 1965. Avšak pro velkou poruchovost byly prototypy v roce 1968 vráceny výrobci.
Tramvaje typu K2, vybavené plně elektrickou výzbrojí, byly do provozu v ostravské MHD poprvé zařazeny roku 1967. V současné době slouží cestujícím 9 vozů typu K2. V letech 1995-1998 bylo v rámci generálních oprav 7 vozů vybaveno zdvojenou výzbrojí TV8 a později, další dva, výzbrojí Alstom TV Progress. Jeden vůz s původní výzbrojí byl v roce 2005 převeden do sbírky historických vozidel.
Základní technické údaje
Délka skříně: 20 400 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 050 mm
Vzdálenost otočných čepů: 2 x 6 400 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 21 500 - 21 800 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 49/108
ČKD KT8D5
První z 16 tříčlánkových obousměrných tramvají vyjela do provozu s cestujícími v roce 1989. O rok později ji následovalo zbývajících 15 vozů. Tato tramvaj patří k typové řadě, která byla v ČKD Praha vyvíjena začátkem 80. let a zahrnovala sólo vozy, dvou a tříčlánkové vozy v jednosměrném nebo obousměrném provedení. Od roku 2003 jsou vozy KT8D5 postupně modernizovány na typ KT8D5.RN1 s nízkopodlažním středním článkem a upraveny pro jednosměrný provoz.
Základní technické údaje
Délka skříně: 30 300 mm
Šířka skříně: 2 480 mm
Výška vozu: 3 550 mm
Vzdálenost otočných čepů: 3 x 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 38 000 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 54/177
ČKD KT8D5.RN1
Jde o modernizované vozy KT8D5, které jsou rekonstruovány pro jednosměrný provoz a mají novou nízkopodlažní skříň středního článku. První tramvaj s těmito konstrukčním úpravami byla do provozu s cestujícími zařazena v roce 2003. V současné době je takto modernizováno 14 z 16 vozů KT8D5.
Základní technické údaje
Délka skříně: 30 300 mm
Šířka skříně: 2 480 mm
Výška vozu: 3 550 mm
Vzdálenost otočných čepů: 3 x 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 38 500 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 63/157
ČKD T6A5
Konstrukce čtyřnápravových tramvají T6A5 je odvozena od typové řady KT8D5. V roce 1994 bylo do vozového parku dopravního podniku zařazeno prvních 10 vozů a v následujících 3 letech byl stav doplněn na stávajících 38 vozů.
Základní technické údaje
Délka skříně: 14 700 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 165 mm
Vzdálenost otočných čepů: 6 700 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 19 500 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 30/85
Škoda - Inekon LTM 10.08 (ASTRA)
Vůbec poprvé do provozu s cestujícími vyjela nízkopodlažní tramvaj Škoda – Inekon LTM 10.08 v roce 1998 v Ostravě. V tomtéž roce rozšířil nízkopodlažní park ještě jeden vůz. V letech 1999 - 2001 bylo do provozu zařazeno dalších 12 vozů.
Základní technické údaje
Délka skříně: 19 790 mm
Šířka skříně: 2 460 mm
Výška vozu: 3 460 mm
Vzdálenost otočných spojení skříně: 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 880 mm
Rozvor podvozků: 11 800 mm
Hmotnost prázdného vozu: 24 200 kg
Maximální rychlost: 70 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 41/113
Inekon 2001 TRIO
V roce 2003 rozšířily počet nízkopodlažních vozidel, nasazovaných na linkách Dopravního podniku Ostrava a.s., první tramvaje Inekon 2001 TRIO, které vyrábí Inekon Trams a.s. Na ostravských tramvajových tratích v současnosti jezdí 9 vozidel.
Základní technické údaje
Délka skříně: 20 130 mm
Šířka skříně: 2 460 mm
Výška vozu: 3 460 mm
Vzdálenost otočných spojení skříně: 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 880 mm
Rozvor podvozků: 11 800 mm
Pohotovostní hmotnost: 26 000 kg
Maximální rychlost: 70 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 41/158
T3R.EV
Vozidlo vzniklo komplexní rekonstrukcí tramvajového vozu T3 v dílnách Dopravního podniku Ostrava a.s. ve spolupráci s firmami Pragoimex a.s., VKV Praha s.r.o. a Krnovské opravny a strojírny s.r.o. Vůz má rekonstruovanou skříň vozu, novou elektrickou výzbroj a také nový design. Dopravní podnik má ve vozovém parku jeden takto modernizovaný vůz, který byl poprvé zařazen do provozu s cestujícími v roce 2004.
