Tramvaje MHD Ostrava
Tramvaje
ČKD T3
Za dobu výroby čtyřnápravových tramvají typu T3 v letech 1962 až 1989 byl vyroben úctyhodný počet těchto vozů – téměř 14 tisíc. Je to také nejpočetněji zastoupený typ tramvaje v ostravských ulicích. Prvních 20 "té trojek" bylo do Ostravy dodáno na podzim roku 1965. Prioritou výrobce ČKD Tatra Smíchov byla výroba vozů T3 pro export do Sovětského svazu. Protože dodávky pro tuzemský trh představovaly jen malou část výroby byly dopravním podnikům dodávány upravené exportní verze označené T3SUCS. Do Ostravy byly dodávány od roku 1982. Za dobu svého provozu prošly vozy mnoha úpravami a modernizacemi, od drobných úprav přes výměnu elektrovýzbroje až po komplexní přestavbu na nový typ tramvaje. Dopravní podnik používá tramvaje T3 s několika druhy elektrické výzbroje: s původní odporovou regulací, s výzbrojí TV8, výzbrojí Europulse a Alstom TV Progress.
Základní technické údaje
Délka skříně: 14 000 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 059 mm
Vzdálenost otočných čepů: 6 400 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 16 300 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 31/72
ČKD K2
Prvními článkovými tramvajemi v Ostravě byly dva prototypy s označením K1 vybavené elektropneumatickou výzbrojí, které dodal výrobce ČKD Tatra Smíchov ke zkušebnímu provozu v roce 1965. Avšak pro velkou poruchovost byly prototypy v roce 1968 vráceny výrobci.
Tramvaje typu K2, vybavené plně elektrickou výzbrojí, byly do provozu v ostravské MHD poprvé zařazeny roku 1967. V současné době slouží cestujícím 9 vozů typu K2. V letech 1995-1998 bylo v rámci generálních oprav 7 vozů vybaveno zdvojenou výzbrojí TV8 a později, další dva, výzbrojí Alstom TV Progress. Jeden vůz s původní výzbrojí byl v roce 2005 převeden do sbírky historických vozidel.
Základní technické údaje
Délka skříně: 20 400 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 050 mm
Vzdálenost otočných čepů: 2 x 6 400 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 21 500 - 21 800 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 49/108
ČKD KT8D5
První z 16 tříčlánkových obousměrných tramvají vyjela do provozu s cestujícími v roce 1989. O rok později ji následovalo zbývajících 15 vozů. Tato tramvaj patří k typové řadě, která byla v ČKD Praha vyvíjena začátkem 80. let a zahrnovala sólo vozy, dvou a tříčlánkové vozy v jednosměrném nebo obousměrném provedení. Od roku 2003 jsou vozy KT8D5 postupně modernizovány na typ KT8D5.RN1 s nízkopodlažním středním článkem a upraveny pro jednosměrný provoz.
Základní technické údaje
Délka skříně: 30 300 mm
Šířka skříně: 2 480 mm
Výška vozu: 3 550 mm
Vzdálenost otočných čepů: 3 x 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 38 000 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 54/177
ČKD KT8D5.RN1
Jde o modernizované vozy KT8D5, které jsou rekonstruovány pro jednosměrný provoz a mají novou nízkopodlažní skříň středního článku. První tramvaj s těmito konstrukčním úpravami byla do provozu s cestujícími zařazena v roce 2003. V současné době je takto modernizováno 14 z 16 vozů KT8D5.
Základní technické údaje
Délka skříně: 30 300 mm
Šířka skříně: 2 480 mm
Výška vozu: 3 550 mm
Vzdálenost otočných čepů: 3 x 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 38 500 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 63/157
ČKD T6A5
Konstrukce čtyřnápravových tramvají T6A5 je odvozena od typové řady KT8D5. V roce 1994 bylo do vozového parku dopravního podniku zařazeno prvních 10 vozů a v následujících 3 letech byl stav doplněn na stávajících 38 vozů.
Základní technické údaje
Délka skříně: 14 700 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 165 mm
Vzdálenost otočných čepů: 6 700 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 19 500 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 30/85
Škoda - Inekon LTM 10.08 (ASTRA)
Vůbec poprvé do provozu s cestujícími vyjela nízkopodlažní tramvaj Škoda – Inekon LTM 10.08 v roce 1998 v Ostravě. V tomtéž roce rozšířil nízkopodlažní park ještě jeden vůz. V letech 1999 - 2001 bylo do provozu zařazeno dalších 12 vozů.
