Tramvaje MHD Ostrava
Tramvaje
ČKD T3
Za dobu výroby čtyřnápravových tramvají typu T3 v letech 1962 až 1989 byl vyroben úctyhodný počet těchto vozů – téměř 14 tisíc. Je to také nejpočetněji zastoupený typ tramvaje v ostravských ulicích. Prvních 20 "té trojek" bylo do Ostravy dodáno na podzim roku 1965. Prioritou výrobce ČKD Tatra Smíchov byla výroba vozů T3 pro export do Sovětského svazu. Protože dodávky pro tuzemský trh představovaly jen malou část výroby byly dopravním podnikům dodávány upravené exportní verze označené T3SUCS. Do Ostravy byly dodávány od roku 1982. Za dobu svého provozu prošly vozy mnoha úpravami a modernizacemi, od drobných úprav přes výměnu elektrovýzbroje až po komplexní přestavbu na nový typ tramvaje. Dopravní podnik používá tramvaje T3 s několika druhy elektrické výzbroje: s původní odporovou regulací, s výzbrojí TV8, výzbrojí Europulse a Alstom TV Progress.
Základní technické údaje
Délka skříně: 14 000 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 059 mm
Vzdálenost otočných čepů: 6 400 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 16 300 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 31/72
ČKD K2
Prvními článkovými tramvajemi v Ostravě byly dva prototypy s označením K1 vybavené elektropneumatickou výzbrojí, které dodal výrobce ČKD Tatra Smíchov ke zkušebnímu provozu v roce 1965. Avšak pro velkou poruchovost byly prototypy v roce 1968 vráceny výrobci.
Tramvaje typu K2, vybavené plně elektrickou výzbrojí, byly do provozu v ostravské MHD poprvé zařazeny roku 1967. V současné době slouží cestujícím 9 vozů typu K2. V letech 1995-1998 bylo v rámci generálních oprav 7 vozů vybaveno zdvojenou výzbrojí TV8 a později, další dva, výzbrojí Alstom TV Progress. Jeden vůz s původní výzbrojí byl v roce 2005 převeden do sbírky historických vozidel.
Základní technické údaje
Délka skříně: 20 400 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 050 mm
Vzdálenost otočných čepů: 2 x 6 400 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 21 500 - 21 800 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 49/108
ČKD KT8D5
První z 16 tříčlánkových obousměrných tramvají vyjela do provozu s cestujícími v roce 1989. O rok později ji následovalo zbývajících 15 vozů. Tato tramvaj patří k typové řadě, která byla v ČKD Praha vyvíjena začátkem 80. let a zahrnovala sólo vozy, dvou a tříčlánkové vozy v jednosměrném nebo obousměrném provedení. Od roku 2003 jsou vozy KT8D5 postupně modernizovány na typ KT8D5.RN1 s nízkopodlažním středním článkem a upraveny pro jednosměrný provoz.
Základní technické údaje
Délka skříně: 30 300 mm
Šířka skříně: 2 480 mm
Výška vozu: 3 550 mm
Vzdálenost otočných čepů: 3 x 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 38 000 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 54/177
ČKD KT8D5.RN1
Jde o modernizované vozy KT8D5, které jsou rekonstruovány pro jednosměrný provoz a mají novou nízkopodlažní skříň středního článku. První tramvaj s těmito konstrukčním úpravami byla do provozu s cestujícími zařazena v roce 2003. V současné době je takto modernizováno 14 z 16 vozů KT8D5.
Základní technické údaje
Délka skříně: 30 300 mm
Šířka skříně: 2 480 mm
Výška vozu: 3 550 mm
Vzdálenost otočných čepů: 3 x 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 38 500 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 63/157
ČKD T6A5
Konstrukce čtyřnápravových tramvají T6A5 je odvozena od typové řady KT8D5. V roce 1994 bylo do vozového parku dopravního podniku zařazeno prvních 10 vozů a v následujících 3 letech byl stav doplněn na stávajících 38 vozů.
Základní technické údaje
Délka skříně: 14 700 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 165 mm
Vzdálenost otočných čepů: 6 700 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 19 500 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 30/85
Škoda - Inekon LTM 10.08 (ASTRA)
Vůbec poprvé do provozu s cestujícími vyjela nízkopodlažní tramvaj Škoda – Inekon LTM 10.08 v roce 1998 v Ostravě. V tomtéž roce rozšířil nízkopodlažní park ještě jeden vůz. V letech 1999 - 2001 bylo do provozu zařazeno dalších 12 vozů.
