Tramvaje MHD Ostrava
Tramvaje
ČKD T3
Za dobu výroby čtyřnápravových tramvají typu T3 v letech 1962 až 1989 byl vyroben úctyhodný počet těchto vozů – téměř 14 tisíc. Je to také nejpočetněji zastoupený typ tramvaje v ostravských ulicích. Prvních 20 "té trojek" bylo do Ostravy dodáno na podzim roku 1965. Prioritou výrobce ČKD Tatra Smíchov byla výroba vozů T3 pro export do Sovětského svazu. Protože dodávky pro tuzemský trh představovaly jen malou část výroby byly dopravním podnikům dodávány upravené exportní verze označené T3SUCS. Do Ostravy byly dodávány od roku 1982. Za dobu svého provozu prošly vozy mnoha úpravami a modernizacemi, od drobných úprav přes výměnu elektrovýzbroje až po komplexní přestavbu na nový typ tramvaje. Dopravní podnik používá tramvaje T3 s několika druhy elektrické výzbroje: s původní odporovou regulací, s výzbrojí TV8, výzbrojí Europulse a Alstom TV Progress.
Základní technické údaje
Délka skříně: 14 000 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 059 mm
Vzdálenost otočných čepů: 6 400 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 16 300 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 31/72
ČKD K2
Prvními článkovými tramvajemi v Ostravě byly dva prototypy s označením K1 vybavené elektropneumatickou výzbrojí, které dodal výrobce ČKD Tatra Smíchov ke zkušebnímu provozu v roce 1965. Avšak pro velkou poruchovost byly prototypy v roce 1968 vráceny výrobci.
Tramvaje typu K2, vybavené plně elektrickou výzbrojí, byly do provozu v ostravské MHD poprvé zařazeny roku 1967. V současné době slouží cestujícím 9 vozů typu K2. V letech 1995-1998 bylo v rámci generálních oprav 7 vozů vybaveno zdvojenou výzbrojí TV8 a později, další dva, výzbrojí Alstom TV Progress. Jeden vůz s původní výzbrojí byl v roce 2005 převeden do sbírky historických vozidel.
Základní technické údaje
Délka skříně: 20 400 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 050 mm
Vzdálenost otočných čepů: 2 x 6 400 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 21 500 - 21 800 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 49/108
ČKD KT8D5
První z 16 tříčlánkových obousměrných tramvají vyjela do provozu s cestujícími v roce 1989. O rok později ji následovalo zbývajících 15 vozů. Tato tramvaj patří k typové řadě, která byla v ČKD Praha vyvíjena začátkem 80. let a zahrnovala sólo vozy, dvou a tříčlánkové vozy v jednosměrném nebo obousměrném provedení. Od roku 2003 jsou vozy KT8D5 postupně modernizovány na typ KT8D5.RN1 s nízkopodlažním středním článkem a upraveny pro jednosměrný provoz.
Základní technické údaje
Délka skříně: 30 300 mm
Šířka skříně: 2 480 mm
Výška vozu: 3 550 mm
Vzdálenost otočných čepů: 3 x 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 38 000 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 54/177
ČKD KT8D5.RN1
Jde o modernizované vozy KT8D5, které jsou rekonstruovány pro jednosměrný provoz a mají novou nízkopodlažní skříň středního článku. První tramvaj s těmito konstrukčním úpravami byla do provozu s cestujícími zařazena v roce 2003. V současné době je takto modernizováno 14 z 16 vozů KT8D5.
Základní technické údaje
Délka skříně: 30 300 mm
Šířka skříně: 2 480 mm
Výška vozu: 3 550 mm
Vzdálenost otočných čepů: 3 x 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 38 500 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 63/157
ČKD T6A5
Konstrukce čtyřnápravových tramvají T6A5 je odvozena od typové řady KT8D5. V roce 1994 bylo do vozového parku dopravního podniku zařazeno prvních 10 vozů a v následujících 3 letech byl stav doplněn na stávajících 38 vozů.
Základní technické údaje
Délka skříně: 14 700 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 165 mm
Vzdálenost otočných čepů: 6 700 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 19 500 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 30/85
Škoda - Inekon LTM 10.08 (ASTRA)
Vůbec poprvé do provozu s cestujícími vyjela nízkopodlažní tramvaj Škoda – Inekon LTM 10.08 v roce 1998 v Ostravě. V tomtéž roce rozšířil nízkopodlažní park ještě jeden vůz. V letech 1999 - 2001 bylo do provozu zařazeno dalších 12 vozů.
