Tramvaje MHD Ostrava
Tramvaje
ČKD T3
Za dobu výroby čtyřnápravových tramvají typu T3 v letech 1962 až 1989 byl vyroben úctyhodný počet těchto vozů – téměř 14 tisíc. Je to také nejpočetněji zastoupený typ tramvaje v ostravských ulicích. Prvních 20 "té trojek" bylo do Ostravy dodáno na podzim roku 1965. Prioritou výrobce ČKD Tatra Smíchov byla výroba vozů T3 pro export do Sovětského svazu. Protože dodávky pro tuzemský trh představovaly jen malou část výroby byly dopravním podnikům dodávány upravené exportní verze označené T3SUCS. Do Ostravy byly dodávány od roku 1982. Za dobu svého provozu prošly vozy mnoha úpravami a modernizacemi, od drobných úprav přes výměnu elektrovýzbroje až po komplexní přestavbu na nový typ tramvaje. Dopravní podnik používá tramvaje T3 s několika druhy elektrické výzbroje: s původní odporovou regulací, s výzbrojí TV8, výzbrojí Europulse a Alstom TV Progress.
Základní technické údaje
Délka skříně: 14 000 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 059 mm
Vzdálenost otočných čepů: 6 400 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 16 300 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 31/72
ČKD K2
Prvními článkovými tramvajemi v Ostravě byly dva prototypy s označením K1 vybavené elektropneumatickou výzbrojí, které dodal výrobce ČKD Tatra Smíchov ke zkušebnímu provozu v roce 1965. Avšak pro velkou poruchovost byly prototypy v roce 1968 vráceny výrobci.
Tramvaje typu K2, vybavené plně elektrickou výzbrojí, byly do provozu v ostravské MHD poprvé zařazeny roku 1967. V současné době slouží cestujícím 9 vozů typu K2. V letech 1995-1998 bylo v rámci generálních oprav 7 vozů vybaveno zdvojenou výzbrojí TV8 a později, další dva, výzbrojí Alstom TV Progress. Jeden vůz s původní výzbrojí byl v roce 2005 převeden do sbírky historických vozidel.
Základní technické údaje
Délka skříně: 20 400 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 050 mm
Vzdálenost otočných čepů: 2 x 6 400 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 21 500 - 21 800 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 49/108
ČKD KT8D5
První z 16 tříčlánkových obousměrných tramvají vyjela do provozu s cestujícími v roce 1989. O rok později ji následovalo zbývajících 15 vozů. Tato tramvaj patří k typové řadě, která byla v ČKD Praha vyvíjena začátkem 80. let a zahrnovala sólo vozy, dvou a tříčlánkové vozy v jednosměrném nebo obousměrném provedení. Od roku 2003 jsou vozy KT8D5 postupně modernizovány na typ KT8D5.RN1 s nízkopodlažním středním článkem a upraveny pro jednosměrný provoz.
Základní technické údaje
Délka skříně: 30 300 mm
Šířka skříně: 2 480 mm
Výška vozu: 3 550 mm
Vzdálenost otočných čepů: 3 x 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 38 000 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 54/177
ČKD KT8D5.RN1
Jde o modernizované vozy KT8D5, které jsou rekonstruovány pro jednosměrný provoz a mají novou nízkopodlažní skříň středního článku. První tramvaj s těmito konstrukčním úpravami byla do provozu s cestujícími zařazena v roce 2003. V současné době je takto modernizováno 14 z 16 vozů KT8D5.
Základní technické údaje
Délka skříně: 30 300 mm
Šířka skříně: 2 480 mm
Výška vozu: 3 550 mm
Vzdálenost otočných čepů: 3 x 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 38 500 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 63/157
ČKD T6A5
Konstrukce čtyřnápravových tramvají T6A5 je odvozena od typové řady KT8D5. V roce 1994 bylo do vozového parku dopravního podniku zařazeno prvních 10 vozů a v následujících 3 letech byl stav doplněn na stávajících 38 vozů.
Základní technické údaje
Délka skříně: 14 700 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 165 mm
Vzdálenost otočných čepů: 6 700 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 19 500 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 30/85
Škoda - Inekon LTM 10.08 (ASTRA)
Vůbec poprvé do provozu s cestujícími vyjela nízkopodlažní tramvaj Škoda – Inekon LTM 10.08 v roce 1998 v Ostravě. V tomtéž roce rozšířil nízkopodlažní park ještě jeden vůz. V letech 1999 - 2001 bylo do provozu zařazeno dalších 12 vozů.
