Tramvaje MHD Ostrava
Tramvaje
ČKD T3
Za dobu výroby čtyřnápravových tramvají typu T3 v letech 1962 až 1989 byl vyroben úctyhodný počet těchto vozů – téměř 14 tisíc. Je to také nejpočetněji zastoupený typ tramvaje v ostravských ulicích. Prvních 20 "té trojek" bylo do Ostravy dodáno na podzim roku 1965. Prioritou výrobce ČKD Tatra Smíchov byla výroba vozů T3 pro export do Sovětského svazu. Protože dodávky pro tuzemský trh představovaly jen malou část výroby byly dopravním podnikům dodávány upravené exportní verze označené T3SUCS. Do Ostravy byly dodávány od roku 1982. Za dobu svého provozu prošly vozy mnoha úpravami a modernizacemi, od drobných úprav přes výměnu elektrovýzbroje až po komplexní přestavbu na nový typ tramvaje. Dopravní podnik používá tramvaje T3 s několika druhy elektrické výzbroje: s původní odporovou regulací, s výzbrojí TV8, výzbrojí Europulse a Alstom TV Progress.
Základní technické údaje
Délka skříně: 14 000 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 059 mm
Vzdálenost otočných čepů: 6 400 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 16 300 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 31/72
ČKD K2
Prvními článkovými tramvajemi v Ostravě byly dva prototypy s označením K1 vybavené elektropneumatickou výzbrojí, které dodal výrobce ČKD Tatra Smíchov ke zkušebnímu provozu v roce 1965. Avšak pro velkou poruchovost byly prototypy v roce 1968 vráceny výrobci.
Tramvaje typu K2, vybavené plně elektrickou výzbrojí, byly do provozu v ostravské MHD poprvé zařazeny roku 1967. V současné době slouží cestujícím 9 vozů typu K2. V letech 1995-1998 bylo v rámci generálních oprav 7 vozů vybaveno zdvojenou výzbrojí TV8 a později, další dva, výzbrojí Alstom TV Progress. Jeden vůz s původní výzbrojí byl v roce 2005 převeden do sbírky historických vozidel.
Základní technické údaje
Délka skříně: 20 400 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 050 mm
Vzdálenost otočných čepů: 2 x 6 400 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 21 500 - 21 800 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 49/108
ČKD KT8D5
První z 16 tříčlánkových obousměrných tramvají vyjela do provozu s cestujícími v roce 1989. O rok později ji následovalo zbývajících 15 vozů. Tato tramvaj patří k typové řadě, která byla v ČKD Praha vyvíjena začátkem 80. let a zahrnovala sólo vozy, dvou a tříčlánkové vozy v jednosměrném nebo obousměrném provedení. Od roku 2003 jsou vozy KT8D5 postupně modernizovány na typ KT8D5.RN1 s nízkopodlažním středním článkem a upraveny pro jednosměrný provoz.
Základní technické údaje
Délka skříně: 30 300 mm
Šířka skříně: 2 480 mm
Výška vozu: 3 550 mm
Vzdálenost otočných čepů: 3 x 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 38 000 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 54/177
ČKD KT8D5.RN1
Jde o modernizované vozy KT8D5, které jsou rekonstruovány pro jednosměrný provoz a mají novou nízkopodlažní skříň středního článku. První tramvaj s těmito konstrukčním úpravami byla do provozu s cestujícími zařazena v roce 2003. V současné době je takto modernizováno 14 z 16 vozů KT8D5.
Základní technické údaje
Délka skříně: 30 300 mm
Šířka skříně: 2 480 mm
Výška vozu: 3 550 mm
Vzdálenost otočných čepů: 3 x 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 38 500 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 63/157
ČKD T6A5
Konstrukce čtyřnápravových tramvají T6A5 je odvozena od typové řady KT8D5. V roce 1994 bylo do vozového parku dopravního podniku zařazeno prvních 10 vozů a v následujících 3 letech byl stav doplněn na stávajících 38 vozů.