Základní technické údaje
Délka skříně: 14 000 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Vzdálenost otočných čepů: 6 400 mm
Rozvor náprav: 1 900 m
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 32/78
Vario LFR.E
Tramvaje Vario LFR.E vznikají komplexní rekonstrukcí a modernizací v provozu osvědčených tramvají typu T3 ve spolupráci s tradičními partnery (Pragoimex a.s., VKV Praha s.r.o. a Krnovské opravny a strojírny s.r.o.) v dílnách Dopravního podniku Ostrava a.s. Při rekonstrukci jsou vozy, mimo jiné, vybaveny moderní elektrickou výzbrojí, modernizovanými podvozky, vozovou skříní s nízkopodlažní střední částí a novým designem. Vozidla Vario LFR.E představují pro dopravní podnik ekonomicky výhodné řešení obnovy tramvajového vozového parku a zároveň zvýšení "bezbariérové" přepravní kapacity. První vůz byl do pravidelného provozu s cestujícím zařazen v roce 2005. Na ostravských tratích v současné době jezdí 21 tramvají Vario LFR.E
Základní technické údaje
Délka skříně: 15 100 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Vzdálenost otočných čepů: 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 21 200 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 33/60
Vlečný vůz VV60LF
Nízkopodlažní vlečné vozy VV60LF představují obnovení tradice vlečných vozů, které byly v minulosti zcela běžnou součástí nejen tramvajové dopravy. Jsou výsledkem osvědčené spolupráce dílen Dopravního podniku Ostrava a.s. s firmami Pragoimex a.s., Krnovské opravny a strojírny s.r.o. a Cegelec. Tyto vlečné vozy jsou určeny k provozu v soupravách s motorovými vozy Vario LFR.E nebo T3R.EV. První vlečný vůz byl vyroben v roce 2004. V současnosti má dopravní podnik ve vozovém parku dva vozy VV60LF.
Základní technické údaje
Délka skříně: 10 360 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 200 mm
Vzdálenost otočných čepů: 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 300 mm
Hmotnost prázdného vozu: 8 500 kg
Maximální rychlost: 70 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 30/48
Vario LF3
Zcela nový typ tříčlánkové nízkopodlažní tramvaje s osmi nápravami, shodné koncepce jako osvědčené tramvaje KT8D5. Na vozidle jsou ve velké míře použita konstrukční řešení z kratšího „sourozence" – tramvaje Vario LFR.E. Vario LF3 bylo poprvé představeno na výstavě Czech Raildays v červnu 2006. Před výstavou vůz úspěšně prošel množstvím technických zkoušek a ujel potřebný počet kilometrů ve zkušebním provozu bez cestujících. V srpnu 2006 jezdil na ostravských tratích ve zkušebním provozu s cestujícími a v říjnu 2006 byl zařazen do pravidelného provozu. Další vůz slouží v ostravské MHD od roku 2007.
Základní technické údaje
Délka skříně: 30 100 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Vzdálenost otočných čepů: 3 x 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 38 000 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 61/168
Vario LF2
Vario LF2 je další z typové řady nízkopodlažních tramvají Vario LF. Dvoučlánkové vozidlo se třemi hnacími podvozky a sníženou podlahou vstupů mezi podvozky bylo představeno veřejnosti na výstavě Czech Raildays v červnu 2007. O měsíc později bylo zařazeno do běžného provozu.
Základní technické údaje
Délka skříně: 22 600 mm
Šířka skříně: 2 480 mm
Vzdálenost otočných čepů: 2 x 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 31 500 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 46/94
Vario LF3/2
Koncem července 2008 rozšířila flotilu tramvají Dopravního podniku Ostrava a.s. nová tříčlánková tramvaj typového označení VarioLF3/2. Tato tramvaj, která na první pohled připomíná tříčlánkovou nízkopodlažní tramvaj VarioLF3, je určená pro provoz na městských a rychlodrážních tratích. Nové kolejové vozidlo, konstruované pro obousměrný provoz, se skládá ze tří článků nesených čtyřmi podvozky. Spojení článků je kloubové, přičemž klouby jsou umístěny nad dvěma středními podvozky. Všechny dveřní vstupy mezi podvozky vozidla mají sníženou podlahu. Vario LF3/2 nahrazuje starší typ obousměrné tramvaje KT8D5, který Dopravní podnik hojně využíval například pro přepravu cestujících ve ztížených podmínkách výstavby a rekonstrukce tramvajové tratě podél ulice Místecké. V současné době se vozidla KT8D5 výhodně rekonstruují na jednosměrná, částečně nízkopodlažní vozidla.