Základní technické údaje
Délka skříně: 19 790 mm
Šířka skříně: 2 460 mm
Výška vozu: 3 460 mm
Vzdálenost otočných spojení skříně: 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 880 mm
Rozvor podvozků: 11 800 mm
Hmotnost prázdného vozu: 24 200 kg
Maximální rychlost: 70 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 41/113
Inekon 2001 TRIO
V roce 2003 rozšířily počet nízkopodlažních vozidel, nasazovaných na linkách Dopravního podniku Ostrava a.s., první tramvaje Inekon 2001 TRIO, které vyrábí Inekon Trams a.s. Na ostravských tramvajových tratích v současnosti jezdí 9 vozidel.
Základní technické údaje
Délka skříně: 20 130 mm
Šířka skříně: 2 460 mm
Výška vozu: 3 460 mm
Vzdálenost otočných spojení skříně: 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 880 mm
Rozvor podvozků: 11 800 mm
Pohotovostní hmotnost: 26 000 kg
Maximální rychlost: 70 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 41/158
T3R.EV
Vozidlo vzniklo komplexní rekonstrukcí tramvajového vozu T3 v dílnách Dopravního podniku Ostrava a.s. ve spolupráci s firmami Pragoimex a.s., VKV Praha s.r.o. a Krnovské opravny a strojírny s.r.o. Vůz má rekonstruovanou skříň vozu, novou elektrickou výzbroj a také nový design. Dopravní podnik má ve vozovém parku jeden takto modernizovaný vůz, který byl poprvé zařazen do provozu s cestujícími v roce 2004.
Základní technické údaje
Délka skříně: 14 000 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Vzdálenost otočných čepů: 6 400 mm
Rozvor náprav: 1 900 m
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 32/78
Vario LFR.E
Tramvaje Vario LFR.E vznikají komplexní rekonstrukcí a modernizací v provozu osvědčených tramvají typu T3 ve spolupráci s tradičními partnery (Pragoimex a.s., VKV Praha s.r.o. a Krnovské opravny a strojírny s.r.o.) v dílnách Dopravního podniku Ostrava a.s. Při rekonstrukci jsou vozy, mimo jiné, vybaveny moderní elektrickou výzbrojí, modernizovanými podvozky, vozovou skříní s nízkopodlažní střední částí a novým designem. Vozidla Vario LFR.E představují pro dopravní podnik ekonomicky výhodné řešení obnovy tramvajového vozového parku a zároveň zvýšení "bezbariérové" přepravní kapacity. První vůz byl do pravidelného provozu s cestujícím zařazen v roce 2005. Na ostravských tratích v současné době jezdí 21 tramvají Vario LFR.E
Základní technické údaje
Délka skříně: 15 100 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Vzdálenost otočných čepů: 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 21 200 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 33/60
Vlečný vůz VV60LF
Nízkopodlažní vlečné vozy VV60LF představují obnovení tradice vlečných vozů, které byly v minulosti zcela běžnou součástí nejen tramvajové dopravy. Jsou výsledkem osvědčené spolupráce dílen Dopravního podniku Ostrava a.s. s firmami Pragoimex a.s., Krnovské opravny a strojírny s.r.o. a Cegelec. Tyto vlečné vozy jsou určeny k provozu v soupravách s motorovými vozy Vario LFR.E nebo T3R.EV. První vlečný vůz byl vyroben v roce 2004. V současnosti má dopravní podnik ve vozovém parku dva vozy VV60LF.
Základní technické údaje
Délka skříně: 10 360 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 200 mm
Vzdálenost otočných čepů: 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 300 mm
Hmotnost prázdného vozu: 8 500 kg
Maximální rychlost: 70 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 30/48
Vario LF3
Zcela nový typ tříčlánkové nízkopodlažní tramvaje s osmi nápravami, shodné koncepce jako osvědčené tramvaje KT8D5. Na vozidle jsou ve velké míře použita konstrukční řešení z kratšího „sourozence" – tramvaje Vario LFR.E. Vario LF3 bylo poprvé představeno na výstavě Czech Raildays v červnu 2006. Před výstavou vůz úspěšně prošel množstvím technických zkoušek a ujel potřebný počet kilometrů ve zkušebním provozu bez cestujících. V srpnu 2006 jezdil na ostravských tratích ve zkušebním provozu s cestujícími a v říjnu 2006 byl zařazen do pravidelného provozu. Další vůz slouží v ostravské MHD od roku 2007.
