Tramvaje MHD Ostrava
Tramvaje
ČKD T3
Za dobu výroby čtyřnápravových tramvají typu T3 v letech 1962 až 1989 byl vyroben úctyhodný počet těchto vozů – téměř 14 tisíc. Je to také nejpočetněji zastoupený typ tramvaje v ostravských ulicích. Prvních 20 "té trojek" bylo do Ostravy dodáno na podzim roku 1965. Prioritou výrobce ČKD Tatra Smíchov byla výroba vozů T3 pro export do Sovětského svazu. Protože dodávky pro tuzemský trh představovaly jen malou část výroby byly dopravním podnikům dodávány upravené exportní verze označené T3SUCS. Do Ostravy byly dodávány od roku 1982. Za dobu svého provozu prošly vozy mnoha úpravami a modernizacemi, od drobných úprav přes výměnu elektrovýzbroje až po komplexní přestavbu na nový typ tramvaje. Dopravní podnik používá tramvaje T3 s několika druhy elektrické výzbroje: s původní odporovou regulací, s výzbrojí TV8, výzbrojí Europulse a Alstom TV Progress.
Základní technické údaje
Délka skříně: 14 000 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 059 mm
Vzdálenost otočných čepů: 6 400 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 16 300 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 31/72
ČKD K2
Prvními článkovými tramvajemi v Ostravě byly dva prototypy s označením K1 vybavené elektropneumatickou výzbrojí, které dodal výrobce ČKD Tatra Smíchov ke zkušebnímu provozu v roce 1965. Avšak pro velkou poruchovost byly prototypy v roce 1968 vráceny výrobci.
Tramvaje typu K2, vybavené plně elektrickou výzbrojí, byly do provozu v ostravské MHD poprvé zařazeny roku 1967. V současné době slouží cestujícím 9 vozů typu K2. V letech 1995-1998 bylo v rámci generálních oprav 7 vozů vybaveno zdvojenou výzbrojí TV8 a později, další dva, výzbrojí Alstom TV Progress. Jeden vůz s původní výzbrojí byl v roce 2005 převeden do sbírky historických vozidel.
Základní technické údaje
Délka skříně: 20 400 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 050 mm
Vzdálenost otočných čepů: 2 x 6 400 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 21 500 - 21 800 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 49/108
ČKD KT8D5
První z 16 tříčlánkových obousměrných tramvají vyjela do provozu s cestujícími v roce 1989. O rok později ji následovalo zbývajících 15 vozů. Tato tramvaj patří k typové řadě, která byla v ČKD Praha vyvíjena začátkem 80. let a zahrnovala sólo vozy, dvou a tříčlánkové vozy v jednosměrném nebo obousměrném provedení. Od roku 2003 jsou vozy KT8D5 postupně modernizovány na typ KT8D5.RN1 s nízkopodlažním středním článkem a upraveny pro jednosměrný provoz.
Základní technické údaje
Délka skříně: 30 300 mm
Šířka skříně: 2 480 mm
Výška vozu: 3 550 mm
Vzdálenost otočných čepů: 3 x 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 38 000 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 54/177
ČKD KT8D5.RN1
Jde o modernizované vozy KT8D5, které jsou rekonstruovány pro jednosměrný provoz a mají novou nízkopodlažní skříň středního článku. První tramvaj s těmito konstrukčním úpravami byla do provozu s cestujícími zařazena v roce 2003. V současné době je takto modernizováno 14 z 16 vozů KT8D5.
Základní technické údaje
Délka skříně: 30 300 mm
Šířka skříně: 2 480 mm
Výška vozu: 3 550 mm
Vzdálenost otočných čepů: 3 x 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 38 500 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 63/157
ČKD T6A5
Konstrukce čtyřnápravových tramvají T6A5 je odvozena od typové řady KT8D5. V roce 1994 bylo do vozového parku dopravního podniku zařazeno prvních 10 vozů a v následujících 3 letech byl stav doplněn na stávajících 38 vozů.
