Jdi na obsah Jdi na menu
 


Tramvaje MHD Ostrava

19. 1. 2009

 

 Tramvaje


ČKD T3

ČKD t3

Za dobu výroby čtyřnápravových tramvají typu T3 v letech 1962 až 1989 byl vyroben úctyhodný počet těchto vozů – téměř 14 tisíc. Je to také nejpočetněji zastoupený typ tramvaje v ostravských ulicích. Prvních 20 "té trojek" bylo do Ostravy dodáno na podzim roku 1965. Prioritou výrobce ČKD Tatra Smíchov byla výroba vozů T3 pro export do Sovětského svazu. Protože dodávky pro tuzemský trh představovaly jen malou část výroby byly dopravním podnikům dodávány upravené exportní verze označené T3SUCS. Do Ostravy byly dodávány od roku 1982. Za dobu svého provozu prošly vozy mnoha úpravami a modernizacemi, od drobných úprav přes výměnu elektrovýzbroje až po komplexní přestavbu na nový typ tramvaje. Dopravní podnik používá tramvaje T3 s několika druhy elektrické výzbroje: s původní odporovou regulací, s výzbrojí TV8, výzbrojí Europulse a Alstom TV Progress.

Základní technické údaje
Délka skříně: 14 000 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 059 mm
Vzdálenost otočných čepů: 6 400 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 16 300 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 31/72

 

ČKD K2

ČKD K2

Prvními článkovými tramvajemi v Ostravě byly dva prototypy s označením K1 vybavené elektropneumatickou výzbrojí, které dodal výrobce ČKD Tatra Smíchov ke zkušebnímu provozu v roce 1965. Avšak pro velkou poruchovost byly prototypy v roce 1968 vráceny výrobci.
Tramvaje typu K2, vybavené plně elektrickou výzbrojí, byly do provozu v ostravské MHD poprvé zařazeny roku 1967. V současné době slouží cestujícím 9 vozů typu K2. V letech 1995-1998 bylo v rámci generálních oprav 7 vozů vybaveno zdvojenou výzbrojí TV8 a později, další dva, výzbrojí Alstom TV Progress. Jeden vůz s původní výzbrojí byl v roce 2005 převeden do sbírky historických vozidel.

Základní technické údaje
Délka skříně: 20 400 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 050 mm
Vzdálenost otočných čepů: 2 x 6 400 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 21 500 - 21 800 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 49/108

 

ČKD KT8D5

ČKD KT8D5

První z 16 tříčlánkových obousměrných tramvají vyjela do provozu s cestujícími v roce 1989. O rok později ji následovalo zbývajících 15 vozů. Tato tramvaj patří k typové řadě, která byla v ČKD Praha vyvíjena začátkem 80. let a zahrnovala sólo vozy, dvou a tříčlánkové vozy v jednosměrném nebo obousměrném provedení. Od roku 2003 jsou vozy KT8D5 postupně modernizovány na typ KT8D5.RN1 s nízkopodlažním středním článkem a upraveny pro jednosměrný provoz.

Základní technické údaje
Délka skříně: 30 300 mm
Šířka skříně: 2 480 mm
Výška vozu: 3 550 mm
Vzdálenost otočných čepů: 3 x 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 38 000 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 54/177

 

ČKD KT8D5.RN1

ČKD KT8D5.RN1

Jde o modernizované vozy KT8D5, které jsou rekonstruovány pro jednosměrný provoz a mají novou nízkopodlažní skříň středního článku. První tramvaj s těmito konstrukčním úpravami byla do provozu s cestujícími zařazena v roce 2003. V současné době je takto modernizováno 14 z 16 vozů KT8D5.

Základní technické údaje
Délka skříně: 30 300 mm
Šířka skříně: 2 480 mm
Výška vozu: 3 550 mm
Vzdálenost otočných čepů: 3 x 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 38 500 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 63/157

 

ČKD T6A5

ČKD T6A5

Konstrukce čtyřnápravových tramvají T6A5 je odvozena od typové řady KT8D5. V roce 1994 bylo do vozového parku dopravního podniku zařazeno prvních 10 vozů a v následujících 3 letech byl stav doplněn na stávajících 38 vozů.