Základní technické údaje
Délka skříně: 19 790 mm
Šířka skříně: 2 460 mm
Výška vozu: 3 460 mm
Vzdálenost otočných spojení skříně: 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 880 mm
Rozvor podvozků: 11 800 mm
Hmotnost prázdného vozu: 24 200 kg
Maximální rychlost: 70 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 41/113
Inekon 2001 TRIO
V roce 2003 rozšířily počet nízkopodlažních vozidel, nasazovaných na linkách Dopravního podniku Ostrava a.s., první tramvaje Inekon 2001 TRIO, které vyrábí Inekon Trams a.s. Na ostravských tramvajových tratích v současnosti jezdí 9 vozidel.
Základní technické údaje
Délka skříně: 20 130 mm
Šířka skříně: 2 460 mm
Výška vozu: 3 460 mm
Vzdálenost otočných spojení skříně: 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 880 mm
Rozvor podvozků: 11 800 mm
Pohotovostní hmotnost: 26 000 kg
Maximální rychlost: 70 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 41/158
T3R.EV
Vozidlo vzniklo komplexní rekonstrukcí tramvajového vozu T3 v dílnách Dopravního podniku Ostrava a.s. ve spolupráci s firmami Pragoimex a.s., VKV Praha s.r.o. a Krnovské opravny a strojírny s.r.o. Vůz má rekonstruovanou skříň vozu, novou elektrickou výzbroj a také nový design. Dopravní podnik má ve vozovém parku jeden takto modernizovaný vůz, který byl poprvé zařazen do provozu s cestujícími v roce 2004.
Základní technické údaje
Délka skříně: 14 000 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Vzdálenost otočných čepů: 6 400 mm
Rozvor náprav: 1 900 m
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 32/78
Vario LFR.E
Tramvaje Vario LFR.E vznikají komplexní rekonstrukcí a modernizací v provozu osvědčených tramvají typu T3 ve spolupráci s tradičními partnery (Pragoimex a.s., VKV Praha s.r.o. a Krnovské opravny a strojírny s.r.o.) v dílnách Dopravního podniku Ostrava a.s. Při rekonstrukci jsou vozy, mimo jiné, vybaveny moderní elektrickou výzbrojí, modernizovanými podvozky, vozovou skříní s nízkopodlažní střední částí a novým designem. Vozidla Vario LFR.E představují pro dopravní podnik ekonomicky výhodné řešení obnovy tramvajového vozového parku a zároveň zvýšení "bezbariérové" přepravní kapacity. První vůz byl do pravidelného provozu s cestujícím zařazen v roce 2005. Na ostravských tratích v současné době jezdí 21 tramvají Vario LFR.E
Základní technické údaje
Délka skříně: 15 100 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Vzdálenost otočných čepů: 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 21 200 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 33/60
Vlečný vůz VV60LF
Nízkopodlažní vlečné vozy VV60LF představují obnovení tradice vlečných vozů, které byly v minulosti zcela běžnou součástí nejen tramvajové dopravy. Jsou výsledkem osvědčené spolupráce dílen Dopravního podniku Ostrava a.s. s firmami Pragoimex a.s., Krnovské opravny a strojírny s.r.o. a Cegelec. Tyto vlečné vozy jsou určeny k provozu v soupravách s motorovými vozy Vario LFR.E nebo T3R.EV. První vlečný vůz byl vyroben v roce 2004. V současnosti má dopravní podnik ve vozovém parku dva vozy VV60LF.
Základní technické údaje
Délka skříně: 10 360 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 200 mm
Vzdálenost otočných čepů: 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 300 mm
Hmotnost prázdného vozu: 8 500 kg
Maximální rychlost: 70 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 30/48
Vario LF3
Zcela nový typ tříčlánkové nízkopodlažní tramvaje s osmi nápravami, shodné koncepce jako osvědčené tramvaje KT8D5. Na vozidle jsou ve velké míře použita konstrukční řešení z kratšího „sourozence" – tramvaje Vario LFR.E. Vario LF3 bylo poprvé představeno na výstavě Czech Raildays v červnu 2006. Před výstavou vůz úspěšně prošel množstvím technických zkoušek a ujel potřebný počet kilometrů ve zkušebním provozu bez cestujících. V srpnu 2006 jezdil na ostravských tratích ve zkušebním provozu s cestujícími a v říjnu 2006 byl zařazen do pravidelného provozu. Další vůz slouží v ostravské MHD od roku 2007.
Základní technické údaje
Délka skříně: 30 100 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Vzdálenost otočných čepů: 3 x 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 38 000 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 61/168
Vario LF2
Vario LF2 je další z typové řady nízkopodlažních tramvají Vario LF. Dvoučlánkové vozidlo se třemi hnacími podvozky a sníženou podlahou vstupů mezi podvozky bylo představeno veřejnosti na výstavě Czech Raildays v červnu 2007. O měsíc později bylo zařazeno do běžného provozu.
