Tramvaje MHD Ostrava
Tramvaje
ČKD T3
Za dobu výroby čtyřnápravových tramvají typu T3 v letech 1962 až 1989 byl vyroben úctyhodný počet těchto vozů – téměř 14 tisíc. Je to také nejpočetněji zastoupený typ tramvaje v ostravských ulicích. Prvních 20 "té trojek" bylo do Ostravy dodáno na podzim roku 1965. Prioritou výrobce ČKD Tatra Smíchov byla výroba vozů T3 pro export do Sovětského svazu. Protože dodávky pro tuzemský trh představovaly jen malou část výroby byly dopravním podnikům dodávány upravené exportní verze označené T3SUCS. Do Ostravy byly dodávány od roku 1982. Za dobu svého provozu prošly vozy mnoha úpravami a modernizacemi, od drobných úprav přes výměnu elektrovýzbroje až po komplexní přestavbu na nový typ tramvaje. Dopravní podnik používá tramvaje T3 s několika druhy elektrické výzbroje: s původní odporovou regulací, s výzbrojí TV8, výzbrojí Europulse a Alstom TV Progress.
Základní technické údaje
Délka skříně: 14 000 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 059 mm
Vzdálenost otočných čepů: 6 400 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 16 300 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 31/72
ČKD K2
Prvními článkovými tramvajemi v Ostravě byly dva prototypy s označením K1 vybavené elektropneumatickou výzbrojí, které dodal výrobce ČKD Tatra Smíchov ke zkušebnímu provozu v roce 1965. Avšak pro velkou poruchovost byly prototypy v roce 1968 vráceny výrobci.
Tramvaje typu K2, vybavené plně elektrickou výzbrojí, byly do provozu v ostravské MHD poprvé zařazeny roku 1967. V současné době slouží cestujícím 9 vozů typu K2. V letech 1995-1998 bylo v rámci generálních oprav 7 vozů vybaveno zdvojenou výzbrojí TV8 a později, další dva, výzbrojí Alstom TV Progress. Jeden vůz s původní výzbrojí byl v roce 2005 převeden do sbírky historických vozidel.
Základní technické údaje
Délka skříně: 20 400 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 050 mm
Vzdálenost otočných čepů: 2 x 6 400 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 21 500 - 21 800 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 49/108
ČKD KT8D5
První z 16 tříčlánkových obousměrných tramvají vyjela do provozu s cestujícími v roce 1989. O rok později ji následovalo zbývajících 15 vozů. Tato tramvaj patří k typové řadě, která byla v ČKD Praha vyvíjena začátkem 80. let a zahrnovala sólo vozy, dvou a tříčlánkové vozy v jednosměrném nebo obousměrném provedení. Od roku 2003 jsou vozy KT8D5 postupně modernizovány na typ KT8D5.RN1 s nízkopodlažním středním článkem a upraveny pro jednosměrný provoz.
Základní technické údaje
Délka skříně: 30 300 mm
Šířka skříně: 2 480 mm
Výška vozu: 3 550 mm
Vzdálenost otočných čepů: 3 x 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 38 000 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 54/177
ČKD KT8D5.RN1
Jde o modernizované vozy KT8D5, které jsou rekonstruovány pro jednosměrný provoz a mají novou nízkopodlažní skříň středního článku. První tramvaj s těmito konstrukčním úpravami byla do provozu s cestujícími zařazena v roce 2003. V současné době je takto modernizováno 14 z 16 vozů KT8D5.
Základní technické údaje
Délka skříně: 30 300 mm
Šířka skříně: 2 480 mm
Výška vozu: 3 550 mm
Vzdálenost otočných čepů: 3 x 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 38 500 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 63/157
ČKD T6A5
Konstrukce čtyřnápravových tramvají T6A5 je odvozena od typové řady KT8D5. V roce 1994 bylo do vozového parku dopravního podniku zařazeno prvních 10 vozů a v následujících 3 letech byl stav doplněn na stávajících 38 vozů.