Základní technické údaje
Délka skříně: 19 790 mm
Šířka skříně: 2 460 mm
Výška vozu: 3 460 mm
Vzdálenost otočných spojení skříně: 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 880 mm
Rozvor podvozků: 11 800 mm
Hmotnost prázdného vozu: 24 200 kg
Maximální rychlost: 70 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 41/113
Inekon 2001 TRIO
V roce 2003 rozšířily počet nízkopodlažních vozidel, nasazovaných na linkách Dopravního podniku Ostrava a.s., první tramvaje Inekon 2001 TRIO, které vyrábí Inekon Trams a.s. Na ostravských tramvajových tratích v současnosti jezdí 9 vozidel.
Základní technické údaje
Délka skříně: 20 130 mm
Šířka skříně: 2 460 mm
Výška vozu: 3 460 mm
Vzdálenost otočných spojení skříně: 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 880 mm
Rozvor podvozků: 11 800 mm
Pohotovostní hmotnost: 26 000 kg
Maximální rychlost: 70 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 41/158
T3R.EV
Vozidlo vzniklo komplexní rekonstrukcí tramvajového vozu T3 v dílnách Dopravního podniku Ostrava a.s. ve spolupráci s firmami Pragoimex a.s., VKV Praha s.r.o. a Krnovské opravny a strojírny s.r.o. Vůz má rekonstruovanou skříň vozu, novou elektrickou výzbroj a také nový design. Dopravní podnik má ve vozovém parku jeden takto modernizovaný vůz, který byl poprvé zařazen do provozu s cestujícími v roce 2004.
Základní technické údaje
Délka skříně: 14 000 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Vzdálenost otočných čepů: 6 400 mm
Rozvor náprav: 1 900 m
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 32/78
Vario LFR.E
Tramvaje Vario LFR.E vznikají komplexní rekonstrukcí a modernizací v provozu osvědčených tramvají typu T3 ve spolupráci s tradičními partnery (Pragoimex a.s., VKV Praha s.r.o. a Krnovské opravny a strojírny s.r.o.) v dílnách Dopravního podniku Ostrava a.s. Při rekonstrukci jsou vozy, mimo jiné, vybaveny moderní elektrickou výzbrojí, modernizovanými podvozky, vozovou skříní s nízkopodlažní střední částí a novým designem. Vozidla Vario LFR.E představují pro dopravní podnik ekonomicky výhodné řešení obnovy tramvajového vozového parku a zároveň zvýšení "bezbariérové" přepravní kapacity. První vůz byl do pravidelného provozu s cestujícím zařazen v roce 2005. Na ostravských tratích v současné době jezdí 21 tramvají Vario LFR.E
Základní technické údaje
Délka skříně: 15 100 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Vzdálenost otočných čepů: 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 21 200 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 33/60
Vlečný vůz VV60LF
Nízkopodlažní vlečné vozy VV60LF představují obnovení tradice vlečných vozů, které byly v minulosti zcela běžnou součástí nejen tramvajové dopravy. Jsou výsledkem osvědčené spolupráce dílen Dopravního podniku Ostrava a.s. s firmami Pragoimex a.s., Krnovské opravny a strojírny s.r.o. a Cegelec. Tyto vlečné vozy jsou určeny k provozu v soupravách s motorovými vozy Vario LFR.E nebo T3R.EV. První vlečný vůz byl vyroben v roce 2004. V současnosti má dopravní podnik ve vozovém parku dva vozy VV60LF.
Základní technické údaje
Délka skříně: 10 360 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 200 mm
Vzdálenost otočných čepů: 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 300 mm
Hmotnost prázdného vozu: 8 500 kg
Maximální rychlost: 70 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 30/48
Vario LF3
Zcela nový typ tříčlánkové nízkopodlažní tramvaje s osmi nápravami, shodné koncepce jako osvědčené tramvaje KT8D5. Na vozidle jsou ve velké míře použita konstrukční řešení z kratšího „sourozence" – tramvaje Vario LFR.E. Vario LF3 bylo poprvé představeno na výstavě Czech Raildays v červnu 2006. Před výstavou vůz úspěšně prošel množstvím technických zkoušek a ujel potřebný počet kilometrů ve zkušebním provozu bez cestujících. V srpnu 2006 jezdil na ostravských tratích ve zkušebním provozu s cestujícími a v říjnu 2006 byl zařazen do pravidelného provozu. Další vůz slouží v ostravské MHD od roku 2007.
Základní technické údaje
Délka skříně: 30 100 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Vzdálenost otočných čepů: 3 x 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 38 000 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 61/168
Vario LF2
Vario LF2 je další z typové řady nízkopodlažních tramvají Vario LF. Dvoučlánkové vozidlo se třemi hnacími podvozky a sníženou podlahou vstupů mezi podvozky bylo představeno veřejnosti na výstavě Czech Raildays v červnu 2007. O měsíc později bylo zařazeno do běžného provozu.