Základní technické údaje
Délka skříně: 19 790 mm
Šířka skříně: 2 460 mm
Výška vozu: 3 460 mm
Vzdálenost otočných spojení skříně: 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 880 mm
Rozvor podvozků: 11 800 mm
Hmotnost prázdného vozu: 24 200 kg
Maximální rychlost: 70 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 41/113
Inekon 2001 TRIO
V roce 2003 rozšířily počet nízkopodlažních vozidel, nasazovaných na linkách Dopravního podniku Ostrava a.s., první tramvaje Inekon 2001 TRIO, které vyrábí Inekon Trams a.s. Na ostravských tramvajových tratích v současnosti jezdí 9 vozidel.
Základní technické údaje
Délka skříně: 20 130 mm
Šířka skříně: 2 460 mm
Výška vozu: 3 460 mm
Vzdálenost otočných spojení skříně: 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 880 mm
Rozvor podvozků: 11 800 mm
Pohotovostní hmotnost: 26 000 kg
Maximální rychlost: 70 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 41/158
T3R.EV
Vozidlo vzniklo komplexní rekonstrukcí tramvajového vozu T3 v dílnách Dopravního podniku Ostrava a.s. ve spolupráci s firmami Pragoimex a.s., VKV Praha s.r.o. a Krnovské opravny a strojírny s.r.o. Vůz má rekonstruovanou skříň vozu, novou elektrickou výzbroj a také nový design. Dopravní podnik má ve vozovém parku jeden takto modernizovaný vůz, který byl poprvé zařazen do provozu s cestujícími v roce 2004.
Základní technické údaje
Délka skříně: 14 000 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Vzdálenost otočných čepů: 6 400 mm
Rozvor náprav: 1 900 m
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 32/78
Vario LFR.E
Tramvaje Vario LFR.E vznikají komplexní rekonstrukcí a modernizací v provozu osvědčených tramvají typu T3 ve spolupráci s tradičními partnery (Pragoimex a.s., VKV Praha s.r.o. a Krnovské opravny a strojírny s.r.o.) v dílnách Dopravního podniku Ostrava a.s. Při rekonstrukci jsou vozy, mimo jiné, vybaveny moderní elektrickou výzbrojí, modernizovanými podvozky, vozovou skříní s nízkopodlažní střední částí a novým designem. Vozidla Vario LFR.E představují pro dopravní podnik ekonomicky výhodné řešení obnovy tramvajového vozového parku a zároveň zvýšení "bezbariérové" přepravní kapacity. První vůz byl do pravidelného provozu s cestujícím zařazen v roce 2005. Na ostravských tratích v současné době jezdí 21 tramvají Vario LFR.E
Základní technické údaje
Délka skříně: 15 100 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Vzdálenost otočných čepů: 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 21 200 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 33/60
Vlečný vůz VV60LF
Nízkopodlažní vlečné vozy VV60LF představují obnovení tradice vlečných vozů, které byly v minulosti zcela běžnou součástí nejen tramvajové dopravy. Jsou výsledkem osvědčené spolupráce dílen Dopravního podniku Ostrava a.s. s firmami Pragoimex a.s., Krnovské opravny a strojírny s.r.o. a Cegelec. Tyto vlečné vozy jsou určeny k provozu v soupravách s motorovými vozy Vario LFR.E nebo T3R.EV. První vlečný vůz byl vyroben v roce 2004. V současnosti má dopravní podnik ve vozovém parku dva vozy VV60LF.
Základní technické údaje
Délka skříně: 10 360 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 200 mm
Vzdálenost otočných čepů: 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 300 mm
Hmotnost prázdného vozu: 8 500 kg
Maximální rychlost: 70 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 30/48
Vario LF3
Zcela nový typ tříčlánkové nízkopodlažní tramvaje s osmi nápravami, shodné koncepce jako osvědčené tramvaje KT8D5. Na vozidle jsou ve velké míře použita konstrukční řešení z kratšího „sourozence" – tramvaje Vario LFR.E. Vario LF3 bylo poprvé představeno na výstavě Czech Raildays v červnu 2006. Před výstavou vůz úspěšně prošel množstvím technických zkoušek a ujel potřebný počet kilometrů ve zkušebním provozu bez cestujících. V srpnu 2006 jezdil na ostravských tratích ve zkušebním provozu s cestujícími a v říjnu 2006 byl zařazen do pravidelného provozu. Další vůz slouží v ostravské MHD od roku 2007.
Základní technické údaje
Délka skříně: 30 100 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Vzdálenost otočných čepů: 3 x 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 38 000 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 61/168
Vario LF2
Vario LF2 je další z typové řady nízkopodlažních tramvají Vario LF. Dvoučlánkové vozidlo se třemi hnacími podvozky a sníženou podlahou vstupů mezi podvozky bylo představeno veřejnosti na výstavě Czech Raildays v červnu 2007. O měsíc později bylo zařazeno do běžného provozu.
