Tramvaje MHD Ostrava
Tramvaje
ČKD T3
Za dobu výroby čtyřnápravových tramvají typu T3 v letech 1962 až 1989 byl vyroben úctyhodný počet těchto vozů – téměř 14 tisíc. Je to také nejpočetněji zastoupený typ tramvaje v ostravských ulicích. Prvních 20 "té trojek" bylo do Ostravy dodáno na podzim roku 1965. Prioritou výrobce ČKD Tatra Smíchov byla výroba vozů T3 pro export do Sovětského svazu. Protože dodávky pro tuzemský trh představovaly jen malou část výroby byly dopravním podnikům dodávány upravené exportní verze označené T3SUCS. Do Ostravy byly dodávány od roku 1982. Za dobu svého provozu prošly vozy mnoha úpravami a modernizacemi, od drobných úprav přes výměnu elektrovýzbroje až po komplexní přestavbu na nový typ tramvaje. Dopravní podnik používá tramvaje T3 s několika druhy elektrické výzbroje: s původní odporovou regulací, s výzbrojí TV8, výzbrojí Europulse a Alstom TV Progress.
Základní technické údaje
Délka skříně: 14 000 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 059 mm
Vzdálenost otočných čepů: 6 400 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 16 300 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 31/72
ČKD K2
Prvními článkovými tramvajemi v Ostravě byly dva prototypy s označením K1 vybavené elektropneumatickou výzbrojí, které dodal výrobce ČKD Tatra Smíchov ke zkušebnímu provozu v roce 1965. Avšak pro velkou poruchovost byly prototypy v roce 1968 vráceny výrobci.
Tramvaje typu K2, vybavené plně elektrickou výzbrojí, byly do provozu v ostravské MHD poprvé zařazeny roku 1967. V současné době slouží cestujícím 9 vozů typu K2. V letech 1995-1998 bylo v rámci generálních oprav 7 vozů vybaveno zdvojenou výzbrojí TV8 a později, další dva, výzbrojí Alstom TV Progress. Jeden vůz s původní výzbrojí byl v roce 2005 převeden do sbírky historických vozidel.
Základní technické údaje
Délka skříně: 20 400 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 050 mm
Vzdálenost otočných čepů: 2 x 6 400 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 21 500 - 21 800 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 49/108
ČKD KT8D5
První z 16 tříčlánkových obousměrných tramvají vyjela do provozu s cestujícími v roce 1989. O rok později ji následovalo zbývajících 15 vozů. Tato tramvaj patří k typové řadě, která byla v ČKD Praha vyvíjena začátkem 80. let a zahrnovala sólo vozy, dvou a tříčlánkové vozy v jednosměrném nebo obousměrném provedení. Od roku 2003 jsou vozy KT8D5 postupně modernizovány na typ KT8D5.RN1 s nízkopodlažním středním článkem a upraveny pro jednosměrný provoz.
Základní technické údaje
Délka skříně: 30 300 mm
Šířka skříně: 2 480 mm
Výška vozu: 3 550 mm
Vzdálenost otočných čepů: 3 x 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 38 000 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 54/177
ČKD KT8D5.RN1
Jde o modernizované vozy KT8D5, které jsou rekonstruovány pro jednosměrný provoz a mají novou nízkopodlažní skříň středního článku. První tramvaj s těmito konstrukčním úpravami byla do provozu s cestujícími zařazena v roce 2003. V současné době je takto modernizováno 14 z 16 vozů KT8D5.
Základní technické údaje
Délka skříně: 30 300 mm
Šířka skříně: 2 480 mm
Výška vozu: 3 550 mm
Vzdálenost otočných čepů: 3 x 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 38 500 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 63/157
ČKD T6A5
Konstrukce čtyřnápravových tramvají T6A5 je odvozena od typové řady KT8D5. V roce 1994 bylo do vozového parku dopravního podniku zařazeno prvních 10 vozů a v následujících 3 letech byl stav doplněn na stávajících 38 vozů.