Základní technické údaje
Délka skříně: 14 700 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 165 mm
Vzdálenost otočných čepů: 6 700 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 19 500 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 30/85
Škoda - Inekon LTM 10.08 (ASTRA)
Vůbec poprvé do provozu s cestujícími vyjela nízkopodlažní tramvaj Škoda – Inekon LTM 10.08 v roce 1998 v Ostravě. V tomtéž roce rozšířil nízkopodlažní park ještě jeden vůz. V letech 1999 - 2001 bylo do provozu zařazeno dalších 12 vozů.
Základní technické údaje
Délka skříně: 19 790 mm
Šířka skříně: 2 460 mm
Výška vozu: 3 460 mm
Vzdálenost otočných spojení skříně: 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 880 mm
Rozvor podvozků: 11 800 mm
Hmotnost prázdného vozu: 24 200 kg
Maximální rychlost: 70 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 41/113
Inekon 2001 TRIO
V roce 2003 rozšířily počet nízkopodlažních vozidel, nasazovaných na linkách Dopravního podniku Ostrava a.s., první tramvaje Inekon 2001 TRIO, které vyrábí Inekon Trams a.s. Na ostravských tramvajových tratích v současnosti jezdí 9 vozidel.
Základní technické údaje
Délka skříně: 20 130 mm
Šířka skříně: 2 460 mm
Výška vozu: 3 460 mm
Vzdálenost otočných spojení skříně: 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 880 mm
Rozvor podvozků: 11 800 mm
Pohotovostní hmotnost: 26 000 kg
Maximální rychlost: 70 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 41/158
T3R.EV
Vozidlo vzniklo komplexní rekonstrukcí tramvajového vozu T3 v dílnách Dopravního podniku Ostrava a.s. ve spolupráci s firmami Pragoimex a.s., VKV Praha s.r.o. a Krnovské opravny a strojírny s.r.o. Vůz má rekonstruovanou skříň vozu, novou elektrickou výzbroj a také nový design. Dopravní podnik má ve vozovém parku jeden takto modernizovaný vůz, který byl poprvé zařazen do provozu s cestujícími v roce 2004.
Základní technické údaje
Délka skříně: 14 000 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Vzdálenost otočných čepů: 6 400 mm
Rozvor náprav: 1 900 m
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 32/78
Vario LFR.E
Tramvaje Vario LFR.E vznikají komplexní rekonstrukcí a modernizací v provozu osvědčených tramvají typu T3 ve spolupráci s tradičními partnery (Pragoimex a.s., VKV Praha s.r.o. a Krnovské opravny a strojírny s.r.o.) v dílnách Dopravního podniku Ostrava a.s. Při rekonstrukci jsou vozy, mimo jiné, vybaveny moderní elektrickou výzbrojí, modernizovanými podvozky, vozovou skříní s nízkopodlažní střední částí a novým designem. Vozidla Vario LFR.E představují pro dopravní podnik ekonomicky výhodné řešení obnovy tramvajového vozového parku a zároveň zvýšení "bezbariérové" přepravní kapacity. První vůz byl do pravidelného provozu s cestujícím zařazen v roce 2005. Na ostravských tratích v současné době jezdí 21 tramvají Vario LFR.E
Základní technické údaje
Délka skříně: 15 100 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Vzdálenost otočných čepů: 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 21 200 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 33/60
Vlečný vůz VV60LF
Nízkopodlažní vlečné vozy VV60LF představují obnovení tradice vlečných vozů, které byly v minulosti zcela běžnou součástí nejen tramvajové dopravy. Jsou výsledkem osvědčené spolupráce dílen Dopravního podniku Ostrava a.s. s firmami Pragoimex a.s., Krnovské opravny a strojírny s.r.o. a Cegelec. Tyto vlečné vozy jsou určeny k provozu v soupravách s motorovými vozy Vario LFR.E nebo T3R.EV. První vlečný vůz byl vyroben v roce 2004. V současnosti má dopravní podnik ve vozovém parku dva vozy VV60LF.