Základní technické údaje
Délka skříně: 30 100 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Vzdálenost otočných čepů: 3 x 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 38 000 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 61/168
Vario LF2
Vario LF2 je další z typové řady nízkopodlažních tramvají Vario LF. Dvoučlánkové vozidlo se třemi hnacími podvozky a sníženou podlahou vstupů mezi podvozky bylo představeno veřejnosti na výstavě Czech Raildays v červnu 2007. O měsíc později bylo zařazeno do běžného provozu.
Základní technické údaje
Délka skříně: 22 600 mm
Šířka skříně: 2 480 mm
Vzdálenost otočných čepů: 2 x 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 31 500 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 46/94
Vario LF3/2
Koncem července 2008 rozšířila flotilu tramvají Dopravního podniku Ostrava a.s. nová tříčlánková tramvaj typového označení VarioLF3/2. Tato tramvaj, která na první pohled připomíná tříčlánkovou nízkopodlažní tramvaj VarioLF3, je určená pro provoz na městských a rychlodrážních tratích. Nové kolejové vozidlo, konstruované pro obousměrný provoz, se skládá ze tří článků nesených čtyřmi podvozky. Spojení článků je kloubové, přičemž klouby jsou umístěny nad dvěma středními podvozky. Všechny dveřní vstupy mezi podvozky vozidla mají sníženou podlahu. Vario LF3/2 nahrazuje starší typ obousměrné tramvaje KT8D5, který Dopravní podnik hojně využíval například pro přepravu cestujících ve ztížených podmínkách výstavby a rekonstrukce tramvajové tratě podél ulice Místecké. V současné době se vozidla KT8D5 výhodně rekonstruují na jednosměrná, částečně nízkopodlažní vozidla.
Základní technické údaje
Délka včetně spřáhel: 31 200 mm
Šířka: 2 480 mm
Výška: 2 620 mm
Celková hmotnost: 41 500 kg
Počet míst k sezení/stání: 54/175
Maximální obsaditelnost (při 8 os/m2): 334
Max. rychlost: 65 km/h
Podíl nízké podlahy: 50%
Instalovaný trakční výkon: 720 kW
(počty vozidel jsou z ledna 2009)
Komentáře
Přehled komentářů
Nice post. I was checking continuously this blog and I'm impressed! Extremely helpful info particularly the last part :) I care for such information much. I was seeking this certain information for a long time. Thank you and best of luck. malri.infoforwomen.nl/map23.php s johansson bil hyssna
3 total abonnemang goodwomenprizz.be
(goodwomenprizz.be, 22. 9. 2020 22:01)
Does your blog have a contact page? I'm having a tough time locating it but, I'd like to shoot you an e-mail. I've got some ideas for your blog you might be interested in hearing. Either way, great site and I look forward to seeing it expand over time. blogg.goodwomenprizz.be/map9.php 3 total abonnemang
nyttig mat lite kalorier goodwomenprizz.be
(goodwomenprizz.be, 22. 9. 2020 19:58)
Thanks for your marvelous posting! I genuinely enjoyed reading it, you will be a great author. I will make certain to bookmark your blog and will often come back someday. I want to encourage you to definitely continue your great writing, have a nice holiday weekend! abep.goodwomenprizz.be/map13.php nyttig mat lite kalorier
media markt kalibrering goodwomenprizz.be
(goodwomenprizz.be, 22. 9. 2020 17:47)
Great post. fieti.goodwomenprizz.be/map12.php media markt kalibrering
Г¶gondroppar irriterade Г¶gon infoforwomen.nl
(infoforwomen.nl, 22. 9. 2020 15:56)
What's Happening i'm new to this, I stumbled upon this I've discovered It absolutely useful and it has helped me out loads. I'm hoping to contribute & assist other customers like its helped me. Great job. plicr.infoforwomen.nl/map6.php Г¶gondroppar irriterade Г¶gon
manikyr och pedikyrset goodwomenprizz.be
(goodwomenprizz.be, 22. 9. 2020 15:42)
I could not refrain from commenting. Well written! anla.goodwomenprizz.be/map10.php manikyr och pedikyrset
drömtydning otrogen pojkvän goodwomenprizz.be
(goodwomenprizz.be, 22. 9. 2020 13:39)
Appreciate this post. Let me try it out. morrd.goodwomenprizz.be/map11.php drömtydning otrogen pojkvän
hur fГҐr man bort celluliter snabbt goodwomenprizz.be
(goodwomenprizz.be, 22. 9. 2020 11:39)
Fantastic website you have here but I was curious if you knew of any user discussion forums that cover the same topics talked about in this article? I'd really like to be a part of group where I can get advice from other experienced individuals that share the same interest. If you have any suggestions, please let me know. Kudos! enhi.goodwomenprizz.be/map2.php hur fГҐr man bort celluliter snabbt
как сделать пленку для похудения в домашних условиях
(Mandyomifs, 22. 9. 2020 11:16)
Всем привет!