Základní technické údaje
Délka skříně: 14 700 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 165 mm
Vzdálenost otočných čepů: 6 700 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 19 500 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 30/85
Škoda - Inekon LTM 10.08 (ASTRA)
Vůbec poprvé do provozu s cestujícími vyjela nízkopodlažní tramvaj Škoda – Inekon LTM 10.08 v roce 1998 v Ostravě. V tomtéž roce rozšířil nízkopodlažní park ještě jeden vůz. V letech 1999 - 2001 bylo do provozu zařazeno dalších 12 vozů.
Základní technické údaje
Délka skříně: 19 790 mm
Šířka skříně: 2 460 mm
Výška vozu: 3 460 mm
Vzdálenost otočných spojení skříně: 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 880 mm
Rozvor podvozků: 11 800 mm
Hmotnost prázdného vozu: 24 200 kg
Maximální rychlost: 70 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 41/113
Inekon 2001 TRIO
V roce 2003 rozšířily počet nízkopodlažních vozidel, nasazovaných na linkách Dopravního podniku Ostrava a.s., první tramvaje Inekon 2001 TRIO, které vyrábí Inekon Trams a.s. Na ostravských tramvajových tratích v současnosti jezdí 9 vozidel.
Základní technické údaje
Délka skříně: 20 130 mm
Šířka skříně: 2 460 mm
Výška vozu: 3 460 mm
Vzdálenost otočných spojení skříně: 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 880 mm
Rozvor podvozků: 11 800 mm
Pohotovostní hmotnost: 26 000 kg
Maximální rychlost: 70 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 41/158
T3R.EV
Vozidlo vzniklo komplexní rekonstrukcí tramvajového vozu T3 v dílnách Dopravního podniku Ostrava a.s. ve spolupráci s firmami Pragoimex a.s., VKV Praha s.r.o. a Krnovské opravny a strojírny s.r.o. Vůz má rekonstruovanou skříň vozu, novou elektrickou výzbroj a také nový design. Dopravní podnik má ve vozovém parku jeden takto modernizovaný vůz, který byl poprvé zařazen do provozu s cestujícími v roce 2004.
Základní technické údaje
Délka skříně: 14 000 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Vzdálenost otočných čepů: 6 400 mm
Rozvor náprav: 1 900 m
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 32/78
Vario LFR.E
Tramvaje Vario LFR.E vznikají komplexní rekonstrukcí a modernizací v provozu osvědčených tramvají typu T3 ve spolupráci s tradičními partnery (Pragoimex a.s., VKV Praha s.r.o. a Krnovské opravny a strojírny s.r.o.) v dílnách Dopravního podniku Ostrava a.s. Při rekonstrukci jsou vozy, mimo jiné, vybaveny moderní elektrickou výzbrojí, modernizovanými podvozky, vozovou skříní s nízkopodlažní střední částí a novým designem. Vozidla Vario LFR.E představují pro dopravní podnik ekonomicky výhodné řešení obnovy tramvajového vozového parku a zároveň zvýšení "bezbariérové" přepravní kapacity. První vůz byl do pravidelného provozu s cestujícím zařazen v roce 2005. Na ostravských tratích v současné době jezdí 21 tramvají Vario LFR.E
Základní technické údaje
Délka skříně: 15 100 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Vzdálenost otočných čepů: 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 21 200 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 33/60
Vlečný vůz VV60LF
Nízkopodlažní vlečné vozy VV60LF představují obnovení tradice vlečných vozů, které byly v minulosti zcela běžnou součástí nejen tramvajové dopravy. Jsou výsledkem osvědčené spolupráce dílen Dopravního podniku Ostrava a.s. s firmami Pragoimex a.s., Krnovské opravny a strojírny s.r.o. a Cegelec. Tyto vlečné vozy jsou určeny k provozu v soupravách s motorovými vozy Vario LFR.E nebo T3R.EV. První vlečný vůz byl vyroben v roce 2004. V současnosti má dopravní podnik ve vozovém parku dva vozy VV60LF.
