Tramvaje MHD Ostrava
Tramvaje
ČKD T3
Za dobu výroby čtyřnápravových tramvají typu T3 v letech 1962 až 1989 byl vyroben úctyhodný počet těchto vozů – téměř 14 tisíc. Je to také nejpočetněji zastoupený typ tramvaje v ostravských ulicích. Prvních 20 "té trojek" bylo do Ostravy dodáno na podzim roku 1965. Prioritou výrobce ČKD Tatra Smíchov byla výroba vozů T3 pro export do Sovětského svazu. Protože dodávky pro tuzemský trh představovaly jen malou část výroby byly dopravním podnikům dodávány upravené exportní verze označené T3SUCS. Do Ostravy byly dodávány od roku 1982. Za dobu svého provozu prošly vozy mnoha úpravami a modernizacemi, od drobných úprav přes výměnu elektrovýzbroje až po komplexní přestavbu na nový typ tramvaje. Dopravní podnik používá tramvaje T3 s několika druhy elektrické výzbroje: s původní odporovou regulací, s výzbrojí TV8, výzbrojí Europulse a Alstom TV Progress.
Základní technické údaje
Délka skříně: 14 000 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 059 mm
Vzdálenost otočných čepů: 6 400 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 16 300 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 31/72
ČKD K2
Prvními článkovými tramvajemi v Ostravě byly dva prototypy s označením K1 vybavené elektropneumatickou výzbrojí, které dodal výrobce ČKD Tatra Smíchov ke zkušebnímu provozu v roce 1965. Avšak pro velkou poruchovost byly prototypy v roce 1968 vráceny výrobci.
Tramvaje typu K2, vybavené plně elektrickou výzbrojí, byly do provozu v ostravské MHD poprvé zařazeny roku 1967. V současné době slouží cestujícím 9 vozů typu K2. V letech 1995-1998 bylo v rámci generálních oprav 7 vozů vybaveno zdvojenou výzbrojí TV8 a později, další dva, výzbrojí Alstom TV Progress. Jeden vůz s původní výzbrojí byl v roce 2005 převeden do sbírky historických vozidel.
Základní technické údaje
Délka skříně: 20 400 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 050 mm
Vzdálenost otočných čepů: 2 x 6 400 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 21 500 - 21 800 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 49/108
ČKD KT8D5
První z 16 tříčlánkových obousměrných tramvají vyjela do provozu s cestujícími v roce 1989. O rok později ji následovalo zbývajících 15 vozů. Tato tramvaj patří k typové řadě, která byla v ČKD Praha vyvíjena začátkem 80. let a zahrnovala sólo vozy, dvou a tříčlánkové vozy v jednosměrném nebo obousměrném provedení. Od roku 2003 jsou vozy KT8D5 postupně modernizovány na typ KT8D5.RN1 s nízkopodlažním středním článkem a upraveny pro jednosměrný provoz.
Základní technické údaje
Délka skříně: 30 300 mm
Šířka skříně: 2 480 mm
Výška vozu: 3 550 mm
Vzdálenost otočných čepů: 3 x 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 38 000 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 54/177
ČKD KT8D5.RN1
Jde o modernizované vozy KT8D5, které jsou rekonstruovány pro jednosměrný provoz a mají novou nízkopodlažní skříň středního článku. První tramvaj s těmito konstrukčním úpravami byla do provozu s cestujícími zařazena v roce 2003. V současné době je takto modernizováno 14 z 16 vozů KT8D5.
Základní technické údaje
Délka skříně: 30 300 mm
Šířka skříně: 2 480 mm
Výška vozu: 3 550 mm
Vzdálenost otočných čepů: 3 x 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 38 500 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 63/157
ČKD T6A5
Konstrukce čtyřnápravových tramvají T6A5 je odvozena od typové řady KT8D5. V roce 1994 bylo do vozového parku dopravního podniku zařazeno prvních 10 vozů a v následujících 3 letech byl stav doplněn na stávajících 38 vozů.
Základní technické údaje
Délka skříně: 14 700 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 165 mm
Vzdálenost otočných čepů: 6 700 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 19 500 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 30/85
Škoda - Inekon LTM 10.08 (ASTRA)
Vůbec poprvé do provozu s cestujícími vyjela nízkopodlažní tramvaj Škoda – Inekon LTM 10.08 v roce 1998 v Ostravě. V tomtéž roce rozšířil nízkopodlažní park ještě jeden vůz. V letech 1999 - 2001 bylo do provozu zařazeno dalších 12 vozů.