Základní technické údaje
Délka skříně: 14 700 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 165 mm
Vzdálenost otočných čepů: 6 700 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 19 500 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 30/85
Škoda - Inekon LTM 10.08 (ASTRA)
Vůbec poprvé do provozu s cestujícími vyjela nízkopodlažní tramvaj Škoda – Inekon LTM 10.08 v roce 1998 v Ostravě. V tomtéž roce rozšířil nízkopodlažní park ještě jeden vůz. V letech 1999 - 2001 bylo do provozu zařazeno dalších 12 vozů.
Základní technické údaje
Délka skříně: 19 790 mm
Šířka skříně: 2 460 mm
Výška vozu: 3 460 mm
Vzdálenost otočných spojení skříně: 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 880 mm
Rozvor podvozků: 11 800 mm
Hmotnost prázdného vozu: 24 200 kg
Maximální rychlost: 70 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 41/113
Inekon 2001 TRIO
V roce 2003 rozšířily počet nízkopodlažních vozidel, nasazovaných na linkách Dopravního podniku Ostrava a.s., první tramvaje Inekon 2001 TRIO, které vyrábí Inekon Trams a.s. Na ostravských tramvajových tratích v současnosti jezdí 9 vozidel.
Základní technické údaje
Délka skříně: 20 130 mm
Šířka skříně: 2 460 mm
Výška vozu: 3 460 mm
Vzdálenost otočných spojení skříně: 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 880 mm
Rozvor podvozků: 11 800 mm
Pohotovostní hmotnost: 26 000 kg
Maximální rychlost: 70 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 41/158
T3R.EV
Vozidlo vzniklo komplexní rekonstrukcí tramvajového vozu T3 v dílnách Dopravního podniku Ostrava a.s. ve spolupráci s firmami Pragoimex a.s., VKV Praha s.r.o. a Krnovské opravny a strojírny s.r.o. Vůz má rekonstruovanou skříň vozu, novou elektrickou výzbroj a také nový design. Dopravní podnik má ve vozovém parku jeden takto modernizovaný vůz, který byl poprvé zařazen do provozu s cestujícími v roce 2004.
Základní technické údaje
Délka skříně: 14 000 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Vzdálenost otočných čepů: 6 400 mm
Rozvor náprav: 1 900 m
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 32/78
Vario LFR.E
Tramvaje Vario LFR.E vznikají komplexní rekonstrukcí a modernizací v provozu osvědčených tramvají typu T3 ve spolupráci s tradičními partnery (Pragoimex a.s., VKV Praha s.r.o. a Krnovské opravny a strojírny s.r.o.) v dílnách Dopravního podniku Ostrava a.s. Při rekonstrukci jsou vozy, mimo jiné, vybaveny moderní elektrickou výzbrojí, modernizovanými podvozky, vozovou skříní s nízkopodlažní střední částí a novým designem. Vozidla Vario LFR.E představují pro dopravní podnik ekonomicky výhodné řešení obnovy tramvajového vozového parku a zároveň zvýšení "bezbariérové" přepravní kapacity. První vůz byl do pravidelného provozu s cestujícím zařazen v roce 2005. Na ostravských tratích v současné době jezdí 21 tramvají Vario LFR.E
Základní technické údaje
Délka skříně: 15 100 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Vzdálenost otočných čepů: 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 21 200 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 33/60
Vlečný vůz VV60LF
Nízkopodlažní vlečné vozy VV60LF představují obnovení tradice vlečných vozů, které byly v minulosti zcela běžnou součástí nejen tramvajové dopravy. Jsou výsledkem osvědčené spolupráce dílen Dopravního podniku Ostrava a.s. s firmami Pragoimex a.s., Krnovské opravny a strojírny s.r.o. a Cegelec. Tyto vlečné vozy jsou určeny k provozu v soupravách s motorovými vozy Vario LFR.E nebo T3R.EV. První vlečný vůz byl vyroben v roce 2004. V současnosti má dopravní podnik ve vozovém parku dva vozy VV60LF.