Základní technické údaje
Délka skříně: 10 360 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 200 mm
Vzdálenost otočných čepů: 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 300 mm
Hmotnost prázdného vozu: 8 500 kg
Maximální rychlost: 70 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 30/48
Vario LF3
Zcela nový typ tříčlánkové nízkopodlažní tramvaje s osmi nápravami, shodné koncepce jako osvědčené tramvaje KT8D5. Na vozidle jsou ve velké míře použita konstrukční řešení z kratšího „sourozence" – tramvaje Vario LFR.E. Vario LF3 bylo poprvé představeno na výstavě Czech Raildays v červnu 2006. Před výstavou vůz úspěšně prošel množstvím technických zkoušek a ujel potřebný počet kilometrů ve zkušebním provozu bez cestujících. V srpnu 2006 jezdil na ostravských tratích ve zkušebním provozu s cestujícími a v říjnu 2006 byl zařazen do pravidelného provozu. Další vůz slouží v ostravské MHD od roku 2007.
Základní technické údaje
Délka skříně: 30 100 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Vzdálenost otočných čepů: 3 x 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 38 000 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 61/168
Vario LF2
Vario LF2 je další z typové řady nízkopodlažních tramvají Vario LF. Dvoučlánkové vozidlo se třemi hnacími podvozky a sníženou podlahou vstupů mezi podvozky bylo představeno veřejnosti na výstavě Czech Raildays v červnu 2007. O měsíc později bylo zařazeno do běžného provozu.
Základní technické údaje
Délka skříně: 22 600 mm
Šířka skříně: 2 480 mm
Vzdálenost otočných čepů: 2 x 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 31 500 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 46/94
Vario LF3/2
Koncem července 2008 rozšířila flotilu tramvají Dopravního podniku Ostrava a.s. nová tříčlánková tramvaj typového označení VarioLF3/2. Tato tramvaj, která na první pohled připomíná tříčlánkovou nízkopodlažní tramvaj VarioLF3, je určená pro provoz na městských a rychlodrážních tratích. Nové kolejové vozidlo, konstruované pro obousměrný provoz, se skládá ze tří článků nesených čtyřmi podvozky. Spojení článků je kloubové, přičemž klouby jsou umístěny nad dvěma středními podvozky. Všechny dveřní vstupy mezi podvozky vozidla mají sníženou podlahu. Vario LF3/2 nahrazuje starší typ obousměrné tramvaje KT8D5, který Dopravní podnik hojně využíval například pro přepravu cestujících ve ztížených podmínkách výstavby a rekonstrukce tramvajové tratě podél ulice Místecké. V současné době se vozidla KT8D5 výhodně rekonstruují na jednosměrná, částečně nízkopodlažní vozidla.
