Tramvaje MHD Ostrava
Tramvaje
ČKD T3
Za dobu výroby čtyřnápravových tramvají typu T3 v letech 1962 až 1989 byl vyroben úctyhodný počet těchto vozů – téměř 14 tisíc. Je to také nejpočetněji zastoupený typ tramvaje v ostravských ulicích. Prvních 20 "té trojek" bylo do Ostravy dodáno na podzim roku 1965. Prioritou výrobce ČKD Tatra Smíchov byla výroba vozů T3 pro export do Sovětského svazu. Protože dodávky pro tuzemský trh představovaly jen malou část výroby byly dopravním podnikům dodávány upravené exportní verze označené T3SUCS. Do Ostravy byly dodávány od roku 1982. Za dobu svého provozu prošly vozy mnoha úpravami a modernizacemi, od drobných úprav přes výměnu elektrovýzbroje až po komplexní přestavbu na nový typ tramvaje. Dopravní podnik používá tramvaje T3 s několika druhy elektrické výzbroje: s původní odporovou regulací, s výzbrojí TV8, výzbrojí Europulse a Alstom TV Progress.
Základní technické údaje
Délka skříně: 14 000 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 059 mm
Vzdálenost otočných čepů: 6 400 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 16 300 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 31/72
ČKD K2
Prvními článkovými tramvajemi v Ostravě byly dva prototypy s označením K1 vybavené elektropneumatickou výzbrojí, které dodal výrobce ČKD Tatra Smíchov ke zkušebnímu provozu v roce 1965. Avšak pro velkou poruchovost byly prototypy v roce 1968 vráceny výrobci.
Tramvaje typu K2, vybavené plně elektrickou výzbrojí, byly do provozu v ostravské MHD poprvé zařazeny roku 1967. V současné době slouží cestujícím 9 vozů typu K2. V letech 1995-1998 bylo v rámci generálních oprav 7 vozů vybaveno zdvojenou výzbrojí TV8 a později, další dva, výzbrojí Alstom TV Progress. Jeden vůz s původní výzbrojí byl v roce 2005 převeden do sbírky historických vozidel.
Základní technické údaje
Délka skříně: 20 400 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 050 mm
Vzdálenost otočných čepů: 2 x 6 400 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 21 500 - 21 800 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 49/108
ČKD KT8D5
První z 16 tříčlánkových obousměrných tramvají vyjela do provozu s cestujícími v roce 1989. O rok později ji následovalo zbývajících 15 vozů. Tato tramvaj patří k typové řadě, která byla v ČKD Praha vyvíjena začátkem 80. let a zahrnovala sólo vozy, dvou a tříčlánkové vozy v jednosměrném nebo obousměrném provedení. Od roku 2003 jsou vozy KT8D5 postupně modernizovány na typ KT8D5.RN1 s nízkopodlažním středním článkem a upraveny pro jednosměrný provoz.
Základní technické údaje
Délka skříně: 30 300 mm
Šířka skříně: 2 480 mm
Výška vozu: 3 550 mm
Vzdálenost otočných čepů: 3 x 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 38 000 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 54/177
ČKD KT8D5.RN1
Jde o modernizované vozy KT8D5, které jsou rekonstruovány pro jednosměrný provoz a mají novou nízkopodlažní skříň středního článku. První tramvaj s těmito konstrukčním úpravami byla do provozu s cestujícími zařazena v roce 2003. V současné době je takto modernizováno 14 z 16 vozů KT8D5.
Základní technické údaje
Délka skříně: 30 300 mm
Šířka skříně: 2 480 mm
Výška vozu: 3 550 mm
Vzdálenost otočných čepů: 3 x 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 38 500 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 63/157
ČKD T6A5
Konstrukce čtyřnápravových tramvají T6A5 je odvozena od typové řady KT8D5. V roce 1994 bylo do vozového parku dopravního podniku zařazeno prvních 10 vozů a v následujících 3 letech byl stav doplněn na stávajících 38 vozů.