Základní technické údaje
Délka skříně: 10 360 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 200 mm
Vzdálenost otočných čepů: 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 300 mm
Hmotnost prázdného vozu: 8 500 kg
Maximální rychlost: 70 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 30/48
Vario LF3
Zcela nový typ tříčlánkové nízkopodlažní tramvaje s osmi nápravami, shodné koncepce jako osvědčené tramvaje KT8D5. Na vozidle jsou ve velké míře použita konstrukční řešení z kratšího „sourozence" – tramvaje Vario LFR.E. Vario LF3 bylo poprvé představeno na výstavě Czech Raildays v červnu 2006. Před výstavou vůz úspěšně prošel množstvím technických zkoušek a ujel potřebný počet kilometrů ve zkušebním provozu bez cestujících. V srpnu 2006 jezdil na ostravských tratích ve zkušebním provozu s cestujícími a v říjnu 2006 byl zařazen do pravidelného provozu. Další vůz slouží v ostravské MHD od roku 2007.
Základní technické údaje
Délka skříně: 30 100 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Vzdálenost otočných čepů: 3 x 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 38 000 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 61/168
Vario LF2
Vario LF2 je další z typové řady nízkopodlažních tramvají Vario LF. Dvoučlánkové vozidlo se třemi hnacími podvozky a sníženou podlahou vstupů mezi podvozky bylo představeno veřejnosti na výstavě Czech Raildays v červnu 2007. O měsíc později bylo zařazeno do běžného provozu.
Základní technické údaje
Délka skříně: 22 600 mm
Šířka skříně: 2 480 mm
Vzdálenost otočných čepů: 2 x 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 31 500 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 46/94
Vario LF3/2
Koncem července 2008 rozšířila flotilu tramvají Dopravního podniku Ostrava a.s. nová tříčlánková tramvaj typového označení VarioLF3/2. Tato tramvaj, která na první pohled připomíná tříčlánkovou nízkopodlažní tramvaj VarioLF3, je určená pro provoz na městských a rychlodrážních tratích. Nové kolejové vozidlo, konstruované pro obousměrný provoz, se skládá ze tří článků nesených čtyřmi podvozky. Spojení článků je kloubové, přičemž klouby jsou umístěny nad dvěma středními podvozky. Všechny dveřní vstupy mezi podvozky vozidla mají sníženou podlahu. Vario LF3/2 nahrazuje starší typ obousměrné tramvaje KT8D5, který Dopravní podnik hojně využíval například pro přepravu cestujících ve ztížených podmínkách výstavby a rekonstrukce tramvajové tratě podél ulice Místecké. V současné době se vozidla KT8D5 výhodně rekonstruují na jednosměrná, částečně nízkopodlažní vozidla.
Základní technické údaje
Délka včetně spřáhel: 31 200 mm
Šířka: 2 480 mm
Výška: 2 620 mm
Celková hmotnost: 41 500 kg
Počet míst k sezení/stání: 54/175
Maximální obsaditelnost (při 8 os/m2): 334
Max. rychlost: 65 km/h
Podíl nízké podlahy: 50%
Instalovaný trakční výkon: 720 kW
(počty vozidel jsou z ledna 2009)
Komentáře
Přehled komentářů
I was able to find good advice from your blog articles. cumpra.infoforwomen.be/map21.php framvagn ski doo xp
метформин для похудения как принимать
(Mandyomifs, 14. 9. 2020 23:39)
Приветствую форумчане
бессонница; головокружение; головная боль; сердцебиение; запор; тошнота; обострение геморроя; повышение давления; нервозность.
Куриная грудка, яйца всмятку. Говяжий паштет, овощной суп. Свиная отбивная в грибном соусе и спаржа.