Základní technické údaje
Délka včetně spřáhel: 31 200 mm
Šířka: 2 480 mm
Výška: 2 620 mm
Celková hmotnost: 41 500 kg
Počet míst k sezení/stání: 54/175
Maximální obsaditelnost (při 8 os/m2): 334
Max. rychlost: 65 km/h
Podíl nízké podlahy: 50%
Instalovaný trakční výkon: 720 kW
(počty vozidel jsou z ledna 2009)
Komentáře
Přehled komentářů
This paragraph is actually a pleasant one it assists new internet visitors, who are wishing for blogging. laco.infoforwomen.nl/map11.php beg däck och fälg
sollentuna energi fiber infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 19. 9. 2020 21:19)
This is a topic which is near to my heart... Take care! Where are your contact details though? plumes.infoforwomen.be/map19.php sollentuna energi fiber
palladium skor stockholm infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 19. 9. 2020 19:55)
Very good post. I'm going through a few of these issues as well.. conts.infoforwomen.be/map2.php palladium skor stockholm
Хорошая Тема о заработке
(RussellMip, 19. 9. 2020 19:34)
Давайте представим, что всего 11 долларов США, навсегда изменят Вашу жизнь. Да да, именно 11 долларов и не больше. И эту Компанию надо оплатить только один раз и навсегда, потому что 11 долларов хватает ровно на целый год движения в очереди. И если сегодня при наличии 10 тысяч участников люди за год вылетают на 11-й, 12-й, 13-й уровени и к выплате 48, 144, 432 долларов, то не трудно представить когда количество участников увеличится в сотни, тысячи, десятки тысяч раз а это значит что за год можно выйти на более высокие уровни, где выплаты достигнут более 10-ти тысяч долларов США и это всего за 11$. https://stacross-microsystem.blogspot.com/ - Подробнее>>>
https://1.bp.blogspot.com/-Y6l71WhWKEw/X2FdzCDetDI/AAAAAAAAC0Q/rCFgVc1Ze3Apu_ifTDAUS_0SiAZcaUTsgCLcBGAsYHQ/w604-h193/1.png
https://stacross-microsystem.blogspot.com/ - микросистема stacross
https://stacross-microsystem.blogspot.com/ - вкладывать деньги
https://stacross-microsystem.blogspot.com/ - STACROSS
https://stacross-microsystem.blogspot.com/ - инвестиционный компания
https://stacross-microsystem.blogspot.com/ - заработать
kan man tjäna pengar på instagram infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 19. 9. 2020 18:33)
Great information. Lucky me I recently found your website by accident (stumbleupon). I've saved it for later! atsei.infoforwomen.be/map21.php kan man tjäna pengar på instagram
urban decay ГҐhlens infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 19. 9. 2020 16:50)
Hi, I do believe this is an excellent site. I stumbledupon it ;) I will return once again since I saved as a favorite it. Money and freedom is the greatest way to change, may you be rich and continue to guide other people. landm.infoforwomen.be/map18.php urban decay ГҐhlens
träna antibiotika urinvägsinfektion infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 19. 9. 2020 15:27)
Simply want to say your article is as astounding. The clarity in your post is just spectacular and i could assume you're an expert on this subject. Well with your permission allow me to grab your RSS feed to keep updated with forthcoming post. Thanks a million and please carry on the enjoyable work. ciege.infoforwomen.be/map5.php träna antibiotika urinvägsinfektion
solskydd för håret bäst i test infoforwomen.nl
(infoforwomen.nl, 19. 9. 2020 14:49)
I used to be recommended this website through my cousin. I am not positive whether or not this put up is written through him as nobody else know such distinct about my trouble. You're amazing! Thanks! tran.infoforwomen.nl/map2.php solskydd för håret bäst i test
open universe bredband infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 19. 9. 2020 14:08)
This post is worth everyone's attention. Where can I find out more? carme.infoforwomen.be/map12.php open universe bredband
missat en dos antibiotika infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 19. 9. 2020 12:47)
If some one needs expert view on the topic of blogging and site-building after that i recommend him/her to pay a quick visit this website, Keep up the good work. congt.infoforwomen.be/map12.php missat en dos antibiotika
ont under armhålan mot bröstet infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 19. 9. 2020 11:28)
Hi there very nice website!! Guy .. Beautiful .. Amazing .. I'll bookmark your blog and take the feeds also? I am happy to search out numerous helpful information here within the put up, we'd like develop more techniques on this regard, thank you for sharing. . . . . . counl.infoforwomen.be/map1.php ont under armhålan mot bröstet
какую воду пить по утрам для похудения
(Mandyomifs, 19. 9. 2020 11:24)
Приветствую форумчане
То же самое касается и различных отваров для похудения.
Очищают от жировых отложений сосуды и клетки, уменьшают уровень холестерина, преобразуют жиры в энергию.
Одним из главных плюсом средства Keto Dieta является его природный состав. Препарат работает благодаря совместному воздействию на причину набора массы таких компонентов, как экстракты сенны, лимонника, ламинарии, имбиря, зеленого чая, безводного кофеина и линолевой кислоты. Отсутствие синтетических элементов делает терапию относительно безопасной.