Základní technické údaje
Délka skříně: 22 600 mm
Šířka skříně: 2 480 mm
Vzdálenost otočných čepů: 2 x 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 31 500 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 46/94
Vario LF3/2
Koncem července 2008 rozšířila flotilu tramvají Dopravního podniku Ostrava a.s. nová tříčlánková tramvaj typového označení VarioLF3/2. Tato tramvaj, která na první pohled připomíná tříčlánkovou nízkopodlažní tramvaj VarioLF3, je určená pro provoz na městských a rychlodrážních tratích. Nové kolejové vozidlo, konstruované pro obousměrný provoz, se skládá ze tří článků nesených čtyřmi podvozky. Spojení článků je kloubové, přičemž klouby jsou umístěny nad dvěma středními podvozky. Všechny dveřní vstupy mezi podvozky vozidla mají sníženou podlahu. Vario LF3/2 nahrazuje starší typ obousměrné tramvaje KT8D5, který Dopravní podnik hojně využíval například pro přepravu cestujících ve ztížených podmínkách výstavby a rekonstrukce tramvajové tratě podél ulice Místecké. V současné době se vozidla KT8D5 výhodně rekonstruují na jednosměrná, částečně nízkopodlažní vozidla.
Základní technické údaje
Délka včetně spřáhel: 31 200 mm
Šířka: 2 480 mm
Výška: 2 620 mm
Celková hmotnost: 41 500 kg
Počet míst k sezení/stání: 54/175
Maximální obsaditelnost (při 8 os/m2): 334
Max. rychlost: 65 km/h
Podíl nízké podlahy: 50%
Instalovaný trakční výkon: 720 kW
(počty vozidel jsou z ledna 2009)
Komentáře
Přehled komentářů
It's amazing to pay a visit this web page and reading the views of all friends concerning this article, while I am also eager of getting knowledge. niti.goodwomenprizz.be/map15.php hur blir man smal snabbt
bikbok jobba hos oss infoforwomen.nl
(infoforwomen.nl, 20. 9. 2020 16:03)
This information is invaluable. How can I find out more? smocc.infoforwomen.nl/map15.php bikbok jobba hos oss
blod i slidan efter samlag goodwomenprizz.be
(goodwomenprizz.be, 20. 9. 2020 15:23)
Everything is very open with a precise explanation of the issues. It was really informative. Your website is very helpful. Many thanks for sharing! presa.goodwomenprizz.be/map13.php blod i slidan efter samlag
диета для похудения купить в аптеке
(Mandyomifs, 20. 9. 2020 13:32)
Всем привет!
Сибутрамин категорически не подойдет людям, страдающим «бинджами» – приступами неконтролируемого переедания, когда человек приходит в себя у опустошенного холодильника с тяжестью в животе и растерянностью: а зачем, собственно, он все это съел? Такие ситуации встречаются не так редко, как полагают обыватели, и требуют работы с психологом. Контролировать аппетит людям, которые едят не потому что голодны, а из-за стресса, бесполезно.
Использование и перепечатка печатных материалов сайта woman.ru возможно только с активной ссылкой на ресурс. Использование фотоматериалов разрешено только с письменного согласия администрации сайта.
Показания препарата для снижения массы тела при следующих состояниях:
Голд Лайн.
«Вот меня удивляет, когда ко мне приходят клиенты и говорят, мол, Сань, давай поскорее похудеем. Скоро только кошки плодятся, считаю я! Вернее, считал до недавнего времени. А произошло вот что: одна моя «безнадежная» спортсменка ни с того ни с сего начала наконец терять вес. Более того, начали мышцы прямо вырисовываться. Я, конечно, обрадовался: умница, усердно занимается. Потом заподозрил неладное, уже испугался, что подсела на стероиды. Спрашиваю, мол, «Ира, ты чего-то особенное принимаешь?». И она мне призналась, что пьет эту кетодиету уже третью неделю. Притом кушать продолжает по-прежнему, а я-то знаю ее как любительницу поесть!
https://www.pohudeibystro.shopmanikur.ru/pohudeniya/pomogaet-ili-net-turboslim-pri-pohudenii.php
Необходимо иметь в виду, что частота и выраженность побочных эффектов повышаются при увеличении содержания в пище жиров. При уменьшении содержания жиров в пище вероятность возникновения побочных эффектов уменьшается. Рекомендуется, чтобы потребляемое в сутки количество жиров достаточно равномерно распределялось на все приемы пищи.
Дополнительными веществами капсул выступают растительная клетчатка, помогающая избежать острых приступов голода и возобновляющая микрофлору кишечника, комплекс витаминов, минералов и микроэлементов. Синтетические соединения в формуле препарата не используются. Даже оболочки капсул изготавливаются из натуральных масел и восков, полностью усваиваемых организмом.
вызывает побочные эффекты.
Показания к применению.