Základní technické údaje
Délka skříně: 14 700 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 165 mm
Vzdálenost otočných čepů: 6 700 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 19 500 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 30/85

 

Škoda - Inekon LTM 10.08 (ASTRA)

Škoda - Inekon LTM 10.08

Vůbec poprvé do provozu s cestujícími vyjela nízkopodlažní tramvaj Škoda – Inekon LTM 10.08 v roce 1998 v Ostravě. V tomtéž roce rozšířil nízkopodlažní park ještě jeden vůz. V letech 1999 - 2001 bylo do provozu zařazeno dalších 12 vozů.

Základní technické údaje
Délka skříně: 19 790 mm
Šířka skříně: 2 460 mm
Výška vozu: 3 460 mm
Vzdálenost otočných spojení skříně: 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 880 mm
Rozvor podvozků: 11 800 mm
Hmotnost prázdného vozu: 24 200 kg
Maximální rychlost: 70 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 41/113

 

Inekon 2001 TRIO

Inekon 2001 TRIO

V roce 2003 rozšířily počet nízkopodlažních vozidel, nasazovaných na linkách Dopravního podniku Ostrava a.s., první tramvaje Inekon 2001 TRIO, které vyrábí Inekon Trams a.s. Na ostravských tramvajových tratích v současnosti jezdí 9 vozidel.

Základní technické údaje
Délka skříně: 20 130 mm
Šířka skříně: 2 460 mm
Výška vozu: 3 460 mm
Vzdálenost otočných spojení skříně: 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 880 mm
Rozvor podvozků: 11 800 mm
Pohotovostní hmotnost: 26 000 kg
Maximální rychlost: 70 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 41/158

 

T3R.EV

T3R.EV

Vozidlo vzniklo komplexní rekonstrukcí tramvajového vozu T3 v dílnách Dopravního podniku Ostrava a.s. ve spolupráci s firmami Pragoimex a.s., VKV Praha s.r.o. a Krnovské opravny a strojírny s.r.o. Vůz má rekonstruovanou skříň vozu, novou elektrickou výzbroj a také nový design. Dopravní podnik má ve vozovém parku jeden takto modernizovaný vůz, který byl poprvé zařazen do provozu s cestujícími v roce 2004.

Základní technické údaje
Délka skříně: 14 000 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Vzdálenost otočných čepů: 6 400 mm
Rozvor náprav: 1 900 m
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 32/78

 

Vario LFR.E

Vario LFR.E

Tramvaje Vario LFR.E vznikají komplexní rekonstrukcí a modernizací v provozu osvědčených tramvají typu T3 ve spolupráci s tradičními partnery (Pragoimex a.s., VKV Praha s.r.o. a Krnovské opravny a strojírny s.r.o.) v dílnách Dopravního podniku Ostrava a.s. Při rekonstrukci jsou vozy, mimo jiné, vybaveny moderní elektrickou výzbrojí, modernizovanými podvozky, vozovou skříní s nízkopodlažní střední částí a novým designem. Vozidla Vario LFR.E představují pro dopravní podnik ekonomicky výhodné řešení obnovy tramvajového vozového parku a zároveň zvýšení "bezbariérové" přepravní kapacity. První vůz byl do pravidelného provozu s cestujícím zařazen v roce 2005. Na ostravských tratích v současné době jezdí 21 tramvají Vario LFR.E

Základní technické údaje
Délka skříně: 15 100 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Vzdálenost otočných čepů: 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 21 200 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 33/60

 

Vlečný vůz VV60LF

Vlečný vůz VV60LF

Nízkopodlažní vlečné vozy VV60LF představují obnovení tradice vlečných vozů, které byly v minulosti zcela běžnou součástí nejen tramvajové dopravy. Jsou výsledkem osvědčené spolupráce dílen Dopravního podniku Ostrava a.s. s firmami Pragoimex a.s., Krnovské opravny a strojírny s.r.o. a Cegelec. Tyto vlečné vozy jsou určeny k provozu v soupravách s motorovými vozy Vario LFR.E nebo T3R.EV. První vlečný vůz byl vyroben v roce 2004. V současnosti má dopravní podnik ve vozovém parku dva vozy VV60LF.