Základní technické údaje
Délka skříně: 14 700 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 165 mm
Vzdálenost otočných čepů: 6 700 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 19 500 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 30/85
Škoda - Inekon LTM 10.08 (ASTRA)
Vůbec poprvé do provozu s cestujícími vyjela nízkopodlažní tramvaj Škoda – Inekon LTM 10.08 v roce 1998 v Ostravě. V tomtéž roce rozšířil nízkopodlažní park ještě jeden vůz. V letech 1999 - 2001 bylo do provozu zařazeno dalších 12 vozů.
Základní technické údaje
Délka skříně: 19 790 mm
Šířka skříně: 2 460 mm
Výška vozu: 3 460 mm
Vzdálenost otočných spojení skříně: 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 880 mm
Rozvor podvozků: 11 800 mm
Hmotnost prázdného vozu: 24 200 kg
Maximální rychlost: 70 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 41/113
Inekon 2001 TRIO
V roce 2003 rozšířily počet nízkopodlažních vozidel, nasazovaných na linkách Dopravního podniku Ostrava a.s., první tramvaje Inekon 2001 TRIO, které vyrábí Inekon Trams a.s. Na ostravských tramvajových tratích v současnosti jezdí 9 vozidel.
Základní technické údaje
Délka skříně: 20 130 mm
Šířka skříně: 2 460 mm
Výška vozu: 3 460 mm
Vzdálenost otočných spojení skříně: 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 880 mm
Rozvor podvozků: 11 800 mm
Pohotovostní hmotnost: 26 000 kg
Maximální rychlost: 70 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 41/158
T3R.EV
Vozidlo vzniklo komplexní rekonstrukcí tramvajového vozu T3 v dílnách Dopravního podniku Ostrava a.s. ve spolupráci s firmami Pragoimex a.s., VKV Praha s.r.o. a Krnovské opravny a strojírny s.r.o. Vůz má rekonstruovanou skříň vozu, novou elektrickou výzbroj a také nový design. Dopravní podnik má ve vozovém parku jeden takto modernizovaný vůz, který byl poprvé zařazen do provozu s cestujícími v roce 2004.
Základní technické údaje
Délka skříně: 14 000 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Vzdálenost otočných čepů: 6 400 mm
Rozvor náprav: 1 900 m
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 32/78
Vario LFR.E
Tramvaje Vario LFR.E vznikají komplexní rekonstrukcí a modernizací v provozu osvědčených tramvají typu T3 ve spolupráci s tradičními partnery (Pragoimex a.s., VKV Praha s.r.o. a Krnovské opravny a strojírny s.r.o.) v dílnách Dopravního podniku Ostrava a.s. Při rekonstrukci jsou vozy, mimo jiné, vybaveny moderní elektrickou výzbrojí, modernizovanými podvozky, vozovou skříní s nízkopodlažní střední částí a novým designem. Vozidla Vario LFR.E představují pro dopravní podnik ekonomicky výhodné řešení obnovy tramvajového vozového parku a zároveň zvýšení "bezbariérové" přepravní kapacity. První vůz byl do pravidelného provozu s cestujícím zařazen v roce 2005. Na ostravských tratích v současné době jezdí 21 tramvají Vario LFR.E
Základní technické údaje
Délka skříně: 15 100 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Vzdálenost otočných čepů: 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 21 200 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 33/60
Vlečný vůz VV60LF
Nízkopodlažní vlečné vozy VV60LF představují obnovení tradice vlečných vozů, které byly v minulosti zcela běžnou součástí nejen tramvajové dopravy. Jsou výsledkem osvědčené spolupráce dílen Dopravního podniku Ostrava a.s. s firmami Pragoimex a.s., Krnovské opravny a strojírny s.r.o. a Cegelec. Tyto vlečné vozy jsou určeny k provozu v soupravách s motorovými vozy Vario LFR.E nebo T3R.EV. První vlečný vůz byl vyroben v roce 2004. V současnosti má dopravní podnik ve vozovém parku dva vozy VV60LF.