Základní technické údaje
Délka skříně: 19 790 mm
Šířka skříně: 2 460 mm
Výška vozu: 3 460 mm
Vzdálenost otočných spojení skříně: 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 880 mm
Rozvor podvozků: 11 800 mm
Hmotnost prázdného vozu: 24 200 kg
Maximální rychlost: 70 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 41/113
Inekon 2001 TRIO
V roce 2003 rozšířily počet nízkopodlažních vozidel, nasazovaných na linkách Dopravního podniku Ostrava a.s., první tramvaje Inekon 2001 TRIO, které vyrábí Inekon Trams a.s. Na ostravských tramvajových tratích v současnosti jezdí 9 vozidel.
Základní technické údaje
Délka skříně: 20 130 mm
Šířka skříně: 2 460 mm
Výška vozu: 3 460 mm
Vzdálenost otočných spojení skříně: 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 880 mm
Rozvor podvozků: 11 800 mm
Pohotovostní hmotnost: 26 000 kg
Maximální rychlost: 70 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 41/158
T3R.EV
Vozidlo vzniklo komplexní rekonstrukcí tramvajového vozu T3 v dílnách Dopravního podniku Ostrava a.s. ve spolupráci s firmami Pragoimex a.s., VKV Praha s.r.o. a Krnovské opravny a strojírny s.r.o. Vůz má rekonstruovanou skříň vozu, novou elektrickou výzbroj a také nový design. Dopravní podnik má ve vozovém parku jeden takto modernizovaný vůz, který byl poprvé zařazen do provozu s cestujícími v roce 2004.
Základní technické údaje
Délka skříně: 14 000 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Vzdálenost otočných čepů: 6 400 mm
Rozvor náprav: 1 900 m
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 32/78
Vario LFR.E
Tramvaje Vario LFR.E vznikají komplexní rekonstrukcí a modernizací v provozu osvědčených tramvají typu T3 ve spolupráci s tradičními partnery (Pragoimex a.s., VKV Praha s.r.o. a Krnovské opravny a strojírny s.r.o.) v dílnách Dopravního podniku Ostrava a.s. Při rekonstrukci jsou vozy, mimo jiné, vybaveny moderní elektrickou výzbrojí, modernizovanými podvozky, vozovou skříní s nízkopodlažní střední částí a novým designem. Vozidla Vario LFR.E představují pro dopravní podnik ekonomicky výhodné řešení obnovy tramvajového vozového parku a zároveň zvýšení "bezbariérové" přepravní kapacity. První vůz byl do pravidelného provozu s cestujícím zařazen v roce 2005. Na ostravských tratích v současné době jezdí 21 tramvají Vario LFR.E
Základní technické údaje
Délka skříně: 15 100 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Vzdálenost otočných čepů: 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 21 200 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 33/60
Vlečný vůz VV60LF
Nízkopodlažní vlečné vozy VV60LF představují obnovení tradice vlečných vozů, které byly v minulosti zcela běžnou součástí nejen tramvajové dopravy. Jsou výsledkem osvědčené spolupráce dílen Dopravního podniku Ostrava a.s. s firmami Pragoimex a.s., Krnovské opravny a strojírny s.r.o. a Cegelec. Tyto vlečné vozy jsou určeny k provozu v soupravách s motorovými vozy Vario LFR.E nebo T3R.EV. První vlečný vůz byl vyroben v roce 2004. V současnosti má dopravní podnik ve vozovém parku dva vozy VV60LF.
Základní technické údaje
Délka skříně: 10 360 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 200 mm
Vzdálenost otočných čepů: 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 300 mm
Hmotnost prázdného vozu: 8 500 kg
Maximální rychlost: 70 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 30/48
Vario LF3
Zcela nový typ tříčlánkové nízkopodlažní tramvaje s osmi nápravami, shodné koncepce jako osvědčené tramvaje KT8D5. Na vozidle jsou ve velké míře použita konstrukční řešení z kratšího „sourozence" – tramvaje Vario LFR.E. Vario LF3 bylo poprvé představeno na výstavě Czech Raildays v červnu 2006. Před výstavou vůz úspěšně prošel množstvím technických zkoušek a ujel potřebný počet kilometrů ve zkušebním provozu bez cestujících. V srpnu 2006 jezdil na ostravských tratích ve zkušebním provozu s cestujícími a v říjnu 2006 byl zařazen do pravidelného provozu. Další vůz slouží v ostravské MHD od roku 2007.