Základní technické údaje
Délka skříně: 10 360 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 200 mm
Vzdálenost otočných čepů: 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 300 mm
Hmotnost prázdného vozu: 8 500 kg
Maximální rychlost: 70 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 30/48

 

Vario LF3

Vario LF3

Zcela nový typ tříčlánkové nízkopodlažní tramvaje s osmi nápravami, shodné koncepce jako osvědčené tramvaje KT8D5. Na vozidle jsou ve velké míře použita konstrukční řešení z kratšího „sourozence" – tramvaje Vario LFR.E. Vario LF3 bylo poprvé představeno na výstavě Czech Raildays v červnu 2006. Před výstavou vůz úspěšně prošel množstvím technických zkoušek a ujel potřebný počet kilometrů ve zkušebním provozu bez cestujících. V srpnu 2006 jezdil na ostravských tratích ve zkušebním provozu s cestujícími a v říjnu 2006 byl zařazen do pravidelného provozu. Další vůz slouží v ostravské MHD od roku 2007.

Základní technické údaje
Délka skříně: 30 100 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Vzdálenost otočných čepů: 3 x 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 38 000 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 61/168

 

Vario LF2

Vario LF2

Vario LF2 je další z typové řady nízkopodlažních tramvají Vario LF. Dvoučlánkové vozidlo se třemi hnacími podvozky a sníženou podlahou vstupů mezi podvozky bylo představeno veřejnosti na výstavě Czech Raildays v červnu 2007. O měsíc později bylo zařazeno do běžného provozu.

Základní technické údaje
Délka skříně: 22 600 mm
Šířka skříně: 2 480 mm
Vzdálenost otočných čepů: 2 x 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 31 500 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 46/94

 

Vario LF3/2

Vario LF3/2

Koncem července 2008 rozšířila flotilu tramvají Dopravního podniku Ostrava a.s. nová tříčlánková tramvaj typového označení VarioLF3/2. Tato tramvaj, která na první pohled připomíná tříčlánkovou nízkopodlažní tramvaj VarioLF3, je určená pro provoz na městských a rychlodrážních tratích. Nové kolejové vozidlo, konstruované pro obousměrný provoz, se skládá ze tří článků nesených čtyřmi podvozky. Spojení článků je kloubové, přičemž klouby jsou umístěny nad dvěma středními podvozky. Všechny dveřní vstupy mezi podvozky vozidla mají sníženou podlahu. Vario LF3/2 nahrazuje starší typ obousměrné tramvaje KT8D5, který Dopravní podnik hojně využíval například pro přepravu cestujících ve ztížených podmínkách výstavby a rekonstrukce tramvajové tratě podél ulice Místecké. V současné době se vozidla KT8D5 výhodně rekonstruují na jednosměrná, částečně nízkopodlažní vozidla.

Základní technické údaje
Délka včetně spřáhel: 31 200 mm
Šířka: 2 480 mm
Výška: 2 620 mm
Celková hmotnost: 41 500 kg
Počet míst k sezení/stání: 54/175
Maximální obsaditelnost (při 8 os/m2): 334
Max. rychlost: 65 km/h
Podíl nízké podlahy: 50%
Instalovaný trakční výkon: 720 kW

(počty vozidel jsou z ledna 2009)

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

budo fitness västerås goodwomenprizz.be

(goodwomenprizz.be, 23. 9. 2020 22:34)