Základní technické údaje
Délka skříně: 10 360 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 200 mm
Vzdálenost otočných čepů: 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 300 mm
Hmotnost prázdného vozu: 8 500 kg
Maximální rychlost: 70 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 30/48
Vario LF3
Zcela nový typ tříčlánkové nízkopodlažní tramvaje s osmi nápravami, shodné koncepce jako osvědčené tramvaje KT8D5. Na vozidle jsou ve velké míře použita konstrukční řešení z kratšího „sourozence" – tramvaje Vario LFR.E. Vario LF3 bylo poprvé představeno na výstavě Czech Raildays v červnu 2006. Před výstavou vůz úspěšně prošel množstvím technických zkoušek a ujel potřebný počet kilometrů ve zkušebním provozu bez cestujících. V srpnu 2006 jezdil na ostravských tratích ve zkušebním provozu s cestujícími a v říjnu 2006 byl zařazen do pravidelného provozu. Další vůz slouží v ostravské MHD od roku 2007.
Základní technické údaje
Délka skříně: 30 100 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Vzdálenost otočných čepů: 3 x 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 38 000 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 61/168
Vario LF2
Vario LF2 je další z typové řady nízkopodlažních tramvají Vario LF. Dvoučlánkové vozidlo se třemi hnacími podvozky a sníženou podlahou vstupů mezi podvozky bylo představeno veřejnosti na výstavě Czech Raildays v červnu 2007. O měsíc později bylo zařazeno do běžného provozu.
Základní technické údaje
Délka skříně: 22 600 mm
Šířka skříně: 2 480 mm
Vzdálenost otočných čepů: 2 x 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 31 500 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 46/94
Vario LF3/2
Koncem července 2008 rozšířila flotilu tramvají Dopravního podniku Ostrava a.s. nová tříčlánková tramvaj typového označení VarioLF3/2. Tato tramvaj, která na první pohled připomíná tříčlánkovou nízkopodlažní tramvaj VarioLF3, je určená pro provoz na městských a rychlodrážních tratích. Nové kolejové vozidlo, konstruované pro obousměrný provoz, se skládá ze tří článků nesených čtyřmi podvozky. Spojení článků je kloubové, přičemž klouby jsou umístěny nad dvěma středními podvozky. Všechny dveřní vstupy mezi podvozky vozidla mají sníženou podlahu. Vario LF3/2 nahrazuje starší typ obousměrné tramvaje KT8D5, který Dopravní podnik hojně využíval například pro přepravu cestujících ve ztížených podmínkách výstavby a rekonstrukce tramvajové tratě podél ulice Místecké. V současné době se vozidla KT8D5 výhodně rekonstruují na jednosměrná, částečně nízkopodlažní vozidla.
Základní technické údaje
Délka včetně spřáhel: 31 200 mm
Šířka: 2 480 mm
Výška: 2 620 mm
Celková hmotnost: 41 500 kg
Počet míst k sezení/stání: 54/175
Maximální obsaditelnost (při 8 os/m2): 334
Max. rychlost: 65 km/h
Podíl nízké podlahy: 50%
Instalovaný trakční výkon: 720 kW
(počty vozidel jsou z ledna 2009)
Komentáře
Přehled komentářů
We are a group of volunteers and opening a brand new scheme in our community. Your web site provided us with useful info to work on. You've performed a formidable activity and our whole group will likely be thankful to you. tastyandinteresting.be/beauty/aneurysm-i-hjaernan-behandling.php hard heels treatment
Феодосия
(Brucefug, 29. 6. 2020 3:22)
https://whitegodman.com
https://deluxeshok.com
https://firstonesh.com
https://greencitymar.com
https://spacestufok.com
https://peoplefory.com
https://catzillabro.com
https://maestrodel.com
https://weedbestpor.com
Текстиль для Вашей ванной
(JosephExica, 29. 6. 2020 2:19)
Производитель Коралл предлагает купить товары для гостиной: стопперы для дверей, искусственные цветы для дома, для кабинета: подстаканники, ключницы, товары для спальни: постельное белье, кухонная посуда: сковороды, столовые приборы, столовая посуда: стаканы для воды, посуда для детей, предметы сервировки, предметы для ванной: текстиль для ванной, сувениры: мягкие игрушки, блокноты чувиляевых, кухонные вытяжки: для кухни, комплектующие для вытяжек. Выбирайте и покупайте товары на официальном сайте Коралл.