Люди с проблемным желчным пузырем и поджелудочной: у них плохо усваиваются жиры, поэтому переходить на кето, где жиры это основа рациона — плохая идея. Беременные и кормящие женщины. Пока исследования на эту тему не проводились, но животные во время кетоза демонстрируют некоторые метаболические изменения, которые могут повлиять на рост плода. В это время лучше воздержаться от экспериментов — недостаток питательных веществ и стресс могут создать проблемы будущему ребенку. Кроме того, ни беременность, ни период кормления для похудения не подходят. Здоровые дети. В детстве никому не стоит худеть, особенно на такой строгой и необычной диете, как кето. Люди с проблемными почками. Кето влияет на баланс натрия, калия и жидкости и может влиять на почки. Люди с расстройством пищевого поведения. Кето-диета считается строгой, практически экстремальной, а любая ограничительная диета может вызвать обострение у человека с расстройством пищевого поведения. Пациенты, прошедшие через бариатрическую хирургию и люди с проблемами желудочно-кишечного тракта. Людям с ограниченными пищеварительными возможностями кето-диета противопоказана, поскольку жир организму переваривать всегда особенно трудно.
https://www.dieta.mirstore24.ru/pohudeniya/kapsuli-dlya-pohudeniya-30-sht.php
Судя по перечню разрешенных и запрещенных продуктов, привычный рацион придется существенно изменить .
Рекомендуем почитать.
Рто далеко РЅРµ РІСЃРµ проблемы, которые РјРѕРіСѓС‚ встретиться СѓР¶Рµ РІ частном РїРѕСЂСЏРґРєРµ. Ресли РІ СЂСЏРґРµ РґСЂСѓРіРёС… жестких диет еще РјРѕР¶РЅРѕ махнуть СЂСѓРєРѕР№ РЅР° советы диетолога, то РІ случае СЃ этой диетой советы специалистов обязательны. Слишком серьезные изменения РїСЂРѕРёСЃС…РѕРґСЏС‚ РІ организме, чтобы РЅРµ отслеживать показатели общего Р·РґРѕСЂРѕРІСЊСЏ.
polyper i Г¤ndtarmen infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 14. 9. 2020 23:03)
Its like you read my mind! You seem to know so much about this, like you wrote the book in it or something. I think that you can do with a few pics to drive the message home a bit, but instead of that, this is great blog. An excellent read. I will certainly be back. cumpra.infoforwomen.be/map11.php polyper i Г¤ndtarmen
GayXchange is the ultimate gay chat site.
(MaryJRounc, 14. 9. 2020 21:58)Single Gay Cowboys Interested In Cowboy Dating. Looking for novel in all the wrong places? Has the largest GAY KICKBALL LEAGUE IN Washington! Whether you're a local, new in town, or just passing through, you'll be sure to find something on Eventbrite that piques your interest. GayCastings Casting agent fucks naive money hungry hunk. https://3dbdsm.info/gay-cities-boston-is-your-guide-to-gay-bars-6802.php ACCOUNT Join for FREE Log in Gay. People deny child abuse - other family members, even the ones who knew it was going on. The term sexual orientation most accurately refers to what kind of attraction with respect to gender? Download or stream , free VR XXX exclusive virtual reality porn videos for Gear, Oculus, PSVR, HTC Vive, Cardboard.
wat is acupunctuur infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 14. 9. 2020 21:48)
Wow! After all I got a webpage from where I be capable of genuinely take helpful data regarding my study and knowledge. kaody.infoforwomen.be/map10.php wat is acupunctuur
knyta rosett av band infoforwomen.nl
(infoforwomen.nl, 14. 9. 2020 21:47)
Simply want to say your article is as astonishing. The clarity for your put up is simply excellent and i can suppose you're an expert on this subject. Well along with your permission allow me to take hold of your RSS feed to stay updated with forthcoming post. Thank you one million and please keep up the enjoyable work. brass.infoforwomen.nl/map6.php knyta rosett av band
ban thai spГҐnga infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 14. 9. 2020 20:34)
Hi there! I realize this is kind of off-topic but I needed to ask. Does running a well-established website like yours take a lot of work? I am completely new to blogging however I do write in my journal daily. I'd like to start a blog so I can easily share my own experience and views online. Please let me know if you have any kind of recommendations or tips for brand new aspiring bloggers. Thankyou! prol.infoforwomen.be/map5.php ban thai spГҐnga
Finanční Robot je investiční nástroj číslo 1. Vypusťte to! Odkaz - https://moneylinks.page.link/6SuK
(Henryanaep, 14. 9. 2020 19:33)
Potřebuješ víc peněz? Robot si je vydělá opravdu rychle.