Good day I am so happy I found your site, I really found you by accident, while I was searching on Google for something else, Anyways I am here now and would just like to say cheers for a tremendous post and a all round enjoyable blog (I also love the theme/design), I don't have time to read it all at the minute but I have book-marked it and also added your RSS feeds, so when I have time I will be back to read a great deal more, Please do keep up the awesome work. reti.goodwomenprizz.be/map14.php budo fitness västerås

rödbetor i ugn med fetaost infoforwomen.nl

(infoforwomen.nl, 23. 9. 2020 21:58)


Have you ever considered about including a little bit more than just your articles? I mean, what you say is valuable and everything. Nevertheless just imagine if you added some great images or videos to give your posts more, "pop"! Your content is excellent but with images and video clips, this site could undeniably be one of the greatest in its field. Terrific blog! manto.infoforwomen.nl/map18.php rödbetor i ugn med fetaost

köpa lancome billigt goodwomenprizz.be

(goodwomenprizz.be, 23. 9. 2020 20:30)


It's going to be finish of mine day, but before finish I am reading this wonderful post to improve my knowledge. glyce.goodwomenprizz.be/map2.php köpa lancome billigt

Калибровка прошивок ЭБУ на заказ

(ThomasSuinc, 23. 9. 2020 19:27)

Наш Калибровщик прошивок ЭБУ

vk.com/autokursynew

выполнит для вас работы по калибровке прошивок автомобилей различных марок, доступно для заказа удаление таких систем как
IMMOoff
DPF
EGR
VSA
TVA
AdBlue
SCR
Valvematic
и других систем
так же доступен тюнинг
STAGE1
STAGE2
ETBIR(POPCORN)
заказ калибровки прошивки производится через email
max.autoteams@ya.ru
+7 (902) 010-91-50
телеграмм @ECUtun
группа в телеграмме https://t.me/chiptuningecu

vilken bredbandsleverantör är bäst goodwomenprizz.be

(goodwomenprizz.be, 23. 9. 2020 18:24)


Simply wish to say your article is as astonishing. The clearness for your submit is simply great and that i could assume you are knowledgeable in this subject. Fine along with your permission let me to grab your feed to keep up to date with impending post. Thanks a million and please carry on the rewarding work. rupdae.goodwomenprizz.be/map16.php vilken bredbandsleverantör är bäst

I want to be a sissy so I'm looking for my first cock to start.

(MaryJRounc, 23. 9. 2020 17:01)

You will get more interest and responses here than all paid dating sites combined! Gay gets ass stretched and licked in bar. https://freelinklist.info The 8 best gay hookup apps you didn’t know existed. Friendship's best % FREE lesbian dating site.

grå högklackade skor goodwomenprizz.be

(goodwomenprizz.be, 23. 9. 2020 16:18)


You actually make it seem so easy with your presentation but I find this matter to be really something that I think I would never understand. It seems too complicated and very broad for me. I am looking forward for your next post, I will try to get the hang of it! ogneo.goodwomenprizz.be/map16.php grå högklackade skor

gravid utan positivt test infoforwomen.nl

(infoforwomen.nl, 23. 9. 2020 15:47)


This design is incredible! You most certainly know how to keep a reader amused. Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog (well, almost...HaHa!) Wonderful job. I really enjoyed what you had to say, and more than that, how you presented it. Too cool! calbi.infoforwomen.nl/map22.php gravid utan positivt test

lГҐng varm dunjacka goodwomenprizz.be

(goodwomenprizz.be, 23. 9. 2020 14:10)


Thanks for the good writeup. It in reality was once a entertainment account it. Look complicated to more introduced agreeable from you! However, how could we communicate? glyce.goodwomenprizz.be/map14.php lГҐng varm dunjacka

brännande känsla i underlivet gravid goodwomenprizz.be

(goodwomenprizz.be, 23. 9. 2020 12:07)


Remarkable! Its truly amazing paragraph, I have got much clear idea regarding from this article. vesal.goodwomenprizz.be/map2.php brännande känsla i underlivet gravid

Change all of your browser fingerprinting with Antidetect Software

(DarrylMorge, 23. 9. 2020 11:20)

Antidetect browser is a software with unique methods that change fingerprints in a natural way and remain undetectable to online tracking services. Easily bypass fingerprinting and skip over sms verification from major big data companies like Google, Facebook, Twitter, Amazon, etc.