Základní technické údaje
Délka skříně: 22 600 mm
Šířka skříně: 2 480 mm
Vzdálenost otočných čepů: 2 x 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 31 500 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 46/94
Vario LF3/2
Koncem července 2008 rozšířila flotilu tramvají Dopravního podniku Ostrava a.s. nová tříčlánková tramvaj typového označení VarioLF3/2. Tato tramvaj, která na první pohled připomíná tříčlánkovou nízkopodlažní tramvaj VarioLF3, je určená pro provoz na městských a rychlodrážních tratích. Nové kolejové vozidlo, konstruované pro obousměrný provoz, se skládá ze tří článků nesených čtyřmi podvozky. Spojení článků je kloubové, přičemž klouby jsou umístěny nad dvěma středními podvozky. Všechny dveřní vstupy mezi podvozky vozidla mají sníženou podlahu. Vario LF3/2 nahrazuje starší typ obousměrné tramvaje KT8D5, který Dopravní podnik hojně využíval například pro přepravu cestujících ve ztížených podmínkách výstavby a rekonstrukce tramvajové tratě podél ulice Místecké. V současné době se vozidla KT8D5 výhodně rekonstruují na jednosměrná, částečně nízkopodlažní vozidla.
Základní technické údaje
Délka včetně spřáhel: 31 200 mm
Šířka: 2 480 mm
Výška: 2 620 mm
Celková hmotnost: 41 500 kg
Počet míst k sezení/stání: 54/175
Maximální obsaditelnost (při 8 os/m2): 334
Max. rychlost: 65 km/h
Podíl nízké podlahy: 50%
Instalovaný trakční výkon: 720 kW
(počty vozidel jsou z ledna 2009)
Komentáře
Přehled komentářů
I like looking through a post that can make men and women think. Also, thank you for allowing me to comment! acil.infoforwomen.be/map2.php mГҐl kroppen med mГҐlebГҐnd
Obrovský příjem bez investic je k dispozici. Odkaz - https://moneylinks.page.link/6SuK
(Henryanaep, 12. 9. 2020 11:56)
Vydělávat peníze 24/7 bez jakéhokoliv úsilí a dovedností.
Odkaz - https://moneylinks.page.link/6SuK
solskydd till bГҐt infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 12. 9. 2020 10:57)
I'm not sure why but this blog is loading very slow for me. Is anyone else having this issue or is it a problem on my end? I'll check back later on and see if the problem still exists. lyoho.infoforwomen.be/map11.php solskydd till bГҐt
Happy Wheels 2
(Hhappywheels2, 12. 9. 2020 9:44)A match of violence and blood, the combo of pleasure and also a somewhat gruesome feeling. Happy Wheels 2 https://happywheels2.club/ is a game where you choose extravagant vehicles, in the bicycle to a wheel chair and ship the via a chaotic trail where the clumsy motorist will make an effort to desperately escape mutilation, decapitation and departure, you may even detach the personality from the automobile.
långa sommarklänningar 2016 infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 12. 9. 2020 9:27)
Informative article, just what I was looking for. queba.infoforwomen.be/map4.php långa sommarklänningar 2016
brun skinnväska herr infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 12. 9. 2020 8:00)
WOW just what I was searching for. Came here by searching for
Excellent pieces. Keep posting such kind of info on your blog. Im really impressed by your site.
Hey there, You have performed a great job. I'll definitely digg it and in my view recommend to my friends. I'm confident they'll be benefited from this website. rost.infoforwomen.be/map25.php brun skinnväska herr
hur tar man bort gelenaglar infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 12. 9. 2020 6:35)
Excellent weblog here! Additionally your website a lot up very fast! What web host are you the usage of? Can I am getting your associate link in your host? I want my web site loaded up as fast as yours lol match.infoforwomen.be/map3.php hur tar man bort gelenaglar
recept på kondenserad mjölk infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 12. 9. 2020 5:08)
At this moment I am going to do my breakfast, once having my breakfast coming again to read more news. counl.infoforwomen.be/map20.php recept på kondenserad mjölk
superstarka silver sara infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 12. 9. 2020 3:41)
Great blog! Do you have any tips for aspiring writers? I'm planning to start my own blog soon but I'm a little lost on everything. Would you recommend starting with a free platform like Wordpress or go for a paid option? There are so many options out there that I'm totally confused .. Any ideas? Thank you! berb.infoforwomen.be/map29.php superstarka silver sara
vad Г¤r liktorn infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 12. 9. 2020 2:11)
Thanks very interesting blog! sesi.infoforwomen.be/map27.php vad Г¤r liktorn
klГҐda i huden infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 12. 9. 2020 0:43)
Wonderful post however I was wanting to know if you could write a litte more on this topic? I'd be very thankful if you could elaborate a little bit further. Appreciate it! stolo.infoforwomen.be/map23.php klГҐda i huden
zona kräm eksem infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 11. 9. 2020 23:16)
Just want to say your article is as astounding. The clarity in your put up is simply excellent and that i could think you are an expert in this subject. Fine with your permission allow me to grab your RSS feed to keep updated with drawing close post. Thanks 1,000,000 and please keep up the enjoyable work. sesi.infoforwomen.be/map3.php zona kräm eksem
Хороший сайт
(AllaLap, 11. 9. 2020 22:23)На днях серфил содержание интернет, вдруг к своему восторгу увидел важный ресурс. Вот: https://www.google.so/url?source=web&cd=3&uact=8&sa=t&url=https://cs16planet.ru/servers/ . Для нас этот сайт оказал яркое впечатление. Всех благ!