Základní technické údaje
Délka skříně: 14 700 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 165 mm
Vzdálenost otočných čepů: 6 700 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 19 500 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 30/85
Škoda - Inekon LTM 10.08 (ASTRA)
Vůbec poprvé do provozu s cestujícími vyjela nízkopodlažní tramvaj Škoda – Inekon LTM 10.08 v roce 1998 v Ostravě. V tomtéž roce rozšířil nízkopodlažní park ještě jeden vůz. V letech 1999 - 2001 bylo do provozu zařazeno dalších 12 vozů.
Základní technické údaje
Délka skříně: 19 790 mm
Šířka skříně: 2 460 mm
Výška vozu: 3 460 mm
Vzdálenost otočných spojení skříně: 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 880 mm
Rozvor podvozků: 11 800 mm
Hmotnost prázdného vozu: 24 200 kg
Maximální rychlost: 70 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 41/113
Inekon 2001 TRIO
V roce 2003 rozšířily počet nízkopodlažních vozidel, nasazovaných na linkách Dopravního podniku Ostrava a.s., první tramvaje Inekon 2001 TRIO, které vyrábí Inekon Trams a.s. Na ostravských tramvajových tratích v současnosti jezdí 9 vozidel.
Základní technické údaje
Délka skříně: 20 130 mm
Šířka skříně: 2 460 mm
Výška vozu: 3 460 mm
Vzdálenost otočných spojení skříně: 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 880 mm
Rozvor podvozků: 11 800 mm
Pohotovostní hmotnost: 26 000 kg
Maximální rychlost: 70 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 41/158
T3R.EV
Vozidlo vzniklo komplexní rekonstrukcí tramvajového vozu T3 v dílnách Dopravního podniku Ostrava a.s. ve spolupráci s firmami Pragoimex a.s., VKV Praha s.r.o. a Krnovské opravny a strojírny s.r.o. Vůz má rekonstruovanou skříň vozu, novou elektrickou výzbroj a také nový design. Dopravní podnik má ve vozovém parku jeden takto modernizovaný vůz, který byl poprvé zařazen do provozu s cestujícími v roce 2004.
Základní technické údaje
Délka skříně: 14 000 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Vzdálenost otočných čepů: 6 400 mm
Rozvor náprav: 1 900 m
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 32/78
Vario LFR.E
Tramvaje Vario LFR.E vznikají komplexní rekonstrukcí a modernizací v provozu osvědčených tramvají typu T3 ve spolupráci s tradičními partnery (Pragoimex a.s., VKV Praha s.r.o. a Krnovské opravny a strojírny s.r.o.) v dílnách Dopravního podniku Ostrava a.s. Při rekonstrukci jsou vozy, mimo jiné, vybaveny moderní elektrickou výzbrojí, modernizovanými podvozky, vozovou skříní s nízkopodlažní střední částí a novým designem. Vozidla Vario LFR.E představují pro dopravní podnik ekonomicky výhodné řešení obnovy tramvajového vozového parku a zároveň zvýšení "bezbariérové" přepravní kapacity. První vůz byl do pravidelného provozu s cestujícím zařazen v roce 2005. Na ostravských tratích v současné době jezdí 21 tramvají Vario LFR.E
Základní technické údaje
Délka skříně: 15 100 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Vzdálenost otočných čepů: 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 21 200 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 33/60
Vlečný vůz VV60LF
Nízkopodlažní vlečné vozy VV60LF představují obnovení tradice vlečných vozů, které byly v minulosti zcela běžnou součástí nejen tramvajové dopravy. Jsou výsledkem osvědčené spolupráce dílen Dopravního podniku Ostrava a.s. s firmami Pragoimex a.s., Krnovské opravny a strojírny s.r.o. a Cegelec. Tyto vlečné vozy jsou určeny k provozu v soupravách s motorovými vozy Vario LFR.E nebo T3R.EV. První vlečný vůz byl vyroben v roce 2004. V současnosti má dopravní podnik ve vozovém parku dva vozy VV60LF.