Základní technické údaje
Délka skříně: 22 600 mm
Šířka skříně: 2 480 mm
Vzdálenost otočných čepů: 2 x 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 31 500 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 46/94
Vario LF3/2
Koncem července 2008 rozšířila flotilu tramvají Dopravního podniku Ostrava a.s. nová tříčlánková tramvaj typového označení VarioLF3/2. Tato tramvaj, která na první pohled připomíná tříčlánkovou nízkopodlažní tramvaj VarioLF3, je určená pro provoz na městských a rychlodrážních tratích. Nové kolejové vozidlo, konstruované pro obousměrný provoz, se skládá ze tří článků nesených čtyřmi podvozky. Spojení článků je kloubové, přičemž klouby jsou umístěny nad dvěma středními podvozky. Všechny dveřní vstupy mezi podvozky vozidla mají sníženou podlahu. Vario LF3/2 nahrazuje starší typ obousměrné tramvaje KT8D5, který Dopravní podnik hojně využíval například pro přepravu cestujících ve ztížených podmínkách výstavby a rekonstrukce tramvajové tratě podél ulice Místecké. V současné době se vozidla KT8D5 výhodně rekonstruují na jednosměrná, částečně nízkopodlažní vozidla.
Základní technické údaje
Délka včetně spřáhel: 31 200 mm
Šířka: 2 480 mm
Výška: 2 620 mm
Celková hmotnost: 41 500 kg
Počet míst k sezení/stání: 54/175
Maximální obsaditelnost (při 8 os/m2): 334
Max. rychlost: 65 km/h
Podíl nízké podlahy: 50%
Instalovaný trakční výkon: 720 kW
(počty vozidel jsou z ledna 2009)
Komentáře
Přehled komentářů
I just like the valuable info you supply on your articles. I will bookmark your blog and test again here regularly. I am quite sure I'll be informed many new stuff right right here! Good luck for the next! spaz.goodprizwomen.com/relaxation/kraem-mot-stora-porer.php kram mot stora porer
morke striber i blond har aresgrb.se
(aresgrb.se, 24. 5. 2020 19:48)
My spouse and I absolutely love your blog and find nearly all of your post's to be exactly I'm looking for. Do you offer guest writers to write content to suit your needs? I wouldn't mind producing a post or elaborating on most of the subjects you write about here. Again, awesome weblog! cartr.aresgrb.se/delicious-dishes/mrke-striber-i-blond-hr.php morke striber i blond har
aresgrb.se
(aresgrb.se, 24. 5. 2020 11:01)
Hello this is somewhat of off topic but I was wondering if blogs use WYSIWYG editors or if you have to manually code with HTML. I'm starting a blog soon but have no coding expertise so I wanted to get guidance from someone with experience. Any help would be enormously appreciated!
bjorn borg pyjamasbyxor herr goodprizwomen.com
(goodprizwomen.com, 24. 5. 2020 7:14)
Magnificent website. Lots of helpful information here. I'm sending it to several friends ans also sharing in delicious. And certainly, thank you in your sweat! schizk.goodprizwomen.com/music/bjoern-borg-pyjamasbyxor-herr.php bjorn borg pyjamasbyxor herr
Breeches - individual horseback riding expressly
(Breechesrix, 24. 5. 2020 0:17)
Like every discipline of sports activity, horseback riding also needs specific outfits. It would not mean that without correct apparel of the rider, the horse is not going to canter, nevertheless the tradition, coziness, aesthetics play an important purpose in any disciplines. Especially horse riding, namely a discipline from distant history, has built specific qualities over the years. Breeches are definitely among them.
Equestrian breeches, comfort, and custom
Equestrian breeches are special horse riding trousers. Due to the fact they don't include seams on the inner side of the leg, namely in the spot where the rider’s leg meets the saddle, they give comfort and ease and flexibility of actions. This kind of strategy for sewing helps to protect your sensitive skin from chafing, enables the rider to properly saddle the horse and travel for long periods without negative results. Breeches might be tight or puffed around the thighs and legs, like cavalry breeches.
Currently, the most famous are tight models of breeches, on the other hand, there is still a huge group individuals preferring the cavalry style, for example saloons or jodhpurs, with straight or a little bit extending legs. The last design became famous in the Nineteenth century Britain owing to Jodhpur maharajah taking part in polo in such gear.
But what makes breeches exceptional?
Breeches are characterized by high waistline and grip - short or long. A grip is an supplemental support having a covering of suede, leather or silicone that goes far towards the knees or down the whole leg. This ensures far better adhesiveness in the seat, even so, the style of the breeches is dependent on the rider’s tastes.
Full grip breeches possess this extra strengthening on the inner side of the pants on the whole length of where the rider’s body suits the seat - on the buttocks to thighs and legs. This type is particularly loved by dressage riders, who love to ride at a trot or canter. Because of reduced slippage and fantastic tackiness, gluiness, gumminess, they make it simpler to remain in the saddle.