Odkaz - - https://moneylinks.page.link/6SuK
купить кожаные домашние тапочки женские
(shoespirapost, 14. 9. 2020 19:28)
ботинки женские кожаные демисезонные купитьсапоги демисезонные женские натуральная кожакупить кожаные ботинки мужскиекроссовки из натуральной кожи мужские купитькупить кожаные домашние тапочки женскиекупить кожаные ботинки мужскиекроссовки кожаные мужские купить в спбкупить полуботинки мужские кожаныекупить туфли женские из натуральной кожиполуботинки мужские кожаные купить в спб[url]
blodtryck gravid normalt infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 14. 9. 2020 19:19)
The other day, while I was at work, my cousin stole my iphone and tested to see if it can survive a 40 foot drop, just so she can be a youtube sensation. My iPad is now destroyed and she has 83 views. I know this is totally off topic but I had to share it with someone! thase.infoforwomen.be/map7.php blodtryck gravid normalt
fetaostbiffar jennys matblogg infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 14. 9. 2020 18:02)
obviously like your website however you have to take a look at the spelling on quite a few of your posts. A number of them are rife with spelling problems and I in finding it very bothersome to tell the truth on the other hand I will definitely come again again. https://infoforwomen.be/map18.php fetaostbiffar jennys matblogg
Let your money grow into the capital with this Robot. Link - https://moneylinks.page.link/6SuK
(Henryanaep, 14. 9. 2020 17:45)
Je nejlepší čas vypustit robota, aby získal víc peněz.
Odkaz - - https://moneylinks.page.link/6SuK
Строение полового члена
(Carmencilla, 14. 9. 2020 16:59)Половый член Шов может быть хорошо заметен или, наоборот, почти не виден - Около темы члена.. https://sexpreparat.ru/about/79 - Строение полового члена Строение полового члена
Finanční Robot je nejúčinnějším finančním nástrojem v síti! Odkaz - https://moneylinks.page.link/6SuK
(Henryanaep, 14. 9. 2020 16:56)
Finanční robot je tvůj vzorec úspěchu. Přečtěte si o tom více.
Odkaz - https://moneylinks.page.link/6SuK
hemmagjorda proteinbars utan proteinpulver infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 14. 9. 2020 16:48)
There is certainly a lot to know about this subject. I like all the points you made. plumes.infoforwomen.be/map10.php hemmagjorda proteinbars utan proteinpulver
yoghurt bra fГ¶r magen infoforwomen.nl
(infoforwomen.nl, 14. 9. 2020 16:06)
Greetings! Quick question that's completely off topic. Do you know how to make your site mobile friendly? My site looks weird when viewing from my iphone. I'm trying to find a theme or plugin that might be able to resolve this issue. If you have any recommendations, please share. Thank you! handm.infoforwomen.nl/map8.php yoghurt bra fГ¶r magen
clinique sparkle skin body exfoliating cream infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 14. 9. 2020 15:29)
Hello to all, it's actually a good for me to go to see this website, it consists of precious Information. thase.infoforwomen.be/map26.php clinique sparkle skin body exfoliating cream
Vydělejte $ 1000 z $1 za pár minut. Vypusťte finančního robota. Odkaz - https://moneylinks.page.link/6SuK
(Henryanaep, 14. 9. 2020 14:54)
Je nejlepší čas vypustit robota, aby získal víc peněz.
Odkaz - - https://moneylinks.page.link/6SuK
pomar skor online infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 14. 9. 2020 14:02)
Hi there! Would you mind if I share your blog with my zynga group? There's a lot of people that I think would really enjoy your content. Please let me know. Thank you lyoho.infoforwomen.be/map14.php pomar skor online
Маджик Стафф сравнение с другими Препарат дает мощную эрекцию на период более 72 часов
(Carmencilla, 14. 9. 2020 13:31)23 - Продукция https://sexpreparat.ru/product/91 -Маджик Стафф сравнение с другими Препарат дает мощную эрекцию на период более 72 часов Маджик Стафф – сравнение с другими
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100
framvagn ski doo xp infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 15. 9. 2020 0:17)