Základní technické údaje
Délka skříně: 10 360 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 200 mm
Vzdálenost otočných čepů: 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 300 mm
Hmotnost prázdného vozu: 8 500 kg
Maximální rychlost: 70 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 30/48
Vario LF3
Zcela nový typ tříčlánkové nízkopodlažní tramvaje s osmi nápravami, shodné koncepce jako osvědčené tramvaje KT8D5. Na vozidle jsou ve velké míře použita konstrukční řešení z kratšího „sourozence" – tramvaje Vario LFR.E. Vario LF3 bylo poprvé představeno na výstavě Czech Raildays v červnu 2006. Před výstavou vůz úspěšně prošel množstvím technických zkoušek a ujel potřebný počet kilometrů ve zkušebním provozu bez cestujících. V srpnu 2006 jezdil na ostravských tratích ve zkušebním provozu s cestujícími a v říjnu 2006 byl zařazen do pravidelného provozu. Další vůz slouží v ostravské MHD od roku 2007.
Základní technické údaje
Délka skříně: 30 100 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Vzdálenost otočných čepů: 3 x 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 38 000 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 61/168
Vario LF2
Vario LF2 je další z typové řady nízkopodlažních tramvají Vario LF. Dvoučlánkové vozidlo se třemi hnacími podvozky a sníženou podlahou vstupů mezi podvozky bylo představeno veřejnosti na výstavě Czech Raildays v červnu 2007. O měsíc později bylo zařazeno do běžného provozu.
Základní technické údaje
Délka skříně: 22 600 mm
Šířka skříně: 2 480 mm
Vzdálenost otočných čepů: 2 x 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 31 500 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 46/94
Vario LF3/2
Koncem července 2008 rozšířila flotilu tramvají Dopravního podniku Ostrava a.s. nová tříčlánková tramvaj typového označení VarioLF3/2. Tato tramvaj, která na první pohled připomíná tříčlánkovou nízkopodlažní tramvaj VarioLF3, je určená pro provoz na městských a rychlodrážních tratích. Nové kolejové vozidlo, konstruované pro obousměrný provoz, se skládá ze tří článků nesených čtyřmi podvozky. Spojení článků je kloubové, přičemž klouby jsou umístěny nad dvěma středními podvozky. Všechny dveřní vstupy mezi podvozky vozidla mají sníženou podlahu. Vario LF3/2 nahrazuje starší typ obousměrné tramvaje KT8D5, který Dopravní podnik hojně využíval například pro přepravu cestujících ve ztížených podmínkách výstavby a rekonstrukce tramvajové tratě podél ulice Místecké. V současné době se vozidla KT8D5 výhodně rekonstruují na jednosměrná, částečně nízkopodlažní vozidla.
Základní technické údaje
Délka včetně spřáhel: 31 200 mm
Šířka: 2 480 mm
Výška: 2 620 mm
Celková hmotnost: 41 500 kg
Počet míst k sezení/stání: 54/175
Maximální obsaditelnost (při 8 os/m2): 334
Max. rychlost: 65 km/h
Podíl nízké podlahy: 50%
Instalovaný trakční výkon: 720 kW
(počty vozidel jsou z ledna 2009)
Komentáře
Přehled komentářů
Предлагаем ветошь х/б- https://vetosh-optom.ru и трикотажную разных размеров и плотностей для любых задач. Большой выбор, доступные цены, быстрая доставка по СПб. Гарантируем высокое качество продукции и отличный сервис. Осуществляем поставки для предприятий, организаций, частных лиц. Закажите ветошь сейчас и получите скидку на первый заказ!
Boost Your Business with an AI Chatbot
(JakeHunter, 7. 6. 2025 8:38)
Such helpful information—appreciate you putting this together!