Základní technické údaje
Délka skříně: 10 360 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 200 mm
Vzdálenost otočných čepů: 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 300 mm
Hmotnost prázdného vozu: 8 500 kg
Maximální rychlost: 70 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 30/48
Vario LF3
Zcela nový typ tříčlánkové nízkopodlažní tramvaje s osmi nápravami, shodné koncepce jako osvědčené tramvaje KT8D5. Na vozidle jsou ve velké míře použita konstrukční řešení z kratšího „sourozence" – tramvaje Vario LFR.E. Vario LF3 bylo poprvé představeno na výstavě Czech Raildays v červnu 2006. Před výstavou vůz úspěšně prošel množstvím technických zkoušek a ujel potřebný počet kilometrů ve zkušebním provozu bez cestujících. V srpnu 2006 jezdil na ostravských tratích ve zkušebním provozu s cestujícími a v říjnu 2006 byl zařazen do pravidelného provozu. Další vůz slouží v ostravské MHD od roku 2007.
Základní technické údaje
Délka skříně: 30 100 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Vzdálenost otočných čepů: 3 x 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 38 000 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 61/168
Vario LF2
Vario LF2 je další z typové řady nízkopodlažních tramvají Vario LF. Dvoučlánkové vozidlo se třemi hnacími podvozky a sníženou podlahou vstupů mezi podvozky bylo představeno veřejnosti na výstavě Czech Raildays v červnu 2007. O měsíc později bylo zařazeno do běžného provozu.
Základní technické údaje
Délka skříně: 22 600 mm
Šířka skříně: 2 480 mm
Vzdálenost otočných čepů: 2 x 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 31 500 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 46/94
Vario LF3/2
Koncem července 2008 rozšířila flotilu tramvají Dopravního podniku Ostrava a.s. nová tříčlánková tramvaj typového označení VarioLF3/2. Tato tramvaj, která na první pohled připomíná tříčlánkovou nízkopodlažní tramvaj VarioLF3, je určená pro provoz na městských a rychlodrážních tratích. Nové kolejové vozidlo, konstruované pro obousměrný provoz, se skládá ze tří článků nesených čtyřmi podvozky. Spojení článků je kloubové, přičemž klouby jsou umístěny nad dvěma středními podvozky. Všechny dveřní vstupy mezi podvozky vozidla mají sníženou podlahu. Vario LF3/2 nahrazuje starší typ obousměrné tramvaje KT8D5, který Dopravní podnik hojně využíval například pro přepravu cestujících ve ztížených podmínkách výstavby a rekonstrukce tramvajové tratě podél ulice Místecké. V současné době se vozidla KT8D5 výhodně rekonstruují na jednosměrná, částečně nízkopodlažní vozidla.
Základní technické údaje
Délka včetně spřáhel: 31 200 mm
Šířka: 2 480 mm
Výška: 2 620 mm
Celková hmotnost: 41 500 kg
Počet míst k sezení/stání: 54/175
Maximální obsaditelnost (při 8 os/m2): 334
Max. rychlost: 65 km/h
Podíl nízké podlahy: 50%
Instalovaný trakční výkon: 720 kW
(počty vozidel jsou z ledna 2009)
Komentáře
Přehled komentářů
Its like you read my mind! You appear to know so much about this, like you wrote the book in it or something. I think that you can do with a few pics to drive the message home a little bit, but other than that, this is wonderful blog. A fantastic read. I will definitely be back. queva.aresgrb.se/decorations/giraff-leksak-baby.php giraff leksak baby
娛樂城介紹
(JamesAtoft, 18. 6. 2020 8:40)
娛樂城介紹
https://forum.tw-sportslottery.com/thread-119-1-1.html
The Annual Production Of Sulfur Dioxide From Burning Coal
(Alfonsoadaro, 17. 6. 2020 14:00)
Sulfur is a single of the most important agricultural and industrial uncooked components and is regarded as a strategic item sulfur is an odourless, tasteless and polyvalent nonmetal which is primarily in the sort of yellow crystals and is obtained from sulphide and sulphate. Sulphur takes place normally in the environment and is the thirteenth most ample factor in the earthâ??s crust. It can be mined in its elemental type, though this approach has declined more than the final decade to much less than 2% of globe manufacturing. These days most elemental sulphur is attained as a co-merchandise recovered from oil and fuel generation in sweetening process.