Základní technické údaje
Délka skříně: 30 100 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Vzdálenost otočných čepů: 3 x 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 38 000 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 61/168
Vario LF2
Vario LF2 je další z typové řady nízkopodlažních tramvají Vario LF. Dvoučlánkové vozidlo se třemi hnacími podvozky a sníženou podlahou vstupů mezi podvozky bylo představeno veřejnosti na výstavě Czech Raildays v červnu 2007. O měsíc později bylo zařazeno do běžného provozu.
Základní technické údaje
Délka skříně: 22 600 mm
Šířka skříně: 2 480 mm
Vzdálenost otočných čepů: 2 x 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 31 500 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 46/94
Vario LF3/2
Koncem července 2008 rozšířila flotilu tramvají Dopravního podniku Ostrava a.s. nová tříčlánková tramvaj typového označení VarioLF3/2. Tato tramvaj, která na první pohled připomíná tříčlánkovou nízkopodlažní tramvaj VarioLF3, je určená pro provoz na městských a rychlodrážních tratích. Nové kolejové vozidlo, konstruované pro obousměrný provoz, se skládá ze tří článků nesených čtyřmi podvozky. Spojení článků je kloubové, přičemž klouby jsou umístěny nad dvěma středními podvozky. Všechny dveřní vstupy mezi podvozky vozidla mají sníženou podlahu. Vario LF3/2 nahrazuje starší typ obousměrné tramvaje KT8D5, který Dopravní podnik hojně využíval například pro přepravu cestujících ve ztížených podmínkách výstavby a rekonstrukce tramvajové tratě podél ulice Místecké. V současné době se vozidla KT8D5 výhodně rekonstruují na jednosměrná, částečně nízkopodlažní vozidla.
Základní technické údaje
Délka včetně spřáhel: 31 200 mm
Šířka: 2 480 mm
Výška: 2 620 mm
Celková hmotnost: 41 500 kg
Počet míst k sezení/stání: 54/175
Maximální obsaditelnost (při 8 os/m2): 334
Max. rychlost: 65 km/h
Podíl nízké podlahy: 50%
Instalovaný trakční výkon: 720 kW
(počty vozidel jsou z ledna 2009)
Komentáře
Přehled komentářů
RUS
Новейшая биржа на финансовом рынке. Свидетельство о регистрации UIN 07N-44-3F от 2020-08-20. Правообладатель Abeslamidze Aleksandre. Здесь заработает каждый. Торги от 06 сентября 2020 года. https://www.yard.exchange/r-Longo - Подробнее>>>...
ENG
The newest exchange in the financial market. Certificate of registration UIN 07N-44-3F from 2020-08-20. Copyright Holder Abeslamidze Aleksandre. Everyone will earn here. Auction from September 06, 2020. https://www.yard.exchange/r-Longo - More detailed>>>...
https://www.yard.exchange/r-Longo - инвестиционный фонд
https://www.yard.exchange/r-Longo - как заработать деньги
programme sport femme maison infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 13. 9. 2020 4:04)
I'm extremely pleased to find this website. I wanted to thank you for ones time just for this fantastic read!! I definitely savored every part of it and I have you bookmarked to look at new things in your web site. egknu.infoforwomen.be/map12.php programme sport femme maison
Sleduj, jak ti rostou peníze, zatímco investuješ s robotem. Odkaz - https://plbtc.page.link/zXbp
(Henryanaep, 13. 9. 2020 4:03)
Ať ti peníze fungují celý den.
Odkaz - https://plbtc.page.link/zXbp
Robot je nejlepší způsob pro každého, kdo hledá finanční nezávislost. Odkaz - https://moneylinks.page.link/6SuK
(Henryanaep, 13. 9. 2020 3:02)
Nechte své peníze vyrůst do hlavního města s tímto robotem.
Odkaz - https://moneylinks.page.link/6SuK
Věřte svému dolaru robotovi a uvidíte, jak vyroste na 100 dolarů. Odkaz - https://moneylinks.page.link/6SuK
(Henryanaep, 13. 9. 2020 2:58)
Tento robot vám pomůže vydělat stovky dolarů každý den.
Odkaz - - https://moneylinks.page.link/6SuK
hur länge kokar man spagetti infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 13. 9. 2020 2:46)
This post will help the internet people for creating new webpage or even a blog from start to end. egknu.infoforwomen.be/map9.php hur länge kokar man spagetti
Připojte se ke společnosti úspěšných lidí, kteří zde vydělávají peníze. Odkaz - https://plbtc.page.link/zXbp
(Henryanaep, 13. 9. 2020 2:45)
Podívejte se na nejnovější způsob, jak vydělat fantastický zisk.