Турбослим Экспресс-похудение рекомендован к применению в качестве биодобавки к пище для ускорения процесса похудения.
Рассмотрим фармакодинамику на примере препарата «Глюкофаж».
бессонница головная головокружение, беспокойство, парестезии, изменение вкуса тахикардия ощущение сердцебиения, повышение АД вазодилатация сухость во рту, потеря аппетита, запор; иногда - тошнота.
Капсулы УТРО : экстракт гуараны, экстракт красных морских водорослей, карбонат кальция, экстракт красных виноградных листьев, витамин С.
Лираглутид.
https://shoprybalka.site
Эко Слим, выпущенный в формате шипучих таблеток, – безопасная добавка к пище, поскольку ее состав базируется на использовании натуральных компонентов. Диетологи уверяют: препарат не причиняет вреда организму во время похудения. Но увлекаться им все же не стоит.
Здравствуйте. Благодарим за интерес к нашему продукту. Пожалуйста, ознакомьтесь с информацией о подделках на официальном сайте производителя. Оригинальные, сертифицированные и полностью безопасные для применения капсулы LiDa для похудения представлены строго с белым цветом капсул. Зеленые капсулы - это поддельный, опасный для Вашего здоровья контрафакт, который содержит в себе запрещенные к свободному обороту вещества. Прием зеленых капсул - гарантированно нанесет вред Вашему здоровью и может повлечь уголовную ответственность. С Уважением.
Прочитать подробнее о препарате Лираглутид можно в этой статье.
Препарат может вызывать побочные действия: несильные боли в кишечнике, головную боль, головокружение, аллергию. «Формавит» противопоказан: пациентам с диабетом, при неправильной работе печени, людям с заболеваниями сердца и сосудов, при нарушениях в работе щитовидной железы, во время беременности и лактации, при непереносимости компонентов.
Что такое Кетодиета в таблетках? Документы.
nissens sverige ab infoforwomen.nl
(infoforwomen.nl, 22. 9. 2020 9:59)
Hi there it's me, I am also visiting this website daily, this website is genuinely good and the people are actually sharing good thoughts. arin.infoforwomen.nl/map21.php nissens sverige ab
fГҐ vackert hГҐr goodwomenprizz.be
(goodwomenprizz.be, 22. 9. 2020 9:36)
Very good article. I am going through some of these issues as well.. atwhi.goodwomenprizz.be/map13.php fГҐ vackert hГҐr
kräm mot hårväxt goodwomenprizz.be
(goodwomenprizz.be, 22. 9. 2020 7:27)
This article will help the internet people for creating new web site or even a blog from start to end. golho.goodwomenprizz.be/map18.php kräm mot hårväxt
mat under graviditet goodwomenprizz.be
(goodwomenprizz.be, 22. 9. 2020 5:25)
whoah this blog is wonderful i like studying your posts. Stay up the great work! You already know, many individuals are looking around for this info, you could help them greatly. pomil.goodwomenprizz.be/map4.php mat under graviditet
Tenhle robot ti může přinést peníze 24 hodin denně. Odkaz - https://cloud.mail.ru/public/4wru/2EBa79NE7
(Henryanaep, 22. 9. 2020 4:31)
Aby váš počítač byl váš výdělečný nástroj.