There are big makers of sulphur in the entire world and diffrent grades are made in big scales for various reasons. The global market is segmented based mostly on stop-person programs, which includes agrochemicals, chemical processing, steel producing, petroleum refining, and other folks. In 2016, the agrochemical industry occupied the biggest share in phrases of sulfur usage.
For a lot more details about sulfur, grades, posts and its suppliers make sure you chec under.
jeans med hål i knäna tastyandinteresting.be
(tastyandinteresting.be, 17. 6. 2020 10:18)
Thanks a lot for sharing this with all of us you really realize what you're speaking approximately! Bookmarked. Please additionally talk over with my web site =). We could have a hyperlink alternate contract between us tastyandinteresting.be/decorations/7-dagers-diett.php jeans med hål i knäna
XYZ 壯陽藥春藥專賣店 大量購買有優惠
(Gregoryclexy, 16. 6. 2020 18:51)
https://man-r20.com/
XYZ 壯陽藥春藥專賣店 大量購買有優惠
gastro center lund tastyandinteresting.be
(tastyandinteresting.be, 16. 6. 2020 2:10)
My spouse and I absolutely love your blog and find a lot of your post's to be exactly I'm looking for. can you offer guest writers to write content to suit your needs? I wouldn't mind producing a post or elaborating on a number of the subjects you write related to here. Again, awesome website! tastyandinteresting.be/beautiful-things/biotherm-lait-de-gommage.php gastro center lund
trening som forbrenner fett tastyandinteresting.be
(tastyandinteresting.be, 14. 6. 2020 18:46)
Hello colleagues, good post and fastidious urging commented at this place, I am truly enjoying by these. tastyandinteresting.be/beautiful-things/wanneer-in-de-overgang.php trening som forbrenner fett
XYZ 壯陽藥春藥專賣店 大量購買有優惠
(WarrenInsit, 14. 6. 2020 1:17)
https://man-r20.com/
XYZ 壯陽藥春藥專賣店 大量購買有優惠
Test, just a test,new,general
(MauroEcodo, 13. 6. 2020 23:28)Hello. Everybody.I'm a new user in this forum.
Protective face respirator FFP2
(JamesPef, 13. 6. 2020 11:09)Protective face respirator FFP2, 5-ply. Retail and small wholesale. https://virussprotection.com/tproduct/165827994-620047250891-respiratormask-standard-kn95-ffp2-3pcs-5 This product is in stock in the USA. Price is only $ 1.9. Fast and free shipping throughout the United States
saffran restaurang stockholm tastyandinteresting.be
(tastyandinteresting.be, 13. 6. 2020 10:27)
Thanks in support of sharing such a pleasant thinking, post is nice, thats why i have read it completely tastyandinteresting.be/travels/rasoir-pour-maillot-femme.php saffran restaurang stockholm
Shopping, Aliexspress
(Robertsap, 13. 6. 2020 10:20)Sexy lingerie: must-have styles at prices we love https://t.co/0TL5nzl0LE
ondt i brystbenet aresgrb.se
(aresgrb.se, 13. 6. 2020 0:54)
Hello there! Do you know if they make any plugins to protect against hackers? I'm kinda paranoid about losing everything I've worked hard on. Any suggestions? grase.aresgrb.se/music/ondt-i-brystbenet.php ondt i brystbenet
hus till salu i floby tastyandinteresting.be
(tastyandinteresting.be, 12. 6. 2020 0:41)
Hello! This is my first visit to your blog! We are a team of volunteers and starting a new initiative in a community in the same niche. Your blog provided us useful information to work on. You have done a outstanding job! tastyandinteresting.be/for-men/traeskor-med-gummisula-herr.php hus till salu i floby
flyg stockholm bremen tastyandinteresting.be
(tastyandinteresting.be, 10. 6. 2020 15:37)
You actually make it seem so easy with your presentation but I find this matter to be really something which I think I would never understand. It seems too complicated and very broad for me. I am looking forward for your next post, I'll try to get the hang of it! tastyandinteresting.be/travels/filip-hammar-bipolaer.php flyg stockholm bremen
loake skor online aresgrb.se
(aresgrb.se, 10. 6. 2020 6:04)
Hello, I would like to subscribe for this blog to take newest updates, therefore where can i do it please assist. racir.aresgrb.se/beautiful-things/loake-skor-online.php loake skor online
With Antidetect, you can change all of your browser fingerprinting at the touch of a button.