ont i ärr efter bröstoperation infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 11. 9. 2020 21:00)
Hi would you mind letting me know which webhost you're using? I've loaded your blog in 3 different web browsers and I must say this blog loads a lot faster then most. Can you recommend a good internet hosting provider at a fair price? Thanks a lot, I appreciate it! plumes.infoforwomen.be/map11.php ont i ärr efter bröstoperation
Полезный сайт
(AllaLap, 11. 9. 2020 20:55)Накануне исследовал материалы интернет, случайно к своему восторгу увидел прекрасный вебсайт. Вот ссылка: https://maps.google.bs/url?rct=j&esrc=s&source=web&cd=1&uact=8&cad=rja&q=https://cs16planet.ru/servers/ . Для меня вышеуказанный ресурс показался очень полезным. До свидания!
Великолепный сайт
(Angelakat, 11. 9. 2020 20:55)Позавчера исследовал содержимое инета, и вдруг к своему восторгу увидел интересный сайт. Смотрите: https://www.google.so/url?esrc=s&source=web&uact=8&sa=i&url=https://cs16planet.ru/servers/ . Для моих близких вышеуказанный вебсайт явился весьма неплохим. Всех благ!
блестящий ресурс
(Donaldpiesy, 11. 9. 2020 18:43)годный ресурс https://lolz.guru/forums/435/
смотреть бесплатно сериал высокие ставки реванш
(Mandyomifs, 11. 9. 2020 18:41)
Здаров
Следуйте основным принципам профессиональных игроков:
Ставки в таком случае делаются на события, что произошли. Вы спросите: «А как такое возможно?».
Выберите спорт, в котором у вас есть уже познания и изучите вдоль и поперек все нюансы до конца. Анализируйте событие и выбирайте оптимальную стратегию при ставке. Не подвергайтесь психологическому давлению и старайтесь делать ставки в онлайн-режиме.
https://www.stavikionline.avtoregistrator.ru.com/stavki/vse-o-futbolnih-stavkah.php
Выводы о возможности заработка на ставках.
Перспективы беттинга на 2020 год в рамках стран СНГ:
Начну с того, что любое занятие приносящее прибыль требует от человека определенных качеств и приложенных усилий. Не стоит рассматривать заработок на ставках как простой и доступный. К сожалению, подавляющее большинство игроков оказываются в минусе в долгосрочной перспективе, противостоя букмекерским конторам. Лишь единицам из сотен или даже тысяч удается получать стабильный доход со ставок на спортивные события. Это говорит о том, что хлеб беттеров отнюдь не прост и обычно все складывается против игрока. Есть даже поговорка: “Беттинг – это самый сложный путь к легким деньгам”. Я бы вообще не говорил, что в ставках бывают легкие деньги, в разрезе одного дня – могут быть, но в “долгосроке” – это реально тяжелый труд, как и все остальные.
sleeve gastrectomy före och efter infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 11. 9. 2020 18:07)
Hello! Someone in my Myspace group shared this site with us so I came to take a look. I'm definitely loving the information. I'm book-marking and will be tweeting this to my followers! Wonderful blog and amazing style and design. tefur.infoforwomen.be/map21.php sleeve gastrectomy före och efter
Великолепный сайт
(Alenarathe, 11. 9. 2020 17:47)На прошлой неделе смотрел содержание инета, и к своему восторгу открыл прекрасный ресурс. Посмотрите: https://images.google.sr/url?rct=j&source=web&q=https://cs16planet.ru/servers/ . Для нас вышеуказанный веб-сайт оказал незабываемое впечатление. Успехов всем!
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100
mГҐl kroppen med mГҐlebГҐnd infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 12. 9. 2020 12:23)