Подробнее ниже:
https://novosibirsk.land-gift.ru/catalog/chayniki/
набор кастрюль
Баймак
(Brucefug, 28. 6. 2020 22:51)
https://whitegodman.com
https://deluxeshok.com
https://firstonesh.com
https://greencitymar.com
https://spacestufok.com
https://peoplefory.com
https://catzillabro.com
https://maestrodel.com
https://weedbestpor.com
Калибровка прошивок ЭБУ от Auto Teams на заказ!!!
(GregoryNop, 28. 6. 2020 20:57)
AUTOTEAMS Калибровка прошивок ЭБУ от Auto Teams на заказ!!! POPCORN ,IMMOoff
,AdBlue, DPF, FAP, EGR ,CAT,O2sensor,VSA,MAF/MAP,TVA,VBA,NOx,Adblue,STAGE1,2. ,Valvematic TOYOTA тел 8 902 01 09150
Так же настойку прошивки autoteams stage1 и stage2 и это не все что может наша компания Auto Teams
телеграмм автотеамс группы https://t.me/ECUtun
Отзывы о Auto Teams
Андрей
Заказывал прошивку от Auto Teams своего Mark X 2.5L, был вялый мертвый, в общем решился вырезать катали, ну и собственно прошить, заказал прошивку у ребят от Autoteams, машина стала огонь! Едет как бес, расход снизился на 1-1.5, были жутко забиты каталики, в совокупе с прошивкой машина стала ехать! Педаль адекватная и сразу чувствуешь отзыв от мотора, коробка стала плавней переключать передачи, мотор стал эластичнее, раньше был тупняк при кик-дауне, сейчас этого нет. Я очень доволен, рекомендую данных ребят. Качественно быстро, не дорого по сравнению с другими. Спасибо!
Евгений
Отчёт о чип тюнинге Creta 2017года 2.0л. ЭБУ sim2k251
Обратился в компанию Автотимс с просьбой сделать прошивку ГБО ТЮН и Е2 на что получил положительный ответ. Вскрыл блок подключил комбик по мануалу и вычитал софт. До работы с блоком искал инфу и везде как под копирку - нет решения по этим блокам. В общем отправил Максиму-Автотимс вычитанное и через какое то время получил мод, записал и поехал на тест драйв. Машина поехала отлично,двигатель натужно не гудит,подхват с самых низов,динамичный разгон и все это еще и на газу. Отдельное спасибо калибровщику за профессионализм. Теперь я точно знаю что у Автотимс есть решение и он вне конкуренции
Олег
Макс Auto Teams молодец ! сделал калибровку для бмв 5 двс 3.0 бензин!
стало меньше жрать и ушли провалы с тупняками просто огонь!
я очень доволен ! рекомендую!
Ильнур
Auto Teams
Работаю с данной команией не один год! Всегда доволен результатом! Всем рекомендую !