If you run a website, this might really help.
We recently launched a super simple, highly effective smart chatbot that’s designed to handle chatbot lead generation—all on autopilot!
It’s built as a lightweight, plug-and-play free chatbot for website, and it takes just minutes to add it to your site—no coding required.
It works as:
A chatbot for lead capture
A chatbot for customer service
A smart chatbot tool
A WhatsApp chatbot
You can test it live on our blog:
https://chatbotforleads.blogspot.com/
We’ve spent over 25 years in training small businesses, and this is by far the most practical tool we’ve created to help others grow.
If you want to capture more leads, this HTML chatbot code could be the easiest way to start.
Let me know if you give it a try!
Smartest Email Capture Chatbot for Any Website
(EllaMorris, 6. 6. 2025 10:24)
Really enjoyed this article. Your perspective is very refreshing.
If you manage a blog, this might really help.
We recently launched a super simple, highly effective chatbot for website that’s designed to handle customer support—all on autopilot!
It’s built as a lightweight, plug-and-play chatbot HTML code, and it takes just minutes to add it to your site—no coding required.
It works as:
A chatbot for lead capture
A customer support bot
A smart chatbot tool
A live chat alternative
You can test it live on our blog:
https://chatbotforleads.blogspot.com/
We’ve spent decades in sales, and this is by far the most practical tool we’ve created to help others grow.
If you want to boost engagement, this chatbot for website could be the easiest way to start.
Feel free to check it out!
На данном сайте досту
(glazboga.net, 5. 6. 2025 1:03)
Прямо здесь вы найдете мессенджер-бот "Глаз Бога", позволяющий найти сведения по человеку из открытых источников.
Инструмент работает по ФИО, используя доступные данные онлайн. С его помощью доступны 5 бесплатных проверок и детальный анализ по запросу.
Инструмент актуален на 2025 год и поддерживает фото и видео. Бот сможет проверить личность по госреестрам и покажет результаты за секунды.
https://glazboga.net/
Такой инструмент — идеальное решение при поиске граждан удаленно.
мошенничество -
(Josephcesia, 4. 6. 2025 23:35)
Если это то, что вы ищете, мы вас ждем!
Source:
- https://vikonna.com.ua/
мошенничество
Durch die Sperrung von RT zielt die EU darauf ab, eine kritische, nicht prowestliche Informationsquelle zum Schweigen zu
(Mehr zum Thema, 3. 6. 2025 19:04)
Oppositionspolitiker – insbesondere aus der AfD – kritisierten eine massive Unterfinanzierung, Personalmangel und lange Wartezeiten. Sie fordern hohere Investitionen, eine Ruckfuhrung von Kliniken in kommunale Tragerschaft sowie einen deutlichen Burokratieabbau. Viele Burgerinnen und Burger mussten bereits monatelang auf einen Facharzttermin warten, wahrend die Krankenkassenbeitrage stetig steigen.