(Geraldaspem, 10. 6. 2020 4:39)
https://www.nofingerprinting.com - Antidetect browser is a software innovation with unique methods that change fingerprints in a natural way and remain undetectable to online tracking services. Easily bypass fingerprinting and skip over sms verification from major big data companies like Google, Facebook, Twitter, Amazon, etc.
Advanced technology - Our tool incorporates 12 independent modules that will change the fingerprints of your computer.
Not spoofing - It will not be detected as spoofing because the fingerprint is changed at hardware level and looks natural.
Unlimited configurations - Create unlimited browser configurations. Each new browser will have non-unique Canvas prints, WebGL, fonts, etc.
Buy Now Because Privacy Matters. Now for a limited time with 10% discount.
1. Hardware. Change hardware data of your system. Manage bios versions, manufacturer, serial numbers and more.
2. WebGL. Naturally change webGL rendering image by levels. Manage webGL2, Caveat, Extensions. Set a vendor and a rendering name.
3. WebRTC. Change WebRTC IP, local IP and mac address. Automatically set the time zone & location by current IP. View IP info and logs
4. Canvas. Set a different canvas fingerprint that corresponde to other common devices. Optionally generate undetectable and unique canvas fingerprints.
5. Resolution. Adapt the screen monitor to any resolution. Change the color depth of the monitor. Change the taskBar size and Windows metrics.
6. Fonts. Naturally install and uninstall any real fonts for Windows. Manage specific fonts for Windows version. Change the fonts fingerprint and glyph's.
7. Geolocation. Automaticaly set a new geographic location by IP, street address or coordinates. Easily change, allow or block your current location on the map.
8. Flash. Choose any flash version and set custom mime's type and environment. Change any of the flash parameters. Restore or delete flash cookies.
9. Plugins. Instantly create or remove real plugins from the browser. Randomly generate multiple natural plugins. Choose any plug-in version from the resource list.
10. Date & Time. Automaticaly change the time zone to match with the zone of the current IP or geolocation. Set any format date & time for Windows. Custom time synchronization.
11. Browsers. Randomly choose any version of browsers or manually choose one from the resource list. Choose a native language and a edition type for the selected browser.
12. Profiles. Easily manage and personalize all existing profiles. View, reload, edit, or delete any of the profiles. Search module for finding data in any of the profiles.
Google trackers are present on 82% of the web traffic. 25% of the web has a hidden Facebook tracking pixel. Facebook knows more than what you just do on Facebook. 1881 out of 6000 top websites have more than 10 trackers per page.
Stop them Now and invest in your Privacy! Visit Our website to find more about https://www.nofingerprinting.com - web browser fingerprint authentication.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69
giraff leksak baby aresgrb.se
(aresgrb.se, 18. 6. 2020 19:37)