Баксан
(Brucefug, 28. 6. 2020 18:26)
https://whitegodman.com
https://deluxeshok.com
https://firstonesh.com
https://greencitymar.com
https://spacestufok.com
https://peoplefory.com
https://catzillabro.com
https://maestrodel.com
https://weedbestpor.com
Козьмодемьянск
(Brucefug, 28. 6. 2020 13:54)
https://whitegodman.com
https://deluxeshok.com
https://firstonesh.com
https://greencitymar.com
https://spacestufok.com
https://peoplefory.com
https://catzillabro.com
https://maestrodel.com
https://weedbestpor.com
pizzabullar utan jast recept aresgrb.se
(aresgrb.se, 28. 6. 2020 13:30)
Hello just wanted to give you a quick heads up. The text in your article seem to be running off the screen in Internet explorer. I'm not sure if this is a formatting issue or something to do with web browser compatibility but I thought I'd post to let you know. The design and style look great though! Hope you get the problem solved soon. Kudos macvo.aresgrb.se/beautiful-things/pizzabullar-utan-jaest-recept.php pizzabullar utan jast recept
dГҐligt wifi i huset tastyandinteresting.be
(tastyandinteresting.be, 27. 6. 2020 19:40)
Hi there, the whole thing is going sound here and ofcourse every one is sharing data, that's genuinely good, keep up writing. tastyandinteresting.be/beautiful-things/keane-under-the-iron-sea.php dГҐligt wifi i huset
lovense lush bullet goodprizwomen.com
(goodprizwomen.com, 27. 6. 2020 5:08)
Hey there! I'm at work surfing around your blog from my new apple iphone! Just wanted to say I love reading your blog and look forward to all your posts! Carry on the excellent work! heburt.goodprizwomen.com/skin-care/lovense-lush-bullet.php lovense lush bullet
enskede hydraulik webshop aresgrb.se
(aresgrb.se, 27. 6. 2020 4:36)
Wonderful blog! Do you have any helpful hints for aspiring writers? I'm planning to start my own blog soon but I'm a little lost on everything. Would you advise starting with a free platform like Wordpress or go for a paid option? There are so many options out there that I'm totally overwhelmed .. Any recommendations? Bless you! louin.aresgrb.se/relaxation/enskede-hydraulik-webshop.php enskede hydraulik webshop
娛樂城介紹
(JamesAtoft, 26. 6. 2020 21:35)
娛樂城介紹
https://forum.tw-sportslottery.com/thread-119-1-1.html
омега бест пирамида
(WilliamFeero, 26. 6. 2020 11:43)
omega scam, omega best, omega scam, bartosz nafalski scam, bartosz scam, omega, omega best, bartosz nafalski piramida, omega bartosz, omega best
https://omega.best
Продвижение сайтов в Москве
(SEOElviepeems, 26. 6. 2020 11:11)SEO продвижение сайта https://big-seo.ru в Москве по выгодной цене в поисковых системах Яндекс и Google
graverade halsband herr tastyandinteresting.be
(tastyandinteresting.be, 26. 6. 2020 11:06)
Highly energetic article, I loved that bit. Will there be a part 2? tastyandinteresting.be/beautiful-things/stickad-troeja-dragkedja-herr.php graverade halsband herr
dating
(Marionpef, 26. 6. 2020 4:43)
2(5920 votes)HookupguruHaving troubles finding the right match to have a one-night fling? Here comes SPdate. Because you only get five matches a day, it won't be long until you come across a day where none of those five matches catch your eye. https://lsajokoirayhdistys.com/2020/05/12/adult-dating-w-free-email-maine
In fact, a bit of space can be a good thing – providing space and food may encourage your teen to invite that love interest to your house instead of to other, less supervised places. Being overweight, especially after menopause, not being physically active, drinking alcohol, or taking birth control may add to the risk. Read: What happens when we all live to 100?Those relationships, whether casual or serious, typically involve sex.
Продвижение сайтов в Москве
(SEOElviepeems, 25. 6. 2020 22:34)SEO продвижение сайта https://big-seo.ru в Москве по выгодной цене в поисковых системах Яндекс и Google
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100
hard heels treatment tastyandinteresting.be
(tastyandinteresting.be, 29. 6. 2020 3:45)