https://kra---33cc.ru
great post to read
(Jeffreyham, 3. 6. 2025 11:07)
https://Buffedhub.com/NU247CRCZMNVBC51X/
https://Buffedhub.com/UC536572862291UCYF/
https://Buffedhub.com/YS39JUGDNHYPZF/
https://Buffedhub.com/TC632946499684118/
https://Buffedhub.com/723821582755388594/
https://Buffedhub.com/SA26CGIUMPIQLD/
https://Buffedhub.com/DZ921NHGFEAHMK98J38YW/
https://Buffedhub.com/KH623813929847QLSE/
https://Buffedhub.com/DB222VNBGYE/
https://Buffedhub.com/BT999YMJBZDWYV84B53TF/
https://Buffedhub.com/YJ267MVAXIZ/
https://Buffedhub.com/WP619BBRTDLFLA47N88FKWGB/
https://Buffedhub.com/416576621856941977/
https://Buffedhub.com/CG973LCOCIXGRW17F69/
https://Buffedhub.com/LW473933312338LILM/
https://Buffedhub.com/EZ421811649776YVVI931/
https://Buffedhub.com/NA128MMPKVM/
https://Buffedhub.com/SC592MFCBIEIJL41D23UC/
https://Buffedhub.com/RS729NPUTZGXDJ32J64DPKEY/
https://Buffedhub.com/NT49JKCKKSEZFV/
Xxx porn blocker adult content blocking tool 4 app store
(katherynbf2, 2. 6. 2025 4:17)
Browse thousands of top porn pic galleries on imagefap traci lords
https://lovewhatsappwallpaperdownload.kanakox.com/?maribel-kenya
3d porn valentine date single amutuer porn 3d porn movies gallery nikkie roads porn best porn videos of all time
перейдите на этот сайт
(Jamespen, 29. 5. 2025 19:56)этот контент https://progearph.org/from-parasites/revotoxican/
this contact form
(Williamkes, 29. 5. 2025 19:52)my explanation https://pharmfriend.net/deu/otovitalor/
Lesbian porn videos free teen lesbian sex movies pornhub
(maxwi16, 28. 5. 2025 18:28)
Best teen high school chick flick romance movies 2000s
https://hdgaycompilation.tiktokpornstar.com/?bridget-zaria
clothed hand job porn mobile porn free movies and clips xxx amiture porn video tna porn films fucking minor porn
their explanation
(Shawnsow, 27. 5. 2025 17:23)go to these guys https://zdravsklad.space/germany/alcopro/
haga clic aqui
(Erickdal, 27. 5. 2025 10:33)aprender mas https://topvitality.space/nikaragua/vision/caro-crystall/
ver aqui
(Erickdal, 27. 5. 2025 9:24)continuar https://topvitality.space/mexico/slimming/sleepandslim/
More Help
(ClaudeAxoto, 27. 5. 2025 1:32)site web https://saleshophealth.com/ita/other/product-valgufix/
0day music
(Bufordhoalo, 23. 5. 2025 14:01)
Get access to our FTP MP3/FLAC, server and download everything directly https://sceneflac.blogspot.com
Software FTPtxt-15 to search for text.
Software scene MP3 sorter genre, year, group, artist.
We accept payment method: BitCoin, USDT, Bank wire, Western Union.
Server's capacity: 430 TB MP3, FLAC, Labels, Software, Music Videos, Games.
Support: FTP, FTPS (File Transfer Protocol Secure), SFTP and HTTP, HTTPS.
Updated on daily: 30GB-100GB, 300-2000 Albums, WEB, Promo, CDM, CDR, CDS, EP, LP, Vinyl...
Account delivery time: 1 to 48 hours.
More 16 years Of archives.
Overal server's speed: 1 Gb/s.
Easy to use: Most of genres are sorted by days.
House, Club, Techno, Trance, Dance, Italo-Dance, Eurodance, Drum and Bass, Psychedelic, Goa, PsyTrance, Hardstyle, Hardcore, Jumpstyle, Electronic, Alternative, Top 40, Vocal etc.
0day team.
https://0daymusic.org
solution pour gagner de l'argent au black
(augerzacharie, 20. 5. 2025 3:45)Tu veux vraiment sortir de ta galère mais tu sais pas par où commencer ? Ce n'est pas un secret, mais presque personne n'ose en parler ouvertement. Le changement commence ici : forum fromdarktoweb.net ou site cashshop.club. Contact : assistanceinternationale9 a-r-o-b-a-z g m a i I point com.
you can try this out
(EliseoSlusy, 17. 5. 2025 13:34)click to find out more https://sollet-wallet.io/
Перейти на сайт
(Bufordphync, 16. 5. 2025 21:49)посмотреть на этом сайте https://kra-34c.cc/
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71
Нужна ветошь в СПб? Мы предлагаем лучшее соотношение цены и качества!
(Daniilclaky, 7. 6. 2025 18:29)