Эффект от приема анорексигенных таблеток, снижающих аппетит, заключается в воздействии на те рецепторы головного мозга, которые контролируют чувство насыщения. Результат достигается за счет присутствия в составе психотропных и в некоторой степени опасных веществ, таких как фентермин и гидрохлорид сибутрамина . Такие препараты могут отпускаться только по рецепту. Среди понижающих аппетит лекарств более безопасными считаются:
Капсулы для похудения.
https://www.myshop.net.ru
Среди основных его побочных эффектов выделяют ухудшение психического состояния у человека. Считается, что сибутрамин провоцирует появление депрессии, вызывает галлюцинации. Но научных подтверждений этим фактам практически нет. Его производит индийская фирма Ranbaxy Laboratories. Лекарственный препарат обычно назначается при ожирении I-II степени и отпускается по рецепту.
Кленбутерол.
Слева худшая фотография в моем альбоме. Это была свадьба моего брата, прошло 6 месяцев с моих родов, и я ждала еще 6 месяцев, чтобы начать кето, потому что я все еще кормила грудью.
Если сибутрамин действует на головной мозг, «отключая» интерес к еде и удовольствие от ее поглощения, то орлистат работает на уровне кишечника, блокируя ферменты, расщепляющие жиры. Крупные молекулы жира не способны пройти сквозь стенку кишечника, и покидают организм вместе с другими непереваренными остатками пищи. Поскольку жир – самая калорийная часть рациона, количество усвоенных калорий снижается и человек теряет вес, не ограничивая себя в любимых продуктах.
Не вызывает привыкания Высокая скорость снижения веса.
bauhaus i linköping infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 19. 9. 2020 10:09)
Wow, marvelous blog structure! How lengthy have you been running a blog for? you make running a blog glance easy. The whole glance of your web site is fantastic, as smartly as the content material!
carme.infoforwomen.be/map25.php bauhaus i linköping
odla gula Г¤rtor infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 19. 9. 2020 8:52)
I really like reading a post that can make men and women think. Also, thanks for permitting me to comment! congt.infoforwomen.be/map18.php odla gula Г¤rtor
rock and blue jacqueline infoforwomen.nl
(infoforwomen.nl, 19. 9. 2020 8:47)
Thank you a bunch for sharing this with all of us you actually recognise what you are talking approximately! Bookmarked. Please additionally consult with my site =). We can have a link trade arrangement between us drivo.infoforwomen.nl/map17.php rock and blue jacqueline
hur mycket mat till kattunge infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 19. 9. 2020 7:30)
I got this site from my pal who informed me concerning this site and at the moment this time I am browsing this site and reading very informative articles at this time. berb.infoforwomen.be/map34.php hur mycket mat till kattunge
crescent 465 trader test infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 19. 9. 2020 6:11)
Hey there! Would you mind if I share your blog with my myspace group? There's a lot of folks that I think would really enjoy your content. Please let me know. Thanks liese.infoforwomen.be/map18.php crescent 465 trader test
financial trading
(RichardPramy, 19. 9. 2020 5:26)
https://clck.ru/Qc6Y7
https://goo.su/1ZT2
Hi! Start trading on the financial trading and investment market !!!
Г¤ta nyttigt billigt infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 19. 9. 2020 4:53)
When I initially commented I seem to have clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and now every time a comment is added I get four emails with the same comment. There has to be a means you can remove me from that service? Many thanks! cumpra.infoforwomen.be/map12.php Г¤ta nyttigt billigt
propud choklad kcal infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 19. 9. 2020 3:32)
This is a topic which is close to my heart... Take care! Where are your contact details though? leare.infoforwomen.be/map2.php propud choklad kcal
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100
beg däck och fälg infoforwomen.nl
(infoforwomen.nl, 19. 9. 2020 21:57)