Knee grip breeches have the strengthening on the inner part of the knees. This model is particularly popular among jumping riders since it guarantees freedom of movements even at the expense of a minimal hold. It is effective at a trot and canter in half-seat.
Material for breeches
In order for breeches to be as long-lasting as they possibly can, they must be made from high quality materials. Fabric is picked out for a given season, it is therefore appropriately breathable, isolating, quick-dry, and straightforward to clear. The material should be slightly elastic and maintain its composition even after lots of laundries.
gezicht egaal maken goodprizwomen.com
(goodprizwomen.com, 23. 5. 2020 14:39)
This info is priceless. When can I find out more? enok.goodprizwomen.com/decorations/gezicht-egaal-maken.php gezicht egaal maken
Все что нужно именно тебе, ты найдешь у нас!
(JamesHon, 23. 5. 2020 6:20)
Jeder Elektriker auf duesseldorfelektriker.de ist ein
einzigartiger Spezialist, der die Arbeit schnell erledigt
und fur Qualitat und Ergebnis verantwortlich ist.
Seit der Grundung des Unternehmens wurden keine arbeiten
abgeschlossen oder schlecht ausgefuhrt.
https://elektrotechnik-moenchengladbach.de
What music do you like?
(Chealslal, 23. 5. 2020 3:30)I like Mojoheadz.MojoHeadz Records, is a dubstep music brand that is set to make its mark on the world of techno music on its own terms.Check it review https://technomusiccommunity.blogspot.com/2019/09/mojoheadz-records-is-la-community.html
slipa lackat tragolv goodprizwomen.com
(goodprizwomen.com, 22. 5. 2020 17:29)
I got this web site from my friend who shared with me concerning this web site and now this time I am visiting this web site and reading very informative articles or reviews here. moaben.goodprizwomen.com/sport/slipa-lackat-traegolv.php slipa lackat tragolv
娛樂城介紹
(JamesAtoft, 22. 5. 2020 11:54)
娛樂城介紹
https://forum.tw-sportslottery.com/thread-119-1-1.html
Aliespress, score
(Harrypyday, 22. 5. 2020 10:59)
Top 25 popular and best-selling items with Aliexpress: https://t.co/1Dz92sea2o
Powerbank ZMI.
Wireless keyboard with touchpad Rii.
Walkie talkies KSUN X-30.
Tool kit for car Workpro.
Fitness Tracker Huawei.
Protective glasses.
Quadcopter MLLSE.
Universal backpack.
Tablet PC Carbayta.
Contactless pyrometer Ketotek.
Lamp for drying gel polish LKE.
Fishing Lures.
Bluetooth speaker Pastop.
Xiaomi DVR.
Aun Pocket Smart Projector.
Household vacuum packer.
Prostormer cordless power tools.
Covers and screen protectors.
Bags and cases.
Pulse laser epilator Lescolton.
VR helmet Bobovr.
Action Camera Yi.
Nicron Pocket LED Flashlight.
Xiaomi mi Box S 4K tv Box.
Car radio Podofo.
Белорусская одежда Sweetmoda. Размеры от 40 до 74|Белорусский трикотаж|Женская одежда из Беларуси по низким ценам|
(Edwarddog, 22. 5. 2020 9:18)
Белорусский трикотаж Свитмода|Молодежная женская одежда Свитмода|Одежда женская больших размеров Свитмода Бай|
iris blomma betydelse uradwoun.co
(uradwoun.co, 22. 5. 2020 9:18)
I am not sure where you are getting your information, but great topic. I needs to spend some time learning much more or understanding more. Thanks for fantastic information I was looking for this info for my mission. orsu.uradwoun.co/sport/iris-blomma-betydelse.php iris blomma betydelse
aresgrb.se
(aresgrb.se, 22. 5. 2020 3:43)
I go to see daily some sites and websites to read posts, but this blog offers quality based content.
Диеты для похудения
(Peterrep, 22. 5. 2020 2:15)Похудение.диеты для похудения. коррекция фигуры. описание наиболее популярных диет для похудения.плюсы и минусы диет для похудения. Ананасовая диета – это вкусный и легкий способ сжигания жиров и улучшение работы желудочно-кишечного тракта - food https://b-a-d.ru/food/all-diets.html -Диеты для похудения
News 2020 - 2021
(KeithBes, 21. 5. 2020 23:14)Вебинар о продуктах MLM Youth Celluvation https://youtu.be/EwgBJiAyaRY Forever young skin without plastic surgery and fillers
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100
kram mot stora porer goodprizwomen.com
(goodprizwomen.com, 25. 5. 2020 2:01)