Сейчас 99 человек смотрят этот товар.
hur mycket koffein innehГҐller kaffe goodwomenprizz.be
(goodwomenprizz.be, 20. 9. 2020 13:21)
Howdy! Do you use Twitter? I'd like to follow you if that would be ok. I'm definitely enjoying your blog and look forward to new posts. dieno.goodwomenprizz.be/map17.php hur mycket koffein innehГҐller kaffe
ont i hålfoten när jag går infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 20. 9. 2020 10:48)
Heya! I realize this is somewhat off-topic but I needed to ask. Does operating a well-established blog like yours take a massive amount work? I'm completely new to writing a blog but I do write in my diary everyday. I'd like to start a blog so I can easily share my personal experience and views online. Please let me know if you have any kind of recommendations or tips for brand new aspiring bloggers. Appreciate it! omab.infoforwomen.be/map20.php ont i hålfoten när jag går
matta till damm infoforwomen.nl
(infoforwomen.nl, 20. 9. 2020 9:55)
It's very effortless to find out any matter on web as compared to textbooks, as I found this paragraph at this web page. uncon.infoforwomen.nl/map20.php matta till damm
Expression of gratitude
(TerryWidof, 20. 9. 2020 9:34)
Very interesting to read you
Good luck to you
Thank you
(Bernardpleno, 20. 9. 2020 9:34)
Thank you very much for the information provided
I'm very impressed
plastlöv att köpa infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 20. 9. 2020 9:29)
Hmm it looks like your blog ate my first comment (it was extremely long) so I guess I'll just sum it up what I had written and say, I'm thoroughly enjoying your blog. I too am an aspiring blog blogger but I'm still new to the whole thing. Do you have any suggestions for first-time blog writers? I'd really appreciate it. voldi.infoforwomen.be/map3.php plastlöv att köpa
dra av på företaget infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 20. 9. 2020 8:08)
Very nice article, exactly what I needed. prurb.infoforwomen.be/map6.php dra av på företaget
risker med högt blodtryck infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 20. 9. 2020 6:46)
After looking at a handful of the blog articles on your web page, I really like your way of blogging. I saved as a favorite it to my bookmark site list and will be checking back in the near future. Take a look at my web site too and let me know your opinion. rost.infoforwomen.be/map8.php risker med högt blodtryck
les varices traitement naturel infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 20. 9. 2020 5:25)
Wonderful blog you have here but I was curious about if you knew of any community forums that cover the same topics discussed in this article? I'd really love to be a part of group where I can get feed-back from other knowledgeable people that share the same interest. If you have any suggestions, please let me know. Kudos! flywh.infoforwomen.be/map4.php les varices traitement naturel
typisk svensk midsommarmat infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 20. 9. 2020 4:04)
You're so cool! I do not believe I've truly read anything like that before. So nice to find somebody with some genuine thoughts on this issue. Seriously.. thank you for starting this up. This web site is something that's needed on the internet, someone with a bit of originality! orat.infoforwomen.be/map7.php typisk svensk midsommarmat
kolla hastigheten pГҐ datorn infoforwomen.nl
(infoforwomen.nl, 20. 9. 2020 3:58)
Good blog you have here.. It's hard to find high quality writing like yours nowadays. I really appreciate people like you! Take care!! smocc.infoforwomen.nl/map26.php kolla hastigheten pГҐ datorn
vad Г¤r tran infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 20. 9. 2020 2:40)
Aw, this was a really good post. Finding the time and actual effort to create a top notch article… but what can I say… I put things off a whole lot and never seem to get nearly anything done. beaut.infoforwomen.be/map28.php vad Г¤r tran
Pořád nejsi milionář? Finanční robot z Tebe udělá jeho! Odkaz - https://moneylinks.page.link/6SuK
(Henryanaep, 20. 9. 2020 2:39)
Začněte pracovat online pomocí finančního robota.
Odkaz - https://moneylinks.page.link/6SuK
exuviance skin brightening infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 20. 9. 2020 1:18)
I am curious to find out what blog platform you're utilizing? I'm having some minor security problems with my latest site and I'd like to find something more safeguarded. Do you have any recommendations? liese.infoforwomen.be/map4.php exuviance skin brightening
hur lГҐng Г¤r en menstruationscykel infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 19. 9. 2020 23:57)
Quality articles is the important to invite the people to visit the website, that's what this web page is providing. thase.infoforwomen.be/map3.php hur lГҐng Г¤r en menstruationscykel
gilda skolan göteborg behandlingar infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 19. 9. 2020 22:38)
We stumbled over here by a different web page and thought I might check things out. I like what I see so now i am following you. Look forward to exploring your web page again. beaut.infoforwomen.be/map1.php gilda skolan göteborg behandlingar
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100
hur blir man smal snabbt goodwomenprizz.be
(goodwomenprizz.be, 20. 9. 2020 17:37)