Odkaz - https://tinyurl.com/y7t5j7yc
nordbjörn uv dräkt infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 13. 9. 2020 1:31)
Hello! Do you use Twitter? I'd like to follow you if that would be okay. I'm definitely enjoying your blog and look forward to new updates. retar.infoforwomen.be/map8.php nordbjörn uv dräkt
stekt oxfile recept infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 13. 9. 2020 0:17)
I am actually glad to read this blog posts which carries lots of valuable facts, thanks for providing such statistics. ciege.infoforwomen.be/map16.php stekt oxfile recept
skin hudklinik göteborg infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 12. 9. 2020 23:03)
Way cool! Some very valid points! I appreciate you penning this article plus the rest of the website is also very good. orat.infoforwomen.be/map25.php skin hudklinik göteborg
Každý týden tu pracují tisíce lidí. Odkaz - https://plbtc.page.link/zXbp
(Henryanaep, 12. 9. 2020 20:55)
Poskytněte své rodině peníze ve věku. Vypusťte robota!
Odkaz - https://tinyurl.com/y7t5j7yc
Malé investice mohou rychle přinést tuny dolarů. Odkaz - https://moneylinks.page.link/6SuK
(Henryanaep, 12. 9. 2020 19:40)
Thousands of bucks are guaranteed if you use this robot.
Link - - https://moneylinks.page.link/6SuK
var kan man köpa svenska blåbär infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 12. 9. 2020 18:34)
Hi there colleagues, pleasant post and fastidious urging commented here, I am genuinely enjoying by these. orat.infoforwomen.be/map21.php var kan man köpa svenska blåbär
Podívejte se na nejnovější způsob, jak vydělat fantastický zisk. Odkaz - https://moneylinks.page.link/6SuK
(Henryanaep, 12. 9. 2020 17:20)
Nejlepší online práce pro důchodce. Ať tvůj starý věk zbohatne.
Odkaz - - https://moneylinks.page.link/6SuK
var kan man köpa kokosnötsolja infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 12. 9. 2020 17:01)
I every time emailed this web site post page to all my associates, since if like to read it then my links will too. kaody.infoforwomen.be/map2.php var kan man köpa kokosnötsolja
' and says you deal with a straight.
(MaryJRounc, 12. 9. 2020 16:47)Aug 14, В В· Same-sex penguin couples keep adopting eggs, and the Berlin Zoo is celebrating. Story intended as solely gay erotic fiction Gay. Use % free chat to meet single men, women without credit card for online dating. But they also need to listen to them so that we can all learn, grow and evolve. All the smart home fanatics out there should be happy to learn you / https://aptea.info Powered by its own proprietary technology, Mashable is the go-to source for tech, digital culture and entertainment content. PM - 17 May 6, Retweets 23, Likes. (white boy love big black cock) Like Dislike Close. We daily see new gay videos online for free viewing. Gay Porn Scenes online in HD with fast streaming.
Launch the financial Bot now to start earning. Link - https://moneylinks.page.link/6SuK
(Henryanaep, 12. 9. 2020 16:30)
Podívejte se na nejnovější způsob, jak vydělat fantastický zisk.
Odkaz - https://moneylinks.page.link/6SuK
Online práce vám může přinést fantastický zisk. Odkaz - https://plbtc.page.link/zXbp
(Henryanaep, 12. 9. 2020 16:17)
Robot je nejlepší řešení pro každého, kdo chce vydělat.
Odkaz - https://plbtc.page.link/zXbp
kliar och svider i slidöppningen infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 12. 9. 2020 15:20)
What i do not understood is in fact how you're now not actually a lot more neatly-liked than you might be right now. You're so intelligent. You know therefore significantly on the subject of this matter, produced me personally consider it from numerous numerous angles. Its like men and women aren't interested except it is something to accomplish with Woman gaga! Your own stuffs nice. All the time maintain it up! whofi.infoforwomen.be/map9.php kliar och svider i slidöppningen
elise bromann bukhave infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 12. 9. 2020 13:51)
Hey! Someone in my Facebook group shared this site with us so I came to check it out. I'm definitely loving the information. I'm book-marking and will be tweeting this to my followers! Exceptional blog and amazing style and design. prol.infoforwomen.be/map37.php elise bromann bukhave
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100
Yard Token-Лучшая в Мире фондовая биржа
(Angellawem, 13. 9. 2020 5:11)