Odkaz - https://cloud.mail.ru/public/2wek/sfNEJLGD1
plaque rouge sur le corps infoforwomen.nl
(infoforwomen.nl, 22. 9. 2020 4:09)
It's not my first time to visit this site, i am visiting this site dailly and get good data from here everyday. tran.infoforwomen.nl/map4.php plaque rouge sur le corps
anastasia beverly hills modern renaissance sverige goodwomenprizz.be
(goodwomenprizz.be, 22. 9. 2020 3:22)
These are in fact fantastic ideas in regarding blogging. You have touched some good things here. Any way keep up wrinting. golho.goodwomenprizz.be/map15.php anastasia beverly hills modern renaissance sverige
färgning av ögonbryn goodwomenprizz.be
(goodwomenprizz.be, 22. 9. 2020 1:23)
These are in fact enormous ideas in regarding blogging. You have touched some good points here. Any way keep up wrinting. enhi.goodwomenprizz.be/map7.php färgning av ögonbryn
lediga jobb uthyrare skГҐne goodwomenprizz.be
(goodwomenprizz.be, 21. 9. 2020 23:24)
Good web site you have here.. It's hard to find excellent writing like yours these days. I really appreciate people like you! Take care!! glyce.goodwomenprizz.be/map7.php lediga jobb uthyrare skГҐne
купить в москве капсулы для похудения
(Mandyomifs, 21. 9. 2020 22:50)
таблетки которые помогут бытро скинуть лишний вес
Форма выпуска.
Не забывайте также, что купить недорогие лекарства позволяют интернет магазины:
О нас Акции Блог Контакты Оплата и Доставка Адреса.
Важно: ниже представлен подробный обзор данного препарата - его преимущества и свойства, результат от использования, состав, инструкция по правильному применению, показания и противопоказания, мнение покупателей и врачей. А также информация о том, как отличить оригинал от подделки.
Гормональные. Сюда относятся препараты, влияющие на половые органы, щитовидную железу и пищеварение. Гормоны в составе таблетки восполняют их недостаток в организме, нормализуя гормональный фон. Психотропные. Если лишний вес был набран из-за особенностей психического состояния человека, например, депрессии, то назначают препараты этой группы. Мочегонные (диуретики) и слабительные. Увеличивают количество жидкости, выводимой из организма вместе с мочой и каловыми массами. Дополнительно способствуют очищению от шлаков и токсинов. Периферического действия. Действие этих сильных таблеток для похудения – препятствование отложению жира. Он выводится из организма непереваренным. Центрального действия (аноректики). Это группа очень сильных препаратов, поскольку их анорексигенный эффект часто обусловлен веществами, которые являются производными амфетамина. Блокаторы жиров или углеводов. Уменьшают усвоение этих веществ, поступающих в организм человека вместе с пищей.
https://shopmanikur.ru/pohudeniya/kakie-preparati-luchshe-pri-pohudenii.php
На диетах с ним сидится гораздо легче.
ТОП 10 лучшие недорогие и эффективные таблетки для похудения.
На кето-диете рекомендутся употреблять менее 20 граммов углеводов в день, и именно этому требованию соответствуют наши? кето-рецепты. Возможно, вам также придется немного снизить потребление белка. Использование наших рецептов и меню означает, что вам не нужно считать углеводы — мы сделали уже подсчет для Вас. Следуйте также рекомендациям по? продуктам, и вы сможете легко оставаться кетозе, не производя подсчеты углеводов.
Один из минусов такой диеты – слабое понимание процесса. Людям трудно понять, как можно одновременно есть и худеть, а также они боятся, что без глюкозы мозгу нечем будет питаться. Описанный выше механизм кетоза поможет понять принцип кето диеты.
Более выраженно снижает уровень инсулина. Снижает уровень сахара в организме, являясь отличной профилактикой для диабета и одним из методов его лечения. Способствует более высокой работоспособности головного мозга, так как помогает избегать всплесков уровня сахара в крови и повышает количество полезных в этом отношении жирных кислот. Потеря веса в ходе кето-диеты ведет к стабилизации артериального давления. Улучшается состояние кожи, что особенно актуально для женщин. Существует классическая версия диеты, результативно противодействующая развитию эпилепсии. Прекрасно подходит для занятий видами спорта, требующими выносливости, так как сохраняет запасы инсулина.
torra slemhinnor underlivet infoforwomen.nl
(infoforwomen.nl, 21. 9. 2020 22:26)
Appreciate this post. Will try it out. spinu.infoforwomen.nl/map18.php torra slemhinnor underlivet
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100
s johansson bil hyssna infoforwomen.nl
(infoforwomen.nl, 22. 9. 2020 22:03)