Základní technické údaje
Délka včetně spřáhel: 31 200 mm
Šířka: 2 480 mm
Výška: 2 620 mm
Celková hmotnost: 41 500 kg
Počet míst k sezení/stání: 54/175
Maximální obsaditelnost (při 8 os/m2): 334
Max. rychlost: 65 km/h
Podíl nízké podlahy: 50%
Instalovaný trakční výkon: 720 kW
(počty vozidel jsou z ledna 2009)
Komentáře
Přehled komentářů
Hello to every , for the reason that I am truly keen of reading this blog's post to be updated daily. It carries nice data. saho.infoforwomen.be/map26.php alla hjärtans dag present pojkvän
oil based cleanser infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 16. 9. 2020 7:34)
At this time I am going to do my breakfast, once having my breakfast coming over again to read further news. ciege.infoforwomen.be/map12.php oil based cleanser
gratis mat gГ¶teborg infoforwomen.nl
(infoforwomen.nl, 16. 9. 2020 6:31)
I just like the helpful information you provide on your articles. I'll bookmark your weblog and take a look at again right here regularly. I'm relatively certain I'll learn a lot of new stuff proper right here! Good luck for the next! techp.infoforwomen.nl/map31.php gratis mat gГ¶teborg
kattetis lugt væk infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 16. 9. 2020 6:12)
Great info. Lucky me I came across your website by accident (stumbleupon). I've book-marked it for later! step.infoforwomen.be/map2.php kattetis lugt væk
tips pГҐ farsdagspresent infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 16. 9. 2020 4:56)
Hi there, I enjoy reading through your post. I like to write a little comment to support you. berb.infoforwomen.be/map12.php tips pГҐ farsdagspresent
laga stenskott bromma infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 16. 9. 2020 3:43)
I was suggested this website by my cousin. I'm not sure whether this post is written by him as nobody else know such detailed about my trouble. You're amazing! Thanks! acil.infoforwomen.be/map18.php laga stenskott bromma
hududslæt på kroppen infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 16. 9. 2020 2:35)
Good answer back in return of this difficulty with genuine arguments and telling all on the topic of that. thase.infoforwomen.be/map24.php hududslæt på kroppen
utslag pГҐ underlivet infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 16. 9. 2020 1:31)
Great goods from you, man. I have understand your stuff previous to and you are just extremely fantastic. I really like what you have acquired here, really like what you're stating and the way in which you say it. You make it entertaining and you still take care of to keep it sensible. I can't wait to read far more from you. This is really a tremendous website. plumes.infoforwomen.be/map18.php utslag pГҐ underlivet
lumene anti age infoforwomen.nl
(infoforwomen.nl, 16. 9. 2020 1:13)
A person necessarily lend a hand to make critically posts I would state. This is the first time I frequented your web page and so far? I surprised with the research you made to create this particular post incredible. Wonderful activity! plicr.infoforwomen.nl/map24.php lumene anti age
clarins instant eye make up remover infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 16. 9. 2020 0:14)
Amazing things here. I am very satisfied to see your article. Thank you a lot and I am having a look forward to touch you. Will you please drop me a mail? omab.infoforwomen.be/map11.php clarins instant eye make up remover
säga upp bahnhof infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 15. 9. 2020 23:00)
Pretty great post. I simply stumbled upon your blog and wanted to mention that I've really loved surfing around your weblog posts. In any case I'll be subscribing in your rss feed and I am hoping you write once more soon! misli.infoforwomen.be/map18.php säga upp bahnhof
lättbakat bröd utan jäst recept infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 15. 9. 2020 21:47)
Hola! I've been following your weblog for a long time now and finally got the courage to go ahead and give you a shout out from Atascocita Texas! Just wanted to say keep up the great work! disdi.infoforwomen.be/map14.php lättbakat bröd utan jäst recept
blodpropp i lungan infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 15. 9. 2020 20:28)
Article writing is also a fun, if you know afterward you can write if not it is complicated to write. ciege.infoforwomen.be/map19.php blodpropp i lungan
ica maxi växjö handla online infoforwomen.nl
(infoforwomen.nl, 15. 9. 2020 19:39)
I like the helpful information you provide in your articles. I will bookmark your weblog and check again here regularly. I'm quite sure I'll learn many new stuff right here! Good luck for the next! manto.infoforwomen.nl/map11.php ica maxi växjö handla online
extremt trГ¶tt efter maten infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 15. 9. 2020 19:11)
Hi! This is my 1st comment here so I just wanted to give a quick shout out and tell you I truly enjoy reading your posts. Can you suggest any other blogs/websites/forums that go over the same topics? Many thanks! https://infoforwomen.be/map6.php extremt trГ¶tt efter maten
naiti sport rabattkod infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 15. 9. 2020 17:49)
I quite like reading through an article that can make people think. Also, thanks for allowing for me to comment! saho.infoforwomen.be/map9.php naiti sport rabattkod
halloween baby kostym infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 15. 9. 2020 16:33)
bookmarked!!, I really like your blog! tungn.infoforwomen.be/map22.php halloween baby kostym
mellanГ¶stern matbutik stockholm infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 15. 9. 2020 15:04)
Hi there Dear, are you in fact visiting this web page on a regular basis, if so afterward you will without doubt get good experience. disdi.infoforwomen.be/map23.php mellanГ¶stern matbutik stockholm
baka med vaniljkvarg infoforwomen.nl
(infoforwomen.nl, 15. 9. 2020 13:53)
Does your site have a contact page? I'm having a tough time locating it but, I'd like to send you an email. I've got some creative ideas for your blog you might be interested in hearing. Either way, great website and I look forward to seeing it expand over time. brass.infoforwomen.nl/map19.php baka med vaniljkvarg
beställa gratis parfymprov infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 15. 9. 2020 13:48)
Pretty nice post. I just stumbled upon your blog and wished to mention that I've truly enjoyed surfing around your blog posts. After all I will be subscribing for your feed and I am hoping you write again soon! queba.infoforwomen.be/map17.php beställa gratis parfymprov
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71
alla hjärtans dag present pojkvän infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 16. 9. 2020 8:50)