Create unlimited browser configurations. Each new browser will have non-unique Canvas prints, WebGL, fonts, etc.

https://www.nofingerprinting.com - Download here Because Privacy Matters. Now for a limited time with 10% discount, available only on Nofingerprinting.com. (Use Discount code/Couponon code: 10324O7UFBEKQ24E to get 10% discount for Ivanovation.com)

mark och anläggning göteborg goodwomenprizz.be

(goodwomenprizz.be, 23. 9. 2020 10:04)

I have been browsing online more than 3 hours today, yet I never found any interesting article like yours. It is pretty worth enough for me. In my view, if all website owners and bloggers made good content as you did, the net will be much more useful than ever before. morrd.goodwomenprizz.be/map2.php mark och anläggning göteborg

melitta look iv therm infoforwomen.nl

(infoforwomen.nl, 23. 9. 2020 9:43)


Whats up this is somewhat of off topic but I was wanting to know if blogs use WYSIWYG editors or if you have to manually code with HTML. I'm starting a blog soon but have no coding expertise so I wanted to get guidance from someone with experience. Any help would be greatly appreciated! abphr.infoforwomen.nl/map18.php melitta look iv therm

förstora bilder till canvas goodwomenprizz.be

(goodwomenprizz.be, 23. 9. 2020 7:57)


This site definitely has all the information and facts I wanted concerning this subject and didn't know who to ask. bendo.goodwomenprizz.be/map3.php förstora bilder till canvas

kort parkas jacka dam goodwomenprizz.be

(goodwomenprizz.be, 23. 9. 2020 5:55)


Very rapidly this site will be famous amid all blogging and site-building visitors, due to it's fastidious articles or reviews lare.goodwomenprizz.be/map24.php kort parkas jacka dam

Причины гомосексуализма

(Bryanecomi, 23. 9. 2020 5:26)

Результат К началу 50-х гг - Гомосексуалы, как мужчины, так и женщины, самых разных профессий - спортсмены, ученые, государственные служащие, актеры, художники - стали открыто заявлять о своей сексуальной ориентации, пытаясь привлечь внимание к данной проблеме https://urolog.com.ru/seksologiya/gomoseksualnost-i-biseksualnost/prichinyi-gomoseksualizma.html - Причины гомосексуализма Модель Бибера

eucerin peau grasse goodwomenprizz.be

(goodwomenprizz.be, 23. 9. 2020 3:52)


Wonderful site. Plenty of useful information here. I'm sending it to some buddies ans additionally sharing in delicious. And of course, thank you to your sweat! alsi.goodwomenprizz.be/map18.php eucerin peau grasse

neutrogena foot cream infoforwomen.nl

(infoforwomen.nl, 23. 9. 2020 3:48)


This is the right web site for anybody who hopes to find out about this topic. You understand so much its almost hard to argue with you (not that I actually will need to…HaHa). You certainly put a brand new spin on a subject which has been discussed for a long time. Great stuff, just great! misba.infoforwomen.nl/map11.php neutrogena foot cream

klimakteriet mens upphör goodwomenprizz.be

(goodwomenprizz.be, 23. 9. 2020 1:54)


Does your website have a contact page? I'm having trouble locating it but, I'd like to send you an e-mail. I've got some suggestions for your blog you might be interested in hearing. Either way, great site and I look forward to seeing it expand over time. diagr.goodwomenprizz.be/map27.php klimakteriet mens upphör

ulle tofflor dam rea goodwomenprizz.be

(goodwomenprizz.be, 23. 9. 2020 0:00)


Hello, yes this paragraph is genuinely nice and I have learned lot of things from it on the topic of blogging. thanks. presa.goodwomenprizz.be/map12.php ulle tofflor